וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים לנתניהו: "לא נשתוק לאורך זמן על ההקפאה"

2.9.2014 / 0:05

לאחר הפרסום בוואלה! חדשות על כך שראש הממשלה גנז מכרזים לבניית אלפי מבנים, מבהירים בכירים בהתיישבות בשטחים כי מדובר בדרך פעולה שיטתית של הממשלה. "הכול נעצר, נצא לקמפיין גדול"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים בהנהגת המתנחלים ביהודה ושומרון מתחו אתמול (שני) ביקורת קשה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר לטענתם "תוקע" את הליכי התכנון בהתנחלויות ומבצע הלכה למעשה "הקפאה שקטה" של הבנייה בשטחים. אותם גורמים התייחסו, בין השאר, לפרסום בוואלה! חדשות, שלפיו נתניהו התחרט וגנז ברגע האחרון פרסום של מכרזים לשיווק של 2,500 יחידות דיור.

"ראש הממשלה מתחייב לקדם תכניות ולצאת לבנייה, אבל בפועל לאחר שמתפרסמת התקדמות שכזו הכול נעצר", אמר אחד הגורמים. "צריך להבין שכל כך הרבה פעמים פורסם שאישרו בניית יחידות דיור, אבל בפועל מדובר רק בשלב מסוים בקידום התכניות ולא בבנייה". "למשל", הדגים, "ביישוב איתמר, שקיים כבר עשרות שנים, פורסם כמה פעמים שהממשלה אישרה בנייה, אבל בפועל לאחר כל פרסום היה רעש נגד המהלך והתכנית לא אושרה סופית". לדבריו, "יוצא מצב שיישוב ותיק כל כך, שהפיתוח שלו מומן על ידי המדינה, למעשה קיים ללא תכנית מאושרת".

לדברי גורמים נוספים ביהודה ושומרון, איתמר היא לא הדוגמה היחידה להקפת הבנייה הלכה למעשה מעבר לקו הירוק. גם תכנית המתאר של היישוב הוותיק עלי לא מאושרת. לטענת הגורמים, הבעיה הזו בכל פעם התירוץ לעיכוב בקידום התכניות מתחלף. "מסתמן שזה שיטתי", נטען. "בפועל אין שום התקדמות בתכניות חוץ מאישור מוסדות חינוך ביישובים".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
גורם ביטחוני: המורדים הסורים לא יעזו לפתוח חזית עם ישראל
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים
אלפים ליוו את שחר למנוחות: "פרידה מגיבור"

מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, 27.08.2014. יואב דודקביץ'
המתנחלים מאיימים לצאת נגדו בקמפיין ציבורי. נתניהו/יואב דודקביץ'

אתמול פורסם כי ראש הממשלה החליט לגנוז מכרזים לשיווק אלפי יחידות דיור - שעליהם הכריז כתגובה על החטיפה והרצח של הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בחודש יוני - זמן קצר לפני שפורסמה הודעה בנושא. מי שניהל את הטיפול בנושא מטעם נתניהו הוא מזכיר הממשלה, אלוף (במיל') אביחי מנדלבליט, שהגיע לסיכום עם הרשויות הרלוונטיות על בנייה של כ-1,500 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, שנמצאת מעבר לקו הירוק, וכן על בניית 1,000 יחידות נוספות בהתנחלויות אריאל, עמנואל וביתר עילית. הסיבה להחלטתו הפעם של נתניהו לגנוז את פרסום המכרזים, היא ככל הנראה בשל חשש מתגובה בינלאומית חריפה נגד ישראל.

ככלל, הגורמים בהתיישבות טוענים כי האשמה על כך שהמדינה לא בונה מעבר לקו הירוק, מוטלת בלעדית על ראש הממשלה ולא על שאר הגורמים בממשלה. "זה לא יעלון ולא אף גורם אחר - הכול בידיים של נתניהו. בהתחלה אמרו לנו שיש משא ומתן ואי אפשר לקדם תכניות, לאחר מכן הטענה הייתה שבעקבות אי-שחרור מחבלים בפעימה הרביעית לא רוצים להכעיס את העולם. מאוחר יותר התירוץ היה חטיפת הנערים ועכשיו מבצע 'צוק איתן'. כל פעם הסיבה מתחלפת אבל התוצאה זהה: ראש הממשלה לא מקדם תכניות ביהודה ושומרון. אפילו בממשלת רבין וברק בנו הרבה יותר ביהודה ושומרון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"נשקול כל פעולה שתגרום ללחץ ציבורי רציני"

מנהיגי המתנחלים ציינו כי אם הסוגיה לא תיפתר בהקדם, הם לא יהססו לנקוט צעדי מחאה נגד הממשלה והעומד בראשה. "אנחנו לא נשתוק לאורך זמן", ציינו כמה מהם. "לפני כמה חודשים עשינו לא מעט מהומה עד שראש הממשלה קרא לנו לפגישה ואמר לנו שהוא מבין את חומרת העניין והנושא יטופל. בפועל, אנחנו מרגישים שאין שום שינוי במציאות. אם נראה שהעניין לא מטופל אנחנו נצא לקמפיין גדול נגד ראש הממשלה, ונשקול כל פעולה שתגרום ללחץ ציבורי רציני עליו. אי אפשר לעצור את החיים של התושבים ביהודה ושומרון ולא ניתן שהם יעצרו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דווידי פרל, טען כי "יש פה בעיה מאוד רצינית וחייבים לאפשר יותר בנייה ביהודה ושומרון. חבל שראש הממשלה עושה חשבון לאמריקנים. הגיע הזמן שנדאג לעצמנו". לדברי יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע, "היום נעצרו הליכי התכנון וגם מכרזים שהובטחו לא יוצאים לפועל ומה שנשאר זה רק הכרזה על אדמות מדינה, מצב זה לא יכול להימשך לאורך זמן". לדבריו, "הבנייה ביהודה ושומרון היא אינטרס כלכלי של מדינת ישראל - רק כך ניתן יהיה להביא להיצע דיור גדול ולהורדת מחירי הדיור במדינת ישראל".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 23:08)

התנחלות עלי, פברואר 2012. נמרוד סונדרס
התכנית לא מאושרת. ההתנחלות עלי/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully