וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתחליף למרוצי השוורים: מרוצי כדורים

במשך שנים קיימת מסורת בספרד של ריצה עם שוורים, אולם בעקבות מספר עולה של פציעות ומחאה של ארגוני זכויות בעלי חיים, החליטו בעיר אחת להחליף את השוורים בכדורים. צפו בחוייה

ריצת השוורים המסורתית עם פתיחתו של פסטיבל סן פרמין בעיר פמפלונה, ספרד, יולי 2012. רויטרס
המרוץ עם השוורים מסתיים בדרך כלל בפצועים/רויטרס

פסטיבלי ריצת השוורים, בהם אלפי אנשים רצים יחד עם שוורים משוחררים, נפוצים בכמה ערים בספרד וזוכים לפופולריות רבה, אולם בשנים האחרונות הם נתקלים במחאה של ארגוני זכויות בעלי חיים שמזדעקים נגד ההתעללות בבעלי חיים. בעיר מטאפלינו החליטו להתנתק מהמסורת האלימה הזו, בעקבות המחאה ולאחר שמספר אנשים נפצעו במהלך הריצה. ראשי העיר החליטו לבצע שינוי מהותי במסורת ולהחליף את השוורים בכדורי ענק העשויים מפוליסטרן.

רצים עם כדורים במקום פרים בספרד. יוטיוב, צילום מסך
במקום שוורים - כדורים/צילום מסך, יוטיוב

בפסטיבל החדש רצים המשתתפים במורד גבעה, כשהם בורחים מכדורי ענק שמגיעים למשקל של 125 ק"ג. דובר מטעם העירייה מסר שלמרות שהפחד והאדרנלין במרוץ שכזה פחותים מאשר במרוצי השוורים, על המשתתפים "להיות דרוכים, כי עדיין אפשר להפצע מכדורי הענק".

מאז שהוחלפו בשנה שעברה השוורים בכדורים (שחלקם צבועים בצבעים של שוורים ואפילו מקושטים בזנב), טוענים בעירייה שההכנסות מהפסטיבל עלו וכעת גם ילדים יכולים להשתתף, מה שלא היה אפשרי בגרסה הקודמת.

אחד מהתושבים אמר ש"זו הייתה מסורת, אבל זו מסורת שהולכת ומתה. אנשים לא רוצים לראות חיות מבוהלות רצות על חייהן. מרבית החיות נפצעו או סבלו מטראומה וזה לא הוגן כלפיהן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ככה זה נראה כשרצים עם כדורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully