וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שני תושבי הצפון הופעלו על ידי חיזבאללה

ריאד מזאריב, בן 38, ואחמד מזאריב, בן 34 תושבי הכפר זרזיר, נאשמים שיצרו קשר עם סוחר סמים לבנוני שהציע להם לייבא לישראל סם מסוג חשיש. בשל ריכוז הכוחות בגבול, לא התבצעה העסקה

חסן נסראללה – ביירות, 25 ביולי 2014. רויטרס
השניים נאשמים במגע עם סוכן חוץ, סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שני תושבי הצפון, קרובי משפחה, בגין סיוע לחיזבאללה. השניים, ריאד מזאריב, בן 38, ואחמד מזאריב, בן 34, נאשמים בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע. בית המשפט ביקש להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

מכתב האישום עולה כי לפני כחצי שנה יצר סוחר הסמים הלבנוני, ג'ורג' נימר, קשר עם אחד הנאשמים, והציע להם לייבא לישראל כמה קילוגרמים של סם מסוג חשיש. הנאשמים הסכימו, וכחודש לעבר מכן העבירו לרשות גורמים שזהותם אינה ברורה סכום של כ-35 אלף שקלים, שיועדו להגיע לנימר. תמורת חלקם בעסקה, הבטיח נימר לנאשמים אלף דולר עבור כל ק"ג סם שיוברח, שיינתנו להם מתוך הסכום המלא.

השלושה סיכמו כי אנשים מטעמו של נימר ישליכו את הסמים מעבר לגדר הגבול עם לבנון, במקום שיתואם מראש, והשניים היו אמורים לאסוף את הסמים בגבול, להסתירם בביתו של אחד מהם, ולהעבירם לאחר. מכתב האישום עולה כי השניים ידעו שנימר עומד בקשרים עם חיזבאללה, וכי מטרת הכספים להגיע לידי ארגון הטרור. בסוף מאי השנה נסעו שני הנאשמים לנקודה שתואמה מראש, ושוחחו עם שליח מטעמו של נימר. הם אף השמידו כרטיסי סים ששימשו אותם לצורך תקשורת לטובת העסקה.

מכתב האישום עולה עוד כי לטובת העסקה, שני הנאשמים אף ביצעו סיורים רבים בגבול, על מנת לאתר מקום נוח לביצוע ההברחה. במהלך הסיורים, דיווחו הנאשמים לנימר על תנועת כוחות צה"ל ועל פריסת מצלמות על גדר הגבול בצד הישראלי, זאת על אף שידעו שנימר יעביר את המידע לחיזבאללה. השניים המשיכו לעמוד בקשר עד למועד מעצרם לפני כחודש, אך לא הספיקו להוציא את העסקה לפועל, בשל ריכוז כוחות בגבול הצפון.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"פגע וברח" ברמלה: בת 14 נפצעה אנוש מפגיעת רכב
שקט מתוח בצפון: "לא צריך לעצור הכל בגלל טיל"
צפו: נתניהו "העתיק" את הנאום של עצמו מ-2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully