וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת נפצעה קל מפגיעת אבן בראשה בשומרון

28.8.2014 / 10:56

הדס קייזלר בת השנה נסעה עם אימה באזור יצהר, כשנערים יידו אבנים לעברן. הדס נפגעה בראשה ואחותה הגדולה שישבה לצדה נפצעה מזכוכיות. התושבים זועמים: "זה קורה כל יום"

חילוץ תינוקת שנפגעה בראשה מזריקת אבן ליד צומת יצהר. אוגוסט 2014. וועד מתיישבי השומרון, מערכת וואלה! NEWS
אחת האבנים שברה את חלון האחורי ופגעה בראשה של הדס הקטנה. הדס ואימה/מערכת וואלה! NEWS, וועד מתיישבי השומרון

הדס קייזלר, תינוקת כבת שנה, נפצעה אתמול (רביעי) בראשה מאבן שנזרקה לעבר הרכב שבו נסעה עם אמה בסמוך לצומת יצהר שבשומרון. פארמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני במקום ולאחר מכן פינו אותה לבית החולים שניידר בפתח תקוה. כוחות צה"ל נכנסו לכפר ממנו ככל הנראה הגיעו הנערים שיידו את האבנים לעבר הרכב, ובמקום התפתחו עימותים. איש לא נעצר.

המקרה אירע אתמול בשעות הצהריים כשאסיה קייזלר, תושבת קדומים, נסעה עם שתי בנותיה בכביש המכונה "ציר גלעד" שבשומרון. כאשר היא התקרבה לצומת יצהר הקטנה, זיהתה האם כמה נערים שעומדים מעל הצומת בסמוך לבית הספר של הכפר בורין הסמוך ומשליכים אבנים על הכביש. אחת האבנים שברה את חלון אחורי ופגעה בראשה של הדס הקטנה. אחותה הגדולה שישבה לצדה נשרטה ברגלה מזכוכיות. האם המשיכה בדרכה לכיוון חטיבת שומרון הסמוכה למקום שם קיבלו השתיים טיפול ראשוני ולאחר מכן פונו לבית החולים שניידר בפתח תקווה, כשהדס סובלת מפציעה קלה בראשה.

בניסיון לאתר את המיידים, נכנסו כוחות צה"ל לבית הספר שבכפר בורין, והוציאו את התלמידים במטרה לתחקר את האירוע. במקום התפתח עימות ועל פי דיווחים פלסטינים, נורו בתוך המבנה גם רימוני הלם. לאחר זמן קצר, כאשר הכוחות הדפו את המפגינים ומשליכי האבנים לתוך הכפר האירוע הסתיים.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"פגע וברח" ברמלה: בת 14 נפצעה אנוש מפגיעת רכב
צפו: נתניהו "העתיק" את הנאום של עצמו מ-2012
המשטרה תפתח בחקירת רצח לגבי הרג אזרחים במבצע

חילוץ תינוקת שנפגעה בראשה מזריקת אבן ליד צומת יצהר. אוגוסט 2014. וועד מתיישבי השומרון, מערכת וואלה! NEWS
"לפחות כל יומיים יש אירועים כאלו וזה קורה למשפחות עם ילדים בכל שעות היממה". הדס קייזלר/מערכת וואלה! NEWS, וועד מתיישבי השומרון

תושבי יהודה ושומרון טוענים כי בתקופה האחרונה חלה עלייה במקרי זריקות האבנים על הצירים ברחבי יהודה ושומרון. רק במוצאי שבת האחרון נפצע באורח קשה ידעיה שרחטון, תושב יתיר, מפגיעת אבן בסמוך להתנחלות כרמי צור שבגוש עציון. שרחטון שחזר עם אשתו ובתו מירושלים נפגע בראשו מאבן שהושלכה לעבר רכבו, איבד שליטה על הרכב, נתקע במעקה הבטיחות והתהפך. הוא פונה במצב קשה לבית חולים הדסה עין כרם ועבר ניתוח לאחר שסבל משברים בלסת ובארובות העיניים. האישה והבת יצאו ללא פגע מהאירוע.

תהילה, גיסתו של ידעיה, המתגוררת אף היא בבית יתיר אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מאז חטיפת הנערים והמבצע בעזה אנו חשים התגברות מאוד גדולה של אירועי זריקות אבנים ולפחות כל יומיים יש אירועים כאלו וזה קורה למשפחות עם ילדים בכל שעות היממה. אף אחד לא יכול לומר שזה לא במטרה לפגוע והפגיעות הן על בסיס כמעט יום יומי. זו מציאות בלתי נסבלת למרות שהיו הרבה נסים".

לדבריה, מניעת אירועים כאלה היא תפקידם של צה"ל והממשלה. "אנחנו לא במקום הצבא, אבל אנחנו מצפים שהצבא ידע לתפוס את הזורקים. יש נקודות ספציפיות שמשם זורקים וצריך לתפוס אותם כי הם מנסים לפגוע ולהרוג וצריך לטפל במציאות הזו. תחושת הביטחון מאוד התערערה וצריך לשנות את המצב. יש רבים שמעדיפים לנסוע ממקומות אחרים,למשל דרך באר שבע ולהסתכן מפגיעת טילים, ולא דרך הציר והמציאות הזו צריכה להשתנות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אבו מאזן אינו המלאך שיגאל אותנו מהקונפליקט"

לדברי גורמים במועצה האזורית הר חברון, מאז תחילת מבצע "שובו בנים" חלה הידרדרות במצב הביטחוני ברחבי יהודה ושומרון וגם בהר חברון. בתגובה לאירוע בו נפגע שרחטון, אמר יו"ר המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, כי "טרור האבנים הוא בלתי נסבל. לא בפעם הראשונה הוכח כי האבנים מסוכנות בדיוק כמו ירי או רקטה. העברתי למפקדי צה"ל באזור את המסר כי צה"ל צריך לדאוג שלכל אזרח תהיה היכולת לנסוע ולהגיע לביתו בשלום ולנקוט לשם כך בכל האמצעים".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה התייחס אף הוא למקרה ואמר: "שוב אנו נוכחים לדעת כי אבו מאזן אינו המלאך שיגאל אותנו מהקונפליקט עם הפלסטינים. אבו מאזן המעודד טרור, זה המשלם משכורות למחבלים בכלא הישראלי על פי גודל הפיגוע בו השתתפו, מעודד את הפיגועים הללו. היום שילמה על כך תינוקת שיצאה מכך בנס. ובעבר הייתה זו הפעוטה אדל ביטון שרק היום השתחררה לביתה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעשת ותפסיק למכור לנו את אבו מאזן לאזרחי ישראל כפתרון השלום".

מנכ"ל ועד מתיישבי שומרון, שגיא קייזלר, אמר כי "מדובר בניסיון רצח של תינוקת. הטרור העממי הולך וגובר וגורמי הביטחון מתייחסים לזה כהפרות סדר. צריך להתייחס לזריקות אבנים כאל ניסיון רצח. אנו בוועד עוקבים בדאגה אחר הטרור העממי ההולך וגובר וקוראים למערכת הביטחון לשמור על אזרחיה ולטפל ביד קשה ברוצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully