וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שקד במשדר וואלה!: הדרג המדיני גמגם

יו"ר סיעת הבית היהודי אמרה באולפן וואלה! כי חמאס אמנם הובס, אך ביכולתו לחפור עוד מנהרות לשטח ישראל. "האסטרטגיה הייתה כל הזמן חתירה להפסקת אש". כבל: לא הבינו את האויב

צילום מסך

חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) התייחסה הבוקר (רביעי) במשדר וואלה! חדשות להפסקת האש וללחימה בדרום עד כה. לדבריה, חמאס הובס אך עדיין מסוגל לחפור מנהרות שיגיעו משטח רצועת עזה אל תוך שטח ישראל. שקד התייחסה גם לאופן ניהול המבצע מצד הדרג המדיני, ואמרה כי האסטרטגיה לא הייתה נכונה, משום שחתרו כל העת לכיוון של הפסקת אש. "המבצע נוהל לא נכון", אמרה.

"אני מסכימה שחמאס הובס, מה שמטריד אותי זה מה יהיה כשתיחפר המנהרה הבאה או יבנה מפעל הטילים הבא", אמרה שקד בהתייחסה להפסקת האש ולאפשרות לחידוש הלחימה. "ישראל לא יכולה להגיב על הדברים האלו אם באמת יש הפסקת אש. ומה ישראל תעשה כשיירו את הפצמ''ר הבא? ברור שהתגובה צריכה להיות חזקה וחסרת פרופורציה".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
לילה שקט אחרי כ-5,000 רקטות: "ישנו כמו שאר הלילות"
ההרוגים מהפצמ"ר באשכול: הרבש"צ ורכז ההשקיה
בדרום מתנגדים לחדש הלימודים: "חוסר אמון ענק"

שקד התייחסה לפעילות הקרקעית של צה"ל מול חמאס בעזה, ואמרה כי: "אף אחד לא חשב שאפשר לחסל את כולם, צה''ל ניצח ועמד ביעדים שלו. אני חושבת שהרמטכ''ל היה בסדר גמור והוא עמד ביעדים שהדרג המדיני הציב לו. אני לא מדבררת כאן את נפתלי בנט, ואני חושבת שהדרג המדיני גמגם וחתר להפסקת אש במקום להגיע להכרעה".

חברת הכנסת התייחסה גם לחטיפת ולרצח שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח לפני כחודשיים וחצי בגוש עציון. לדבריה, משוחררי עסקת שליט שנתפסו במהלך מבצע "שובו אחים" נמצאים כעת בכלא בזכות הבית היהודי. "מיום מציאת הגופות של הנערים נפתלי בנט הציע לקיים מבצע לחיסול המנהרות", אמרה. "לא צריך לחתור להפסקות אש כל הזמן. גם האופציה של כיבוש הרצועה הייתה על השולחן ולא פחדנו מזה" .

ישיבת ממשלה בקריה בתל אביב, אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"האסטרטגיה לא היתה נכונה". נתניהו ויעלון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לדברי שקד, הכרעה תהיה כאשר "חמאס יידע שאם יש מפעל ליצור טילים - אנחנו נשמיד אותו. כל הכבוד למודיעין שידע על קיום המנהרות, אך מי שאסף את המידע לא עשה אתו שום דבר. אני חושבת שאם חבר קבינט מדבר על התנהלות מדינית, זה טוב. זה שהחמאס יודע שיש צד מיליטנטי בקבינט רק יכול לעזור.

"זה רק עניין של זמן עד שיהיה סבב נוסף של לחימה", הוסיפה שקד. "חמיצות לא צריכה להיות, הייתה אחדות של העם, העורף חזק. יש דברים שנוהלו לא נכון ובגלל זה יש פעם בכמה שנים בחירות. אנחנו לא אומרים שאנחנו נמוטט (את חמאס). החתירה להפסקת אש ולא ללחימה לא נכונה". לדברי שקד, היה צורך להגיע להכרעה בגלל אויבים נוספים באזור. "חיזבאללה רואה את מה שמתרחש כאן. מדינת ישראל לא יכולה להשלים עם ההתעצמות של החמאס".

לגבי האפשרות לקיום בחירות מוקדמות אמרה שקד: "בשביל עוד שני מנדטים אני לא מפילה את הממשלה וגוררת לבחירות, אני מעדיפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשר ראש ממשלה מהשמאל.

"אי אפשר לדעת מה יהיה. העבודה של בנט הייתה מצוינת", הוסיפה. "קשה לי להבין איך אנשים מוכנים לוותר על יהודה ושומרון, כי אז נקבל פצמ''רים לנתב''ג ולכפר סבא. סיבה להפלת ממשלה היא סיבה אידיאולוגית, אם ישוחררו רוצחים לדוגמה".

בחצות נכנסה לתוקף הפסקת האש, בהסכמת ישראל והפלגים הפלסטיניים, ומאז נשמר השקט. מאז החל מבצע "צוק איתן", בלילה של ה-8 ביולי, שוגרו לעבר ישראל 4,591 רקטות, מהן נפלו בשטח ישראל 3,659, מרביתן בשטחים פתוחים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה 735 רקטות ו-197 רקטות כשלו בשיגורן.

כבל: אפשר להקים מדינה פלסטינית

יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל, טען במשדר וואלה! כי ישראל "לא הבינה מול מי היא עומדת". הוא הסביר כי "היה מודיעין טקטי יוצא מן הכלל, אבל לא הבינו את יכולותיו ותפיסותיו של האויב. התפיסה היתה לא נכונה". הוא הוסיף כי מפלגתו העניקה גיבוי לראש הממשלה נתניהו וכי את "השאלות הקשות" ישאל בחדרים סגורים, "אני מוטרד יותר מהנושא הצבאי ולא מהמדיני", ציין.

הוא הוסיף כי איננו יודע מה יהיה בסופו של תהליך ההסדרה מול חמאס, "אך כל מה שאנחנו עושים הוא כדי להגיע לשקט ארוך טווח. אפשר להקים מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, וצריכים לעשות את כל המאמצים כדי להגיע להסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully