וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגבשת תכנית תקיפה נגד דאעש בסוריה

הפנטגון בוחן אפשרות להרחיב את המתקפה נגד "המדינה האיסלאמית" בעיראק ובסוריה מעבר לתקיפות אוויריות. גורמים אמריקניים: נפעיל מל"טים ונשגר תקיפות אוויריות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

ארצות הברית מכינה תכנית לתקיפת אפשרית נגד "המדינה האיסלאמית" (דעאש) - כך אמרו גורמים בפנגטון. עם זאת, גורמים בכירים בוושינגטון הבהירו בשיחות עם כלי התקשורת בארה"ב כי טרם התקבלה החלטה להרחיב את הפעילות בעיראק מעבר לתקיפות אוויריות.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אישר עד כה מעורבות צבאית מוגבלת במדינה, שהתמקדה בהגנה על דיפלומטים אמריקנים ואזרחים שחייהם היו תחת איום מידי. מנגד, גורמים בכירים לא שללו אפשרות להרחיב את המתקפה נגד הארגון הג'יהאדיסטי, שהגביר את איומיו כלפי ארה"ב.

"הפעולה הצבאית של ארה"ב ושותפותיה נגד דאעש תכלול משימות מעקב אוויריות, שנועדו להפעיל לחץ על הארגון בסוריה", אמרו הגורמים האמריקניים.

יו"ר המטות המשולבים גנרל מרטין דמפסי בוועידה ביטחונית בסינגפור, מאי 2014. רויטרס
ארה"ב תיאלץ להתמודד עם דאעש בסופו של דבר. דמפסי/רויטרס

הרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי אמר בשבוע שעבר כי בסופו של דבר ארה"ב תיאלץ להתמודד עם דאעש בסוריה ועיראק "שכרגע הגבול ביניהן לא קיים". דוברו של דמפסי אישר היום כי האפשרויות העומדות בפני ארה"ב להתמודדות עם דאעש נבחנות והדגיש את הצורך לגבש "קואליציה של שותפות אזוריות ואירופאיות". "(דמפסי) מכין אפשרויות התמודדות עם דאעש, הן בעיראק והן בסוריה, עם מגוון של כלים צבאיים, כולל תקיפות אוויריות", אמר קולונל אד תומס.

שני גורמים אמריקנים נוספים הודו כי קיימות היערכויות לתרחיש של הרחבת הפעולה של ארה"ב נגד דאעש, ואחד מהם אישר כי התכניות לכך מתגבשות כבר שבועות ארוכים. עם זאת, אף אחד מהגורמים לא רמז כי התכניות יצאו לפועל בקרוב. "אנחנו פשוט עדיין לא שם עדיין", אמר גורם בטחוני בכיר במדינה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לוחם דאעש מודיע על כיבוש שדה התעופה של אסד ברקה. רויטרס
הגבול בין עיראק לסוריה "לא קיים". אנשי דאעש בסוריה/רויטרס

אנשי המפלגה הרפובליקנית קראו שלשום להתערבות אגרסיבית יותר של ארה"ב שתביא להבסת דאעש בסוריה ובעיראק והאשימו את מדיניות אובמה שכשלה בניסיונה להדוף איומים שעתידים להגיע לאדמת ארה"ב. דמפסי, כך לדברי תומס, מאמין כי את דאעש צריך לרדוף בעיראק ובסוריה וכי הבסתם תדרוש מאמץ מתמשך לאורך תקופה ארוכה "והרבה יותר פעילות צבאית".

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully