וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מת אחמד ג'יבריל, ראש החזית העממית

מנהיגה המיתולוגי של החזית העממית לשחרור פלסטין מת לפי דיווח אחד במחנה הפליטים אל-ירמוכ בלבנון מפיצוץ מטען, אולם לפי דיווח אחר הוא מת לאחר שבועיים של מוות קליני משבץ מוחי

אחמד ג'יבריל ב-2010. AP
היה בן 76 במותו. ג'יבריל/AP

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הערב (שני) שאחמד ג'יבריל, מנהיגה המיתולוגי של החזית העממית לשחרור פלסטין, מת היום במחנה הפליטים אל-ירמוכ שבדרום המדינה, אולם ישנם דיווחים שונים וסותרים על נסיבות מותו.

בעוד שחלק מהדיווחים מדברים על מוות טבעי שהגיע בסופם של שבועיים בהם הוא היה שרוי במצב של מוות קליני, מקור אחר דיווח שג'יבריל מצא את מותו מפיצוץ מטען נפץ שהטמין ארגון האופוזיציה הסורית ג'בהת א-נוסרה במחנה הפליטים, זאת על רקע תמיכתו הבלתי מסויגת של ג'יבריל בנשיא הסורי בשאר אסד. עד כה לא ניתן אישור מרשות רשמית בלבנון למותו.

אחמד ג'יבריל וחאלד משעל ב-2008. AP
עם חלאד משעל/AP

אחמד ג'יבריל היה יריבה המר של ישראל במשך שנים, לאחר שהקים את החזית העממית בשנת 1968 - ארבע שנים לאחר הקמת אש"ף. הוא נולד בשנת 1938 ביישוב אזור שהיה נתון למנדט הבריטי ומשפחתו עקרה לסוריה. שם, למד והתגייס לצבא. הוא הקים את ארגון "החזית לשחרור פלסטין" בשנת 1959 ובשנת 1967 חבר לג'ורג' חבש והשניים הקימו את החזית העממית - ארגון בעל אידיאולוגיה מרקסיסטית שהיתה אופוזיציה לתנועת הפתח של יאסר ערפאת. מאוחר יותר התפצל מהחזית העממית על רקע מתיחות עם חבש.

שמו של ג'יבריל נקשר גם לעסקת חילופי שבויים שקיימה ישראל עם ארגונו בשנת 1985, אז שיחררה ישראל 1,150 אסירים ועצירים ביטחוניים תמורת שלושת חיילי צה"ל חזי שי, נסים סאלם ויוסי גרוף. השלושה היו חלק מקבוצה של שמונה חיילי נח"ל שנשבו והועברו לידי ארגונו.

בנו, ג'יהאד אחמד ג'יבריל אמור היה לרשת את אביו בתפקידו בהנהגת הארגון, אולם הוא נהרג בפיצוץ מכונית תופת בבירה הלבנונית ביירות בחודש מאי 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully