וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב ירי לגבול הצפון: שתי רקטות נפלו באזור קריית שמונה

אזעקות נשמעו בקריית שמונה ויישובי הסביבה. הרקטות, שנפלו בשטחים פתוחים, נורו ככל הנראה מדרום לבנון. לא היו נפגעים. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי. בעירייה ישקלו לפתוח את המקלטים

שתי רקטות שנורו מלבנון נפלו אמש (שני) בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה. אזעקות נשמעו קודם לכן בקריית שמונה וביישובי האזור. בצה"ל מעריכים כי הרקטות נורו מאזור דרום לבנון, וכלי תקשורת בלבנון מדווחים כי הירי בוצע מאזור אל-ג'רמק שבוואדי אל-ליטאני. עד כה לא ידוע על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר מקור הירי.

מלחמה בדרום - כל העדכונים
"מצרים רוצה להכריז על הפסקת אש ומחכה לתשובות"
מטח לעבר המרכז: ייורטה רקטה מעל קריית אונו
משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בסדר ומוגן"

רקטה משוגרת מרצועת עזה לעבר ישראל 23 באוגוסט 2014. רויטרס
הרקטות נורו ככל הנראה מאזור דרום לבנון/רויטרס

באחד האולמות בקריית שמונה היה אירוע שמחה משפחתי והאורחים עזבו בבהלה ובמהירות את האולם. דורון שנפר, דובר עיריית קריית שמונה, מסר כי "נכון לעכשיו, לא ניתנה הוראה מהצבא לפתוח את המקלטים בעיר". בדקות הקרובות יקיים ראש העיר, ניסים מלכה, ישיבת הערכת מצב עם בעלי התפקידים ברשות.

מלכה אמר הערב לוואלה! חדשות כי "יש לחץ מצד התושבים. לא מעט מבקשים שנפתח את המקלטים. אנחנו נסיים ברגעים אלה הערכת מצב ביחד עם גורמי צה"ל ואחריה נחליט אם לפתוח את המקלטים".

בלילה שבין שבת לראשון התפוצצו חמש רקטות שככל הנראה נורו מסוריה סמוך לקיבוץ בצפון רמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש. עם זאת, נזק נגרם לקו מתח גבוה, ותושבים דיווחו על הפסקות חשמל שנמשכו זמן מה באזור. מצה"ל נמסר כי הוא רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו.

רקטה ששוגרה מדרום לבנון התפוצצה בתוך יישוב בגלול המערבי, 23.09.2014. אדריאן הרבשטיין
נזקי הרקטה שנפלה בגליל המערבי/אדריאן הרבשטיין

קודם לכן נורתה רקטה גם לעבר הגליל המערבי. ילדה בת 8 וגבר בן 35 נפצעו באורח קל ו-21 בני אדם נוספים לקו בחרדה. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לנפגעים ופינו אותם למרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה.

אין מדובר בפעם הראשונה מאז החלה הלחימה בדרום שבה מתבצע ירי לעבר יישובי הצפון. לפני כחודש, ב-17 ביולי, נפלו פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בשטח סוריה. שלושה ימים קודם לכן התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים ברמת הגולן. לא היו נפגעים, אולם שריפה פרצה במקום. צה"ל הגיב על כך באש לעבר מקור הירי בסוריה. יום קודם לכן התפוצצה פצצת מרגמה שנורתה מסוריה בכפר דרוזי בצפון רמת הגולן. כמה ימים קודם, ב-7 ביולי, התפוצצה פצצת מרגמה סמוך לגבול ישראל, אך בשטח הסורי. צה"ל השיב על כך באש לעבר מרחבים חשודים.

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully