וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם כמו אריה: מג"ד גולני שנפצע קשה נושם לבד

25.8.2014 / 18:08

סגן-אלוף שי סימן טוב שנפגע בעמוד השדרה מקריסת מנהרה בשכונת שג'אעיה יצא לראשונה אתמול לחצר בית החולים ללא מכונת ההנשמה אליה הוא חובר מאז נפצע בסוף יולי

לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
סימן טוב נפצע במנהרה בשג'אעיה/דובר צה"ל

שיפור קל חל במצבו של סגן-אלוף שי סימן טוב, מפקד גדוד 12 של גולני, והוא הועבר למחלקה לשיקום נשימתי בבית החולים תל השומר, שם מנסים הרופאים "לגמול" אותו ממכונת ההנשמה ולאפשר לו לנשום בכוחות עצמו. אתמול (ראשון) נרשם שיא בתהליך ההחלמה של הקצין, מאז נפצע בעזה, בעיצומו של המהלך הקרקעי של צה"ל במסגרת מבצע צוק איתן.

מלחמה בדרום | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים
אוהד הועבר לשיקום: "מחכה לנו עוד דרך עוד ארוכה"
גורם פלסטיני: הסכמנו להפסקת אש, ממתינים לישראל
לבני במשדר וואלה! חדשות: "נעשה עוול לרמטכ"ל"

סגן-אלוף סימן טוב נפצע ביום שישי, ה-25 ביולי, במהלך הלחימה בשכונת שג'אעיה במזרח עזה, מקריסת קיר מנהרה שחשפו כוחות צה"ל. הוא נפגע בגבו באורח קשה והובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם.

סימן טוב נפגע בשתיים מהחוליות הצוואריות ומאז הפציעה הוא משותק בכל חלקי גופו. בבית החולים סורוקה הוא עבר שני ניתוחים בעמוד השדרה. החשש הגדול בקרב הרופאים הוא כי השיתוק יהיה קבוע. עם זאת, שכלית והכרתית מצבו מצוין.

אתגר נוסך עמו נאלץ סימן טוב להתמודד הוא חוסר יכולתו לנשום בכוחות עצמו. לצורך כך הוא מחובר למכונת הנשמה. בשלושה השבועות הראשונים לפציעה הוא אושפז בסורוקה, אולם לאחר מכן הועבר לתל השומר. שם הוא אושפז במחלקת השיקום, אליה מגיעים פצועים אשר צריכים ללמוד מחדש כיצד לבצע פעולות גופניות בסיסיות, כגון נשימה, הליכה והבנה קוגניטיבית. סימן טוב אושפז מרחק כמה חדרים בלבד מהחדר בו היה מאושפז ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, במשך יותר מתשע שנים.

חש שוב את קרני השמש על פניו

מאז הגיע למחלקה, מתקדם סימן טוב לפי התכנית שציפו לה רופאיו. היכולת לנשום בכוחות עצמו היא אתגר גדול עבורו, עם סוג הפגיעה ממנה הא סובל. אתמול הגיע ההישג הגדול ביותר עבורו מאז נפצע, כאשר הוא הוצא מחדרו ושהה בחצר בית החולים ללא מכשיר ההנשמה, וחש שוב את קרני השמש על פניו.

במחלקה סירבו להתייחס לפרטי פציעתו של מג"ד 12, אולם סגנית מנהל המחלקה, ד"ר מרינה גרשמן, ביקשה להדגיש כי "בפציעות בעמוד השדרה יש הפתעות". לדבריה, "לפעמים אנחנו חושבים שפצועים שנפגעו במקום משמעותי בעמוד השדרה לא יחזרו ללכת והם חוזרים. לצערי, לפעמים זה גם הפוך".

ד"ר גרשמן מסבירה כי "מטרת השיקום נועדה בעצם להשיב לחולה מקסימום יכולות, שהיו לו לפני הפציעה. אצלנו במחלקה המטרה היא ללמד אותו לנשום לבד וללא עזרת מכונות, לפעמים כל הזמן, ולפעמים בחלק מהיום. הצוות במחלקה הוא צוות רב תחומי, הכולל רופאים מומחים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים ועוד".

גרשמן מוסיפה בחיוך כי "הרופאים תמיד פסימיים בהתחלה. זה התפקיד שלנו. אבל אני יכולה לומר שהמחלקה שלנו היא בדרך כלל עבור המטופלים תחנה בדרך להמשך שיקום מוצלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully