וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית ירי במתקן צבאי בווירג'יניה; עוצר הוטל

התקרית אירעה בפורט לי, מתקן בו שוהים כ-3,500 בני אדם. זמן קצר לאחר מכן דווח כי חלפה הסכנה אך טרם דווח על נפגעים. מהבסיס נמסר: "על העובדים לפעול על פי הנהלים במקרה של ירי"

חייל פתח באש בבסיס צבאי - שלושה נהרגו. רויטרס
תקרית הירי בפורט הוד בחודש אפריל/רויטרס

תקרית ירי נוספת בבסיס צבא ארה"ב. מהבסיס פורט לי שבוורג'יניה נמסר בצהריים כי "תקרית ירי דווחה בפורט לי. על כל העובדים לפעול על פי הנהלים במקרה של ירי באופן מיידי. המתקן תחת עוצר עד להודעה חדשה". זמן קצר לאחר מכן דווח כי חלפה הסכנה.

קצין המבצעים סטיבן בייקר אישר כי אירעה תקרית ירי בשעות הבוקר (שעון ארה"ב). "התקרית מתפתחת. אין לנו עוד מידע", אמר בייקר, שאינו יודע מהי זהות היורה או אם יש פצועים במקום. פורט לי הוא מתקן צבאי במחוז פרינס ג'ורג' בווירג'יניה בו שוהים כ-3,500 בני אדם ומכשיר תומכי לחימה. במקום יש בין היתר בית ספר לאפסנאות, לחימוש ולתחבורה של צבא ארצות הברית. עד כה לא דווח על נפגעים בתקרית, אולם היורה ככל הנראה נוטרל ולכן יצאה ההודעה על חזרה לשגרה.

בשנים האחרונות אירוע מספר תקריות ירי בבסיסים של צבא ארה"ב. בחודש אפריל האחרון נהרגו שלושה חיילים ו-16 נפצעו בתקרית ירי בבסיס "פורט הוד" שבטקסס. התקרית אירעה בעקבות ויכוח שהתגלע בין החייל החשוד בירי, איוואן לופז, ומפקדיו בנוגע לחופשה. לופז, בן 34, נסע במכוניתו במהירות איטית, לפי ממצאי החקירה, וירה בחיילים שנקרו בדרכו. לאחר שנחסם על ידי חיילים, התאבד באמצעות ירייה לראש. חקירת המקרה נמשכת, והעלתה שאלות בנוגע לטיפול בחיילים בעלי הפרעות נפשיות. זו תקרית הירי השנייה בבסיס, אחד מהגדולים ביותר בארה"ב, בחמש השנים האחרונות.

התקרית הזכורה יותר באותו הבסיס אירעה בנובמבר 2009, אז פתח נידאל חסן, פסיכיאטר צבאי, בירי בבסיס והרג 13 בני אדם. בשנה שעברה הורשע חסן ב-13 סעיפי רצח ונידון לעונש מוות. משפטו של חסן בן ה-42 נפתח כשלושה שבועות קודם לכן תחת אבטחה כבדה, באותו בסיס בו ביצע את מסע הרצח הקטלני. אחרי ארבע שנים של דיונים סבוכים בבית המשפט הצבאי, חלה התפתחות משפטית נוספת בעלילה, כשחסן הודיע שהוא מפטר את עורך הדין שמונה לו אחרי שאושר לו לייצג את עצמו. בפנטגון התייחסו למקרה כאל "אלימות במקום העבודה" ולא כמעשה טרור, הגדרה שעוררה זעם בקרב קרובי הנרצחים. רבים מהם הפגינו נגד הנשיא ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully