וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אדם התעלף ברכבת וגרם לבהלה המונית

תיעוד של מצלמת אבטחה ברכבת תחתית בסין מציג את אפקט העדר במיטבו: אדם התעלף בקרון וכל נוסעי הרכבת נמלטו בבהלה, כשרובם כלל לא יודעים ממה הם נמלטים

אדם התעלף ברכבת התחתית בשנגחאי. יוטיוב, צילום מסך
הצילו! מישהו התעלף!/צילום מסך, יוטיוב

דמיינו את המצב הזה – אתם נוסעים ברכבת ולפתע מישהו מתעלף. מה תעשו? ובכן, אם אתם נוסעים במקרה ברכבת התחתית של שנגחאי, אתם ככל הנראה תפתחו בריצת אמוק כאילו סוף העולם הגיע ולא תיתנו לאף אחד לעמוד בדרככם אל היציאה הקרובה.

זה מה שעולה מתיעוד של מצלמת אבטחה בה נראה אדם מתעלף על כתפה של נוסעת ברכבת התחתית. במקום לעזור למתעלף, הנוסעים קפצו מיד לרגליהם והתחילו לרוץ בבהלה, תוך שהם משאירים מאחור את האדם המעולף, שנותר לשכב על רצפת הרכבת.

ככה זה נראה

אם התגובה הזו לא מספיק מוזרה, מתברר שהפאניקה לא עצרה אצל נוסעי הקרון שראו את האדם מתעלף – ברגע שהרכבת עוצרת כל הנוסעים בורחים ממנה היישר לעבר דלתות היציאה – כשנראה שמרביתם לא יודעים בכלל מדוע הם רצים וממה הם בורחים, אלא עושים זאת כי כולם בורחים.

הסיבה לבהלה היא לא רק דוגמא לאפקט העדר, אלא גם מעידה על בעיה רצינית עליה מזהירים תושבי שנגחאי כבר זמן מה – בזמן האחרון התרחשה סידרת תקיפות אלימות של נוסעים ברכבת, על ידי כנופיות חמושות בסכינים. על פי הדיווח ב"מירור", דווקא הזהירות והפחד גרמו לתוצאות קשות – שישה נוסעים נפצעו במהלך הבריחה כשנמחצו על דלתות היציאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully