וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי קסאם במעון נתניהו: "ממשלת ישראל אשמה"

24.8.2014 / 3:38

עשרות תושבי הדרום הפגינו מול בית ראש הממשלה ודרשו שנתניהו ידבר עמם "בגובה העיניים". אחד מהם: "ממשלות ישראל פעלו 14 שנים ללא תכלית. מוכנים לשלם מחיר למען פתרון קבוע"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

מחאת תושבי הדרום עולה שלב: עשרות תושבים מאזור עוטף עזה ומחלקים אחרים בדרום הארץ הפגינו אמש (שבת) מול בית ראש הממשלה בירושלים, שם הוקם בסוף השבוע מאהל מחאה. המפגינים הניחו כמה שרידים של רקטות קסאם על שער הכניסה למתחם הבית, וביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמם, ולפעול למען ביטחון ושקט ארוך טווח באזור.

במהלך ההפגנה עמדו התושבים דקת דומיה והדליקו נרות נשמה לזכר דניאל טרגרמן בן הארבע שנהרג שלשום מפגיעת פצצת מרגמה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. "אנו לא מאשימים את משגרי הטילים, אלא את ממשלת ישראל בחוסר יכולת לשנות את המצב", אמרו משתתפים בהפגנה.

אבי דבוש, תושב קיבוץ ברור חיל שבמועצה האזורית שער הנגב, אמר לוואלה! חדשות: "היינו כל סוף השבוע במאהל ליד בית ראש הממשלה. הערב עשינו את אקט הגשת הבקשה לנתניהו כדי להיפגש. אנו רוצים שנתניהו יבוא לדבר אתנו בגובה העיניים. אנו מסתכלים לטווח הארוך, טווח של שנים. אנו לא מדברים על איך מסיימים את הסבב הנוכחי ועוד שנה-שנתיים לחזור שוב לאותו מצב. אנו מוכנים לשלם את המחיר, אבל שיהיה פתרון קבוע".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
מהלך קרקעי חדש ברצועה? הגיע זמן ההכרעה
תיעוד: מגדל בן 14 קומות בעזה הופצץ - וקרס
פינוי מאורגן ביישובים בדרום: ”נחזור כשיהיה שקט”

תושבי הדרום הקימו מאהל מחאה מול מעון ראש הממשלה. עומר מירון
"לא רוצים שקט זמני". אוהל במאהל המחאה, בסוף השבוע/עומר מירון

דבוש הוסיף ואמר: "אנחנו נתמוך בכל מי שילך לכיוון של הסדרה מדינית קבועה, שמושגת בכלים דיפלומטיים ובכלים צבאיים". לדבריו, "אנו מרגישים שממשלות ישראל ב-14 השנים האחרונות לא הלכו לכיוון הזה. זו הייתה מדיניות ללא תכלית. אנו לא בעד שקט שברירי וזמני, ואם צריך ללכת עד הסוף בשביל להשיג אותו לטווח ארוך, אנו מוכנים לשלם את המחיר".

ענת חפץ, תושבת קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול, הגיעה שלשום למקום וקראה לנתניהו להציג לתושבים תכנית להמשך המבצע. "אנו קוראים לראש הממשלה להציג בפנינו כיצד הוא מתכוון לפתור את הבעיה הביטחונית שאנחנו סובלים ממנה כבר 14 שנים", אמרה. "אנחנו מקווים שבניגוד למה שאנחנו רואים עכשיו, בכל זאת יש לו אסטרטגיה וחזון". חפץ ציינה כי "אסור להשלים עם השיטה הזו שכל ממשלות ישראל אימצו: ניהול הסכסוך בצורה שלא נותנת לנו ביטחון, הן בשגרה והן במבצעים שמתרחשים בכל כמה שנים".

צבי קורבי ממושב פטיש הסמוך לאופקים, הוסיף על דבריה: "אנחנו דורשים שקט, והשקט הזה יבוא עם פירוז הרצועה תוך מתן גיבוי בינלאומי".

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', דווקא הביע בסוף השבוע תמיהה על הקמת המאהל. "אין מקום למאהל מחאה בעת הזו, כאשר הממשלה וצה"ל עוסקים בלחימה נגד הטרור בעזה", טען חג''. "זו העת לחזק את ידיה של הממשלה ואת ידי צה"ל, שעושים לילות כימים על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאהל מחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה בירושלים, אוגוסט 2014. עומר מירון
"אסור להשלים עם המצב הקיים". מכינים שלטים במאהל, שלשום/עומר מירון

חפץ התייחסה אתמול לטענות אלה, ופסקה: "זה בדיוק הזמן לפעילות כזאת. אנו צריכים להשמיע קול ברור שאומר שעם כל ההערכה לכוחות צה"ל, אנחנו דורשים מראש הממשלה הרבה מעבר לתגובות לירי. הבנו שזה לא עובד, שיעשו מה שצריך עכשיו". היא ביקרה גם את שר החינוך שי פירון, שהודיע בשבוע שעבר כי שנת הלימודים בבתי הספר ובגנים תיפתח כסדרה: "שי פירון חושב שאפשר להתחיל את שנת הלימודים כרגיל. אני מזמינה אותו להיות אתנו יום אחד. הרי רק להסיע את הילדים מהבית לגן, נסיעה של שתי דקות, זה פחד אלוהים. אתה מתכנן את דרכך ממיגונית למיגונית".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully