וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי מאורגן ביישובים בדרום: "נחזור כשיהיה שקט"

24.8.2014 / 0:01

אחרי מותו של דניאל בן הארבע והמשך הירי המאסיבי על יישובי עוטף עזה, החלה בקיבוצים באזור התארגנות לפינוי התושבים לכמה ימים. פנייה לרה"מ: "מנה שר לעוטף עזה"

אחרי שדניאל טרגרמן בן הארבע נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ בשער הנגב, שבה ועולה שאלת פינוי התושבים מעוטף עזה. תושבים רבים באזור החליטו כבר שלשום (שישי) לארוז שוב את המזוודות ולצאת למסע בפעם השנייה, לחלקם אף השלישית.

הלחימה בדרום - כל העדכונים
בכיר באמ"ן: 600 מהשיגורים - מאזורים אזרחיים
תיעוד: מגדל בן 14 קומות בעזה הופצץ - וקרס
יעלון לתושבי העוטף: "הצבא יסייע למי שירצה להתפנות"

דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב במבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
לאחר מותו שבה שאלת הפינוי. דניאל טרגרמן בן הארבע/באדיבות המשפחה

בקיבוצים וביישובים סמוכי הגדר החלו התארגנויות מסודרות על ידי הקיבוץ ועל ידי התנועה הקיבוצית להוציא את התושבים להפוגה של כמה ימים, בעיקר את המשפחות עם הילדים הקטנים. זאת כדי שלא יישארו בטווח הפצמ"רים והרקטות.

בקיבוץ נחל עוז יצאו אתמול עשרות תושבים אל מחוץ לבתיהם כדי לאזור כוחות ולהתרענן. רבים מחברי הקיבוץ עדיין נשארו בנחל עוז, אך ללא הילדים הקטנים, שעזבו בימים האחרונים.
גם בכמה קיבוצים במועצה האזורית אשכול, במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית חוף אשקלון החליטו מספר רב של תושבים שתחת איום הרקטות והפצמ"רים הם מעדיפים לא להיות, ורק כשיוחזר השקט המלא לאזור הם יחזרו לביתם. כמו כן, בכמה קיבוצים יצאו בצורה מאורגנת אל קיבוצים ויישובים מארחים כדי שכל התושבים יהיו ביחד ולא ייפרדו בזמן ההפוגה.

רונן שולח את המשפחה למרכז ונשאר בקיבוץ: "הרגשה לא נעימה". יותם רונן
תושבים מתפנים מהקיבוץ/יותם רונן

עדי רוזן, תושבת נתיב העשרה שבחוף אשקלון, מתארחת עם בני משפחתה, בהם בתה בת השנה ובנה בן השלוש במעגן מיכאל. "אנחנו כבר כמעט חודשיים נודדים ממקום למקום. היינו קודם במושב יסיף ליד רחובות, עברנו לפארן בערבה, משם ליטבתה, הביתה לגיחה של שבוע מתוק במיוחד ומר בסופו ואז הגענו לכאן", היא סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות.

"אנחנו מוקירים תודה וזה לא מובן מאליו. מאידך, אנחנו מאוד רוצים לחזור הביתה אבל רק כשיהיה שקט ובטוח לחזור אליו. ולא מוכנים יותר לקבל את המציאות הזו עם המילה היפה של 'טפטופים'. אלו נסיונות להרוג אותנו ונמאס לנו מהמציאות הזו. אנחנו חיים בתוך הגבולות החוקיים של מדינת ישראל ואנחנו רוצים לחיות בשקט וביטחון".

רוזן מספרת כי הירי והפינוי מחזירים לילדים את טראומת הרקטות בכל פעם מחדש: "אני חווה איתם רגרסיות מאוד רציניות מאז שהחל ה'סשן' האחרון, במיוחד עם הבן שלי בן שלוש שהוא כבר מבין. זה מאוד לא פשוט. אני שומעת מכל החברות שאת אותן הרגרסיות שהוא חווה חווים גם האחרים וזה משותף לרוב הילדים".

שר הביטחון משה יעלון ביקר ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות והתושבים. משרד הביטחון
"נסייע למי שירצה להתפנות". יעלון מסייר ביישובי בעוטף עזה, אתמול/משרד הביטחון

אתמול אמר שר הביטחון יעלון כי הצבא יסייע למי שירצה להתפנות מביתו. שר הביטחון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ נפגשו אתמול עם ראשי רשויות בעוטף עזה, לנוכח התסכול הרב של התושבים החיים שם, ובעקבות התגברות הירי לעבר האזור. יעלון שמע על החלטתם של תושבי המועצות האזורית שער הנגב ואשכול לעזוב את עוטף עזה מחשש לחייהם, ואמר כי "אין הוראה לפינוי היישובים", אך הוסיף כי "מי שירצה להתפנות יקבל סיוע מהצבא".

בפגישה בין הצדדים התייחס יעלון ליעדי הממשלה ואמר: "המטרה של מקבלי ההחלטות היא להחזיר את חמאס לשולחן המשא ומתן בקהיר בתנאים שישראל תכתיב, ולקבל הפסקת אש כפי שדורשים בירושלים".

בתוך כך, קראה אתמול התנועה הקיבוצית למנות שר שיהיה אחראי ליישובי עוטף עזה. התנועה קראה לראש הממשלה לבקר ביישובי הגדר וקראה למנות שר שינהל את כל פעילויות השיקום והפיתוח באזור עוטף עזה והדרום. "זו לא יכולה להיות עוד מערכה שהפתרונות שלה מגיעים לאחר ארבע שנים מהרגע שהובטחו", אמר מזכ"ל התנועה איתן ברושי.

(עדכון ראשון: 23:41)

ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת הרקטה בנחל עוז, שישי/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום
רונן שלח את המשפחה להתרעננות ונשאר בקיבוץ: "הרגשה לא נעימה". יותם רונן
צילום: יותם רונן)/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully