וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני ביקרה בעין השלושה: "חובתנו לתת לילדים שקט"

21.8.2014 / 18:53

שרת המשפטים הגיעה לקיבוץ הדרומי כמה שעות לאחר שספג ששתי רקטות התפוצצו בשטחו, וניסתה לעודד את התושבים שחוששים לביטחונם. "האימהות מפחדות להוציא את הילדים לבית הספר"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שרת המשפטים ציפי לבני ביקרה היום (חמישי) בקיבוץ עין השלושה, בו התפוצצו מאז שעות הבוקר שתי רקטות, והקשיבה לקולות התושבים המתמודדים עם הירי הבלתי פוסק. "היום היו לנו שתי נפילות וחשבנו שאתם בממשלה תשימו לזה סוף. זו מלחמת התשה שאנחנו לא מוכנים לה", אמר דני כהן, בן הקיבוץ וחבר בכיתת הכוננות ביישוב. לבני ציינה את הישגי הממשלה ביממה האחרונה והזכירה את חיסולם של שלושה בכירי חמאס: "הם צריכים לדעת שמי שפועל בטרור נגד ישראל נמצא בסכנת חיים. מדינת ישראל לא תיתן הישגים לחמאס, אנו חזקים מספיק כדי לעמוד בזה".

לבני התייחסה להחלטתו של שר החינוך, שי פירון,לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. "אני רואה את הילדים שיצאו לחופש וחזרו. חובתנו לתת להם שקט. אנו במדינה שלעתים הקרבות בה לוקחים זמן, ואנחנו חזקים מספיק כדי לעמוד בזה", אמרה. אולם לדברי כהן, ההורים לילדים בקיבוץ עדיין מתלבטים אם לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ב-1 בספטמבר. "הילדים לא יכולים לצאת החוצה, הם לא יכולים לשחק. האימהות מפחדות להביא אותם מהבית לפה", אמרה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
פצמ"ר פגע בחצר בית בחוף אשקלון: "נחזיק מעמד"
רקטה בחגיגת יום ההולדת בגן: "צרחות ודם על השטיח"
הממשלה אישרה לגייס עוד 10,000 חיילי מילואים

ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
ילדים בביקורה של לבני בעין השלושה, היום/יותם רונן

אחד מהמתנגדים העיקריים להחלטתו של שר החינוך הוא ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', שהכריז היום כי "אם יימשך הירי אל יישובי הדרום - לא ייפתחו הלימודים בבתי הספר במועצה". חג'ג' הוסיף כי "ההכרזה של שר החינוך לפתוח את שנת הלימודים כרגיל מנותקת מהמציאות שבה אנו חיים. זה יהיה חוסר אחריות מוחלט להסיע תלמידים 40-30 דקות נסיעה לבית הספר בכבישים הנמצאים תחת איום וללמד במבנים ללא מיגון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יום בחיי המועצה האזורית מרחבים בזמן מבצע "צוק איתן", 14 ביולי 2014. יותם רונן
"אם יימשך הירי אל הדרום לא ייפתחו הלימודים". ראש מועצת מרחבים שי חג'ג', בחודש שעבר/יותם רונן

פירון התייחס היום בכנס היערכות ארצי לפתיחת שנת הלימודים תשע"ה. "אנחנו פותחים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. זה משהו שאנחנו צריכים לומר לא רק לאנשים מבית, אלא גם לאזנם של אנשים מבחוץ. מערכת החינוך ערוכה לכל התרחישים", קבע.

ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
פרות שנפגעו מפגיעת רקטה בניר עוז, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully