וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לחיילי גולני: "ייתכן שנקרא לכם שוב"

20.8.2014 / 23:55

שבועות לאחר מותם של 16 לוחמי החטיבה ב"צוק איתן", נערך טקס ההתייחדות השנתי עם 1,459 לוחמי גולני שנהרגו מאז קום המדינה. אביו של שון כרמלי: "מדהים אותי שבכל העולם דיברו על נפילתו"

ציפי לבני בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"רוצה להודות למשפחת שאול על תעצומות הנפש". ציפי לבני/יותם רונן

שרת המשפטים ציפי לבני השתתפה היום (רביעי) בטקס ההתייחדות השנתי עם חללי חטיבת גולני, ואמרה: "אני באה הנה מישיבת הקבינט, ואני לא יודעת אם נקרא לכם חיילי החטיבה לשוב ולהיכנס ולהילחם, אבל הידיעה שתהיו מוכנים לעשות את מה שתידרשו שוב, עם הינתן הפקודה - זה הכוח שלנו בעת קבלת ההחלטות". הטקס נערך בצומת גולני בהשתתפות המשפחות השכולות.

בהמשך דבריה פנתה לבני למשפחתו של סמל אורון שאול, אשר הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא ידוע. "בהזדמנות זאת אני רוצה להודות למשפחת שאול על תעצומות הנפש המדהימות שמאפשרות לנו להשלים את המחויבות שלנו כלפיכם". בכך רמזה שרת המשפטים למאמצים המתרחשים מאחורי הקלעים לטובת השבת גופתו של החייל. אביו הרצל, אמו זהבה ואחיו אבירם בן ה-22, ואופק בן ה-14 התייחדו בדממה ובעיניים דומעות בסמוך ללוח הזיכרון עליו מונצחים שמות 1,459 לוחמי החטיבה שנפלו במערכות ישראל, מתוכם 16 במהלך "צוק איתן".

סמל-ראשון מקס שטיינברג סמל-ראשון שון כרמלי, שני חיילים בודדים שנפלו במלחמה בדרום. באדיבות המשפחה
סמל-ראשון מקס שטיינברג וסמל-ראשון שון כרמלי/באדיבות המשפחה

"אנחנו נמצאים במאבק על הבית. מאבק שדורש מכם המשפחות השכול מחיר כל כך כבד. המאבק הזה נמשך גם בשעה זו והוא יימשך ככל שיידרש, המאבק הזה הוא מול אויב אכזר שמקדש את המוות ומשתמש באזרחים חפים מפשע כמגן אנושי" הוסיפה לבני.

בטקס השתתפו גם הרמטכ"ל בני גנץ, סגן הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הצפון אלוף יאיר גולן, מפקד החטיבה אלוף משנה רסאן עליאן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי וחיילי החטיבה. מבין 17 השמות החדשים שהתווספו השנה ללוח הזיכרון של היחידה, מונצח גם שמו של יפתח גריידי בן ה-19 שנרצח במועדון ברעננה בפסח האחרון.

מפגש מרגש במיוחד התרחש בין הוריהם של החיילים הבודדים מקס שטיינברג ושון כרמלי, ימים אחדים לפני חזרתם לארצות הברית. אלון כרמלי, אביו של שון, אותו ליוו עשרות אלפי אוהדי מכבי חיפה בדרכו האחרונה, אמר בהתרגשות לפני שהתחיל הטקס: "זה מדהים אותי ומרגש גם עכשיו שכל כך הרבה אנשים ליוו את שון בדרכו האחרונה אבל זה גם מדהים אותי שבכל העולם דיברו על נפילתו, גם בארצות הברית ואפילו באוסטרליה. אין לי הסבר לזה. יכול להיות שהשילוב של היום הנורא הזה שבו נהרגו 13 חללים ביחד עם הידיעה כי אחד מהם היה חייל בודד הביאו את ההמונים להתאחד ולהגיע בהמוניהם להלווייתו".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
מקורות ישראלים ל"פוקס ניוז": "מוחמד דף נהרג"
כשבן 26 הוא ילד: כך עיוות חמאס את זהות ומספר ההרוגים
פגיעה ישירה בדרום: המשפחה לא שהתה בבית - וניצלה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: אורן נוח, דניאל פומרנץ, שון מונדשיין, שחר תעשה, בן אואונונו ומקס שטיינברג שנהרגו באסון הנגמ"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס בנאומו להפרת הפסקת האש אתמול אחר הצהריים, ואמר: "חמאס הפר פעם נוספת את הפסקת האש ועל פי הנחיות הדרג המדיני חידשנו את תקיפותינו בעזה. אני בטוח שלחברה הישראלית יש את אורך הרוח ואת הכוח להמשיך להתמודד עם המציאות הזאת ככל שיידרש". לאחר מכן פנה ללוחמי גולני ואמר: "במהלך 'צוק איתן' פגשתי אתכם, המח"ט, הלוחמים והמפקדים. אמרתי לכם כי אין לחימה שגולני לא תוכל לה. ואכן מפקדי החטיבה ולוחמיה שוב הוכיחו – גולני מוכן לכל קרב. עשיתם את זה בעוז רוח בידיעה כי כעת זהו תורכם לשאת את מקל הקרבות".

"נתפלל כי יהיו אלה השמות האחרונים שייחקקו על קיר הזיכרון"

בטקס נשא נאום גם מפקד החטיבה כשעל מצחו מתנוססת צלקת מהפציעה שספג בימיה הראשונים של הלחימה: "על קיר הנופלים מאחוריי מונצחים לוחמים ומפקדים שאת חלקם לא זכיתי להכיר. חלקם היו מפקדיי איתם נלחמתי וחלקם היו לוחמים עליהם פקדתי. החטיבה נלחמה עם אויב אכזר שחי בתוך אוכלוסייה חפה מפשע וניצל אותה כמגן אנושי. ברגישות, הקפידו הלוחמים על קדושת חיי האדם ועשו ככל יכולתם למנוע פגיעה באזרחים. כמפקדם התמלאתי גאווה על רוח הקרב שלהם וחיבקתי אותם עת נפלו חבריהם בקרב. לאן שניקרא בכל גבול וגבול נילחם לוחמי החטיבה ומפקדיה ונתפלל כי יהיו אלה השמות האחרונים שייחקקו על קיר הזיכרון. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים".

אלוף משנה עליאן נפצע בפניו ובעיניו ופונה משטח הלחימה במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. כמו כן, אחד מההרוגים בתקרית הוא סמל ראשון דניאל פומרנץ בן ה-21, בנה של אלוף משנה במילואים ורדה פומרנץ, לשעבר ראש מחלקת נפגעים בצה"ל.

שבעה חיילי גולני נהרגו מפגיעת טיל נגד טנקים בנגמ"ש שבו נסעו ממזרח לשכונת תופאח שבעיר עזה בימיה הראשונים של הלחימה, ותשעה נוספים בתקריות אחרות.

בראיון שהעניק לוואלה! חדשות לאחר ששוחרר מבית החולים אמר אל"מ עליאן: "כשאתה נכנס לשטח בנוי אתה מבין שאתה עלול להיתקל במערכי אויב. ידענו לאן אנחנו נכנסים. RPG אחד הצליח להיכנס למבנה שהיינו בו. יש כמה נפגעים, ואחד מהם זה אני". לדבריו, "הטיל עבר ביני לבין קצין האג"ם שלי. הוא נפגע בפנים ובעין. זה אירוע שעובר כל כך מהר מצד אחד. אתה מנסה לעכל מה אתה עובר. יש דם. מההדף אתה עף ונופל על הרצפה. ואחרי זה חובשים ישר מתנפלים עליך, שמים תחבושות אישית. להמשיך את המשימה כמו שהיא מתוכננת, ללא שינויים. זה מה שמעניין אותי", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully