וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים תיפתח כסדרה בדרום? "פחד מוות"

20.8.2014 / 11:25

כשברקע סיום ההפוגה, הורים בעוטף עזה חוששים לשלוח את ילדיהם ללמוד: "אם המלחמה תימשך לא אשלח את ילדיי לבית הספר". ראש מועצת מרחבים: אם יימשך הירי, לא נפתח את השנה

צילום: שי מכלוף, יותם רונן, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

תחילת שנת הלימודים - שנפתחת באחד בספטמבר - הולכת ומתקרבת, ותושבי הדרום אובדי עצות. חלקם אמרו כי הם חוששים מאוד לשלוח את ילדיהם לגנים ולבתי הספר, וחלקם אף ויתרו על ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים. "אנחנו משתדלים מאוד להתכונן לקראת השנה החדשה", אמר לוואלה! חדשות יערב איברי, אב לחמישה מנתיבות, "אך ללא ספק התחושה אינה נעימה כלל ויש חששות רבים. הילדים כלל לא נותנים את דעתם לתחילת השנה. הם מאוד מפוחדים, גם בימים של הפסקת האש הם היו דרוכים ולחוצים. גם לנו כהורים יש חשש לגבי מידת הביטחון שניתן יהיה לספק במצב ההזוי הזה שנקלענו אליו".

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', מצדו, גם לא בטוח ששנת הלימודים במועצה תיפתח כרגיל. "בשבועות האחרונים קיימנו לא מעט דיונים לגבי פתיחת שנת הלימודים", אמר. "מה שברור כרגע, זה שאם יימשך הירי הכבד אל עבר יישובי המועצה, לא נוכל לפתוח את השנה כסדרה. רק אתמול רבע ממספר הטילים שנורו אל עבר ישראל התפוצצו בשטחי המועצה. זה יהיה חוסר אחריות מוחלט להסיע תלמידים 40-30 דקות נסיעה לבית הספר בכבישים מאוימים".

גם תושבי המועצה האזורית שער הנגב התושבים נשמעים חסרי אונים, ואינם בטוחים מה יהיה באשר לילדים בעוד כשבוע. גילה טרגרמן, תושבת נחל עוז, חזרה לקיבוץ עם משפחתה ביום ראשון השבוע, וסיפרה שהשאירה את המזוודות מוכנות, למקרה שיצטרכו לצאת שוב מהיישוב. הבוקר זה קרה. "המציאות הזאת לא פשוטה. הייתה התרגשות גדולה לחזור הביתה, הילדים לא ראו את הבית, את הצעצועים שלהם ואת המיטות במשך חודש וחצי. אנחנו מקווים לחזור הביתה בקרוב. בסך הכול אנחנו רוצים לחיות פה בשקט ובשלום".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
משדר מיוחד | גורם מדיני מאשר: ”ניסינו להתנקש במוחמד דף”
”קטאר איימה לגרש את משעל אם יסכים להפוגה”
תיעוד: תקיפות צה"ל הלילה ברצועת עזה

פצצת מרגמה נפלה סמוך לגן ילדים. שי מכלוף
"יש חששות רבים". פצצת מרגמה שנפלה בסמוך לגן ילדים, החודש/שי מכלוף

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה שבמועצה האזורית אשכול, נשמעה נחרצת יותר. היא לא מתכוונת לשלוח את הילדים למוסדות החינוך אם ימשכו "טפטופי הרקטות": "אם מלחמת ההתשה הזאת תימשך אני לא אשלח את ילדיי לבית הספר, אני אישה שמאוד מאמינה בהחלטות ובתקנות ים ונאמנה למדינה - אבל לא על הגב של הילדים שלי. על הגב של הילדים צריך להיות ילקוט עם מחברות ולא מלחמה. בתי הספר שלנו באשכול ממוגנים אבל הדרך מסוכנת, זה פשוט פחד מוות וסכנת נפשות ממשית - גם לילדים שמפחדים להעלות לאוטובוס וגם להורים שדואגים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"מלחמת התשה אינה אופציה"

ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, קרא הבוקר לממשלת ישראל להורות לצבא להביס את חמאס, ולהכניס לצורך כך כוחות קרקעיים לרצועת עזה. מועצת חוף אשקלון היא אחד האזורים שספגו את מספר הרקטות הרב ביותר בשבועות האחרונים, וגם הבוקר נשמעו שם אזעקות "צבע אדום" שוב ושוב.

"מלחמת התשה זו לא אופציה, היא לא בריאה לנו מבחינה כלכלית, חברתית, בינלאומית וצבאית", אמר פרג'ון במשדר המיוחד של וואלה! חדשות. "מכל ההיבטים היא לא טובה לנו - אנו לא יודעים להתנהל בתוך התשה". פרג'ון אמר כי על הממשלה לתת פקודה לצבא "להכין תכנית מקיפה לשבור את כוחו של חמאס בעזה, גם פעולה קרקעית". לדבריו, "הצבא נועד להגן על המדינה. כולנו היינו חלק מזה".

לפחות 50 רקטות נורו מאתמול בערב לעבר ישראל, אז קרסה הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס. 35 מהן שוגרו אחרי השעה 22:00. אחרי ימים של שקט, נשמעו אמש אזעקות בירושלים והסביבה, בתל אביב, בחולון, בבת ים, בראשון לציון, בבאר שבע, בבית שמש והסביבה, באשקלון, באשדוד, בשדרות ובמועצות אזוריות נוספות בדרום. רכב נפגע ליד מחלף קיבוץ גלויות בתל אביב לאחר שנפגע מרסיסי יירוט. רקטה נפלה בשטח פתוח בתל אביב והדי פיצוצים נשמעו באזור. רקטה נוספת יורטה מעל ראשון לציון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל באר שבע וחמש רקטות נוספות נפלו באזורים פתוחים באזור העיר. רקטות יורטו מעל המועצה האזורית מרחבים. כמו כן, יורטו רקטות בשמי אשדוד ואשקלון.

ראש המשלחת הפלסטינית למשא ומתן במצרים, עזאם אל-אחמד, אמר הלילה בעקבות התחדשות הלחימה כי ישראל היא האשמה בהסלמה. "התהדייה נהרסה לפני כמה שעות בגלל עזיבת המשלחת הישראלית", אמר בהצהרה מקהיר, שם התנהלו המגעים העקיפים. "מה שמעיד על כך שנתניהו הודיע להם לעזוב". לדבריו, "ישראל הכריזה על קריסת המשא ומתן, אולם אנחנו עדיין מדברים עם המתווך המצרי". הוא שב על דבריו שוב ואמר: "התהדיה נהרסה וישראל אחראית לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully