וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשבור חמאס בפעולה קרקעית, לא להשאירו לדור הבא"

ראש מועצת חוף אשקלון אמר במשדר וואלה! חדשות: "אם נעשה חשבון של מה נשלם, חמאס יישאר עם כוחו הצבאי". מנגד, ח"כ הורוביץ האשים: "המבצע חסר משמעות, נתניהו נכנס עם הראש בקיר"

צילום מסך

ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, קרא הבוקר (רביעי) לממשלת ישראל להורות לצבא להביס את חמאס, ולהכניס לצורך כך כוחות קרקעיים לרצועת עזה. מועצת חוף אשקלון היא אחד האזורים שספגו את מספר הרקטות הרב ביותר בשבועות האחרונים, וגם הבוקר נשמעו שם אזעקות "צבע אדום" שוב ושוב.

"מלחמת התשה זו לא אופציה, היא לא בריאה לנו מבחינה כלכלית, חברתית, בינלאומית וצבאית", אמר פרג'ון במשדר המיוחד של וואלה! חדשות. "מכל ההיבטים היא לא טובה לנו – אנו לא יודעים להתנהל בתוך התשה". פרג'ון אמר כי על הממשלה לתת פקודה לצבא "להכין תכנית מקיפה לשבור את כוחו של חמאס בעזה, גם פעולה קרקעית". לדבריו, "הצבא נועד להגן על המדינה. כולנו היינו חלק מזה".

מלחמה בדרום - כותרות נוספות:
גורם מדיני מאשר: "ניסינו להתנקש במוחמד דף"
תגבור כוחות בדרום הרצועה: "נתקוף ללא קשר לירי"
"קטאר איימה לגרש את משעל אם חמאס יסכים להפוגה"

רקטה במועצה אזורית חוף אשקלון. אוגוסט 2014. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
האזעקות נמשכו גם הבוקר. רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

באשר למחיר הכבד שישראל עלולה לשלם בחיי חיילים אם הצבא ייכנס לעומק רצועת עזה, אמר: "אם נעשה את החשבון של מה נשלם, חמאס יישאר עם כוחו הצבאי וזה יישאר לדור הבא. היהודים באו לארץ ישראל להתיישב כאן, והערבים אף פעם לא יסכימו לרעיון הזה. הם ימשיכו להיות קיצוניים יותר עם השנים, ואנחנו צריכים להמשיך לחזק את עצמנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הימין בישראל מחזיק את חמאס"

מנגד, חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), שהתארח גם הוא במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, השמיע עמדה הפוכה לזו של פרג'ון, ואמר כי לפעולה צבאית "לא הייתה ועדיין אין יעד מדיני, ולכן המבצע הזה נטול משמעות". לדברי הורוביץ, "שלטון על אוכלוסייה שעוינת לך הוא שיוצר את הסכנה".

"יש לנו הסכמים עם הרשות הפלסטינית כבר 20 שנה, זה הנתיב היחיד שאנו צריכים ללכת בו", אמר הורוביץ, והסביר: "חמאס לא צריך להיות שם (ברצועת עזה), צריך לעשות הסדרה עם גוף שיהיה לו אינטרס לא להילחם עם ישראל". חבר הכנסת ממרצ מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים: "מי שלא מבין את הרציונל הזה הוא ראש הממשלה, שנכנס עם הראש בקיר מול ארגון טרור שנמצא בתוך האוכלוסייה". הורוביץ הפנה אצבע מאשימה גם לעבר הימין בישראל: "הוא בעד חמאס, הוא מחזיק את חמאס – כי הוא רוצה את עזה נפרדת".

ניצן הורוביץ בוועדה לפתרון בעיית העובדים הזרים, מאי 2012. מגד גוזני
"הפרטנרים הם הרשות הפלסטינית ומצרים". ניצן הורוביץ/מגד גוזני

לדברי הורוביץ, "אי אפשר לעשות הסדר רק עם יהודה ושומרון ולהפריד אותו מעזה". הורוביץ קרא להקמת מדינה פלסטינית מפורזת, מהלך שלדבריו הוא "מחויב המציאות. צריך לעשות מהלך שובר שוויון ללכת להסדרה כוללת של העניין – מהלך מול הרשות, עם גיבוי בינלאומי". הורוביץ הוסיף ואמר: "שיהיה ברור – חמאס ימשיך לירות, הוא ארגון טרור במהותו. צריך מהלך יותר עמוק, לשנות את המציאות מהיסוד, ואז בתוך כמה חודשים אפשר לדחוק אותו הצידה. כרגע ממשלת ישראל – של נתניהו, לא של השמאל – מנהלים מו"מ מול חמאס", אמר בהתייחסו למגעים שהתנהלו בשבועות האחרונים בקהיר בתיווך מצרים.

"הפרטנרים הם הרשות הפלסטינית ומצרים, צריך לדבר איתם", חרץ הורוביץ. "אבו מאזן צריך לחזור ולשלוט בעזה. יש קיצונים ויש מתונים, אתה צריך לעשות אתה חשבון שלך – עם מי אתה עושה את ההסדר? את ההסדרים האלה היה אפשר לעשות מול ממשלת הפיוס של אבו מאזן, ואת ההזדמנות הזו פספסנו". הוא טען כי "המכה שנתנו לחמאס עד כה ממש לא מוצדקת", והסביר: "ראשית, כי הפגיעה בבלתי מעורבים היא קיצונית; ושנית, כי מלכתחילה לא היה יעד מדיני. נניח שישראל פוצצה את כל המנהרות – מה מונע מחמאס לחפור אותן שוב, לייצר שוב את הטילים?", תהה. "צריך שינוי של המצב שם, להגיע איתם להסדר", הוא סיכם.

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל ומיירט של "כיפת ברזל" בשמי הדרום. 19 באוגוסט 2014. רויטרס
"חמאס ימשיך לירות". רקטות ששוגרו מרצועת עזה ומיירט של "כיפת ברזל", אמש בדרום/רויטרס
בית שנהרס בתקיפת צה"ל ברפיח. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס ברפיח אחרי תקיפת צה"ל, הבוקר/רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה. 19 באוגוסט 2014. AP
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully