וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורל התאסלמה בגללנו

19.8.2014 / 12:33

אילו היו בישראל נישואים אזרחיים, מורל מלכה אולי לא היתה מתאסלמת כדי להתחתן עם מחמוד מנסור. לכן יש לנו כמדינה חלק באשמה

בעניין חתונת מורל ומחמוד, כדאי לא לייצג אף אחד מן הקצוות הדוחים: לא את הקבוצה הקנאית הגזענית והמבחילה, להב"ה (שיצאה למרבה הטמטום והחושך גם נגד יאיר נתניהו וחברתו הנורבגית), המנסה לפגוע בזוג פרטי לגמרי, הפועל פעולה חוקית לגמרי ומותרת לגמרי, אם גם בעייתית מאוד, וגם לא את השמאל המאוס, שעושה את עצמו כאילו איננו מבין מה פה הבעיה.

ויש כמובן בעיה חמורה ומעיקה בנישואי ערבי-מוסלמי ליהודיה-עבריה במדינת ישראל, כשהבעיה העיקרית היא עצם ההתאסלמות המסתמנת של היהודייה. ההכרזה הנחמדה של אם החתן הערבייה, "האהבה תנצח", היתה יכולה להיות משכנעת אולי אילו המצב היה באמת סימטרי. ואילו יכול היה יהודי בישראל להתחתן עם ערביה, אלא שזה לא ממש אפשרי. אין אפשרות שיהודי-ישראלי יתחתן עם ערביה מוסלמית והיא תתייהד (כי משפחתה תהרוג אותה, אומרים), ואין כמעט ערבי שמתחתן עם יהודיה ולצורך זה מתייהד. הכיוון הוא חד-סטרי: ערבים שמתחתנים עם יהודיות ומאסלמים אותן. כלומר, אנחנו נדרשים להתבולל בתוך ערביי הארץ, ולא הם בתוכנו. אנחנו נדרשים להסתערב ולא הם להתייהד, למרות שהתהליך הכללי והמבורך הפועל במדינת ישראל הוא שערביי ישראל הולכים ונעשים ישראלים יותר, עבריים יותר, משולבים יותר ברקמת החיים הישראלית, ואין דבר מבורך יותר מזה.

מדוע שתקו הח"כים הערבים בסערת החתונה? דעה

מורל מלכה ומחמוד מנסור ביום חתונתם, 17 אוגוסט 2014. רויטרס
האפשרות היחידה היא שהכלה תתאסלם. חתונתם של מורל ומחמוד/רויטרס

די שאזכיר כמה ערבים ישראלים, שהפכו לישראלים כמונו ממש, ובהחלט מן הטובים שבנו: החל ממירה עוואד ולוסי אהריש עד יוסף סווייד וסייד קשוע, כשמה שמשותף לכולם הוא שהם למדו בתקופות מסוימות בחייהם במערכת החינוך העברית, וכך הפכו לישראלים עבריים משובחים. הם הוכיחו שהעברית – למעשה, העברית הישראלית - פתוחה לכל העמים ולכל העדות, והופכת כל דובר עברית מוחלט לישראלי מוחלט, אם הוא רוצה.

אלא שבנישואים בין מורל למחמוד קורה ההיפך הגמור, ולכן זה רע: מורל מסתערבת, מתאסלמת, מכוונת מראש את ילדיה העתידיים למערכת החינוך הערבית, גם ביפו, ודנה אותם מראש לחיים שסועים.

לפחות חלק מן הרעה היה יכול להימנע אילו היו נהוגים כאן נישואים אזרחיים, ואז מורל לא היתה צריכה להתאסלם. כלומר, עצם ההתאסלמות נכפית עליה במידה רבה בגלל החוקים החשוכים שלנו, המונעים ממחמוד ומורל להתחתן בנישואים אזרחיים וכופים עליהם להתחתן אצל הקאדי.לא אצל הרבי, כמובן. כי גם אם נניח שמחמוד היה מוכן לוותר על זהותו המוסלמית למען אהובתו היהודייה, היו מעבירים אותו כאן שבעה מדורי גיהינום רבניים לפני שהיו מוכנים לגייר אותו.

כולנו עבריים

כדי להתאסלם, לעומת זאת, צריך רק לומר: "אין אלוהים אלא אללה ומוחמד הוא נביאו". לא כל כך קשה. מה עוד שאללה הוא פשוט אלוהים בערבית, ומוחמד אכן היה על פי דרכו הערבית נביא אלוהים. ואגב, מוחמד הכיר לגמרי, ככתוב בקוראן, בעם ישראל כעם הנבחר ובארץ ישראל כארץ שניתנה לעם ישראל על ידי אלוהים (וגם אחרי שאמרתי את זה אלף פעמים, אנשים לא ממש מאמינים לי שזה באמת מה שכתוב בקוראן, המצוי אצלי בשלושה תרגומים. אז תאמינו: "בני ישראל, זכרו את החסדים שהענקתי לכם עת בחרתיכם מכל העמים", מצטט מוחמד את אלוהים בקוראן).

זאת ועוד: אילו היינו ארץ מתוקנת בתחומי הלאום, היינו נמנעים גם מרישום הלאום במינהל האוכלוסין. די באזרחות הישראלית. למה צריך בכלל את סעיף הלאום? כפי שסעיף הלאום נמחק מתעודת הזהות שלנו, בלי שזה מפריע למישהו, ככה הוא היה צריך להימחק מזמן מרישום מינהל האוכלוסין. כולנו ישראלים. משמע, כולנו עבריים על פי עצם הזהות הישראלית. כי "ישראלי" היא מילה בעברית. למה צריך לכפות על ילדי הזוג המעורב זהות ערבית בגלל עצם הרישום שלהם כ"ערבים" (הקובע גם לאיזה בית ספר יירשמו ילדיהם וכו').

ולבסוף, אילו עשינו את הדבר הנכון, היינו גם פותחים את בתי הספר העבריים לפני כל משפחה ערבית שהיתה מעוניינת בכך (ולא דוחפים אותם אוטומטית לזרועות החינוך הערבי) וכך היו לנו הרבה לוסי אהריש ויוסף סווייד, שאגב בת זוגו היהודייה היא כידוע במאית התיאטרון יעל רונן, ולא נראה לי שמישהו היה מעז להפגין נגד זוגיותם העברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לכל הטורים של מנחם בן בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully