וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח משטרתי"

נשיא ארה"ב התייחס למהומות בפרגוסון עקב מותו של צעיר שחור מאש שוטרים. הוא ביקש משני הצדדים לנהוג באיפוק, אך אמר: בחלקים נרחבים מדי במדינה, שחורים נחשבים לאיום

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
קרא לאיפוק. אובמה/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה (שלישי) למהומות שפרצו בימים האחרונים בפרגוסון, מיזורי, על רקע מותו של הצעיר השחור מייקל בראון מאש שוטרים. בדברים שאמר בבית הלבן ביקש הנשיא משני הצדדים – המתפרעים והמשטרה – לשמור על איפוק. "בעוד שאני מבין את הכעס שעולה ממותו של מייקל בראון, לתעל את הכעס הזה לביזה ולאלימות נגד שוטרים, רק מעלה את המתח ועלול לגרום לכעס. זה רק מונע, ובוודאי שלא מקדם את עשיית הצדק", אמר אובמה. עם זאת, הנשיא אמר כי דווקא בעת הזו, "יש לשמור על חופש הביטוי, ההתכנסות והעיתונות באופן חד וברור", והוסיף: "אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח מצד המשטרה".

לקריאה נוספת
מצב חירום בסנט לואיס: פצוע אנוש בהפגנה בשעת העוצר
המהומות בסנט לואיס: הצעיר השחור שנהרג - גנב סיגרים
הצעיר השחור מסנט לואיס נורה 6 פעמים לפחות

מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014. רויטרס
"דווקא בעת הזו, יש לשמור על חופש הביטוי". מהומות במיזורי/רויטרס

אובמה הוסיף כי פרגוסון "כואבת, ובצדק", אך קרא שוב לתושביה "לחפש הבנה ולא עימותים". עוד אמר: "בואו נחפש לאחות את הפצעים, במקום לפתוח אותם". לדבריו, "ביותר מדי קהילות ברחבי המדינה, שורר חוסר אמון חריף בין האוכלוסייה לבין גורמי אכיפת החוק. ביותר מדי קהילות, יותר מדי שחורים נותרים מאחור, ונראים כמו דמויות שיש לפחד מהן".

הנשיא הזכיר עוד כי שלח את התובע הכללי, אריק הולדר, לפרגוסון, כדי להיפגש עם חוקרי מותו של בראון, וכן עם ראשי הקהילה המקומית. הוא ציין כי גם שיחח בעניין המהומות עם מושל מיזורי, ג'יי ניקסון, שהכריז מוקדם יותר כי גייס את כוחות המשמר הלאומי במיזורי כדי לטפל בעימותים בפרגוסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014. רויטרס
המהומות במיזורי, השבוע/רויטרס

במסיבת העיתונאים התייחס אובמה גם למצב בעיראק. הנשיא אישר כי כוחות עיראקיים וכורדיים הצליחו להשתלט בסיוע אמריקני על הסכר הגדול במדינה, שהוחזק בימים האחרונים בידי לוחמי "המדינה האיסלמית" (דאעש). לדבריו, שליטה של דאעש בסכר, המהווה נקודת מפתח למשק המים העיראקי, הייתה עלולה להיות "קטסטרופלית". הוא ציין כי ארצו ממשיכה לחפש אחר אסטרטגיה ארוכת-טווח למלחמה בדאעש, וקרא להמשך שיתוף פעולה פנימי בעיראק: "בואו נזכור שדאעש מהווה איום על כל העיראקים, ועל האזור כולו".

שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון. רויטרס
שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully