וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד על נסיעת הח"כים לקטאר: "בשארה חבר שלנו"

הסיעה הגיבה בחריפות לביקורת שנשמעה בקרב חוגי הימין על נסיעת שלושה מחבריה לנסיכות ופגישתם עם מי שנמלט מהארץ לאחר שנחשד בריגול לחיזבאללה: "הכול חוקי, תושבי קטאר הם אחינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגיבים לביקורת. חברי הכנסת זחאלקה, זועבי וגאטס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיעת בל"ד הגיבה אתמול (שני) בזעם למתקפות נגדה מצד שרים וחברי כנסת מהימין, בגין פגישתם של שלושה מחבריה - ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס – עם עזמי בשארה בקטאר, בעת מבצע "צוק איתן". כך, למשל, מלבד הביקורת של שר החוץ אביגדור ליברמן, אשר טען כי השלושה "מייצגים טרור" בפגישתם עם עזמי בשארה - שנמלט מארץ לארץ שנחשד בריגול לטובת חיזבאללה - פנתה חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לחקור את שלושת חברי הכנסת מבל"ד.

"הסיעה מגנה בתוקף את ההסתה שלוחת הרסן של חברי כנסת ושרים נגד חבריה שנסעו לקטאר. הנסיעה הייתה חוקית למהדרין, וכל הפניות ליועץ המשפטי כדי שיפתח בחקירה הן תרגיל זול לתפוס כותרת מצד ח"כים ושרים מן הימין", נכתב בהודעה מטעם הסיעה, ששלושת חבריה אף התראיינו בקטאר לכלי תקשורת מקומיים, ובהם רשת אל-ג'זירה המשדרת ממנה. "הנסיעה הייתה פוליטית ונועדה לתת ראיונות בתקשורת ולערוך מפגשים פוליטיים וחברתיים. כמובן שהדבר לגיטימי ונעשה במסגרת הפעילות הרגילה והמובנת מאליה של חברי כנסת. זה שגורמים אנטי-דמוקרטיים תוקפים אותה ומערערים על עצם קיומה, לא עושה אותה ללגיטימית פחות, אלא להיפך".

עוד על הפרשה:
"ח"כים מבל"ד ועזמי בשארה נפגשו בקטאר בעת המבצע"
ליברמן על הח"כים שנסעו לקטאר: "מייצגים טרור"

חברת הכנסת פאינה קירשנבאום במכון לחקר הדמוקרטיה בפנל שוויון בנטל, יוני 2012. עומר מירון
"בל"ד, כמו חמאס, רוצה בהמשך הרג אזרחים בשני הצדדים". ח"כ קירשנבאום/עומר מירון

מלבד שר החוץ ליברמן וחברת הכנסת רגב, תקפו חברי כנסת נוספים מהימין את נסיעתם של אנשי בל"ד לקטאר. ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), פנתה ליו"ר ועדת האתיקה בבקשה לדעת אם חברי סיעת בל"ד הגישו וקיבלו את האישורים הנדרשים לנסיעתם בהתאם לתקנון הכנסת. "אם לא, יש לבחון את הסרת חסינותם ולהפעיל את כל הסנקציות העומדות בפני הוועדה נגד חברי הכנסת", מסרה. כמו כן, סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום, המשיכה באותו הקו ואמרה כי "בל"ד, כמו חמאס, רוצה בהמשך הרג אזרחים בשני הצדדים". לדבריה, "לא יתכן שהם יבקרו במדינה המממנת את הטרור נגד מדינת ישראל והדבר יעבור בשתיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, הבהיר כי "אנו לא רואים בקטאר ובתושביה אויבים, אלא אחים שלנו שטבעי שיהיה לנו קשר איתם. פעילותינו הפוליטית לא נועדה למצוא חן בעיני השר ליברמן וחברי הכנסת כץ, רגב, קריב, מילר ושאר פשיסטים ומחרחרי מלחמה, אלא לייצג את הציבור שבחר בנו ואת עקרונות השוויון, החירות והשלום הצודק שעל בסיסם נבחרנו לכנסת. אנו רואים כחובתנו הפוליטית והמוסרית לקדם את עניין השלום הצודק כדי לעצור המשך שפיכות הדמים ולמנוע מלחמות פושעות ונפשעות כמו 'צוק איתן'".

זחאלקה הגדיר כמגוחכת את הדרישה שהעלתה ח"כ רגב לחקור את מימון הנסיעה, ואמר: "אין לנו מה להסתיר, אנו נמסור דיווח מסודר לוועדת האתיקה כנדרש גם אם זה נעשה באיחור מסיבות טכניות". זחאלקה התייחס גם לעניין הפגישה עם בשארה, מנהיג המפלגה בעבר: "נפגשנו אתו בעבר עשרות פעמים וגם הפעם נועדנו עמו. בשארה הוא חבר שלנו ומטבע הדברים אנו נפגשים ומשוחחים אתו".

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully