וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת ארנונה בנגב: "לוקחים מהחזקים למען החלשים"

18.8.2014 / 12:10

שר הפנים הציג את החלטות משרדו, שייכנסו לתוקף ב-2015, ושנועדו לחלק את ההכנסות בין הרשויות בדרום באופן שוויוני. בין היתר, עיר הבה"דים תסופח לירוחם, ותניב לה רווחים של 6.5 מיליון שקל בשנה

צילום:: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

שר הפנים גדעון סער כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים במסגרתה הכריז על שינוי בחלוקת ההכנסות מארנונה ברשויות השונות בנגב, שמטרתה הגדלת השוויון. ההחלטה במשרד הפנים על צמצום הפערים בין הרשויות בדרום ועל חלוקת גבולות והכנסות מחדש, שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2015, נשענת על שלוש ועדות חקירה שמונו לעניין.

פרוייקט עיר הבה"דים תופס תאוצה. שי מכלוף
עיר הבה"דים שנבנית ברמת הנגב/שי מכלוף

העקרונות שהנחו את ההחלטה היו בין היתר רצון לחלוקה הוגנת יותר של המשאבים, שינוי הסכמות בין רשויות שהתקבלו בעבר וסיפוח שטחים חסרי מעמד שהיוו מקורות הכנסה. המועצות ה"מניבות" ביותר, רמת נגב ותמר - יהיו הנפגעות העיקריות, שכן חלק מהנכסים והמשאבים שברשותן יועברו לרשויות חלשות יותר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"אם המו"מ יקרוס, חמאס מכין לישראל הפתעה"
הרצח, העלמת הראיות והמסתור: מסלול הבריחה של בן עמי
יוצא ממסתור: מייסד ויקיליקס יוסגר?

בין היתר נקבע כי עיר הבה"דים שנבנית באזור המוניציפלי של רמת נגב תועבר לאחריות של העיר ירוחם, מה שיגדיל את ההכנסות שלה בשישה מיליון וחצי שקלים בשנה מארנונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"שמים קץ לטענות על תחושת קיפוח"

בסיס נבטים, שמוגדר "חסר מעמד" ושאינו מחלק הכנסות, ישויך לפי הרפורמה לדימונה – מה שבין היתר יגדיל את הכנסות העיר ב-13 מיליון שקל. בסך הכל, 14 רשויות אזוריות בדרום ייהנו מהכנסות חדשות כתוצאה מהחלוקה: ערד 10.5 מיליון שקל, חורה 4.9, כסייפה 4.5, מיתר 2, מצפה רמון 3, ערערה 5.2, שגב שלום 3.5, תל שבע 6, נווה מדבר 3.5, אל קסום 2.5, ערבה תיכונה 1.5. באר שבע תזכה, לפי ההערכות, ב-6.3 מיליון שקל הודות להכנסות מתקני חברת חשמל, גבעת שמן, גבעת בקע לאחריות העירייה.

"היעד שלנו היא צמצום הפערים בין הרשויות המקומיות והגדלת השוויון בחברה הישראלית", אמר השר סער במסיבת העיתונאים. "חברה בעלת פערים גדולים מקבעת את אי השוויון ממנו סובלים אזרחי ישראל. אנחנו שמים קץ לטענות על תחושת קיפוח ואפליה במשך שנים. לכולם מגיע עתיד טוב יותר, ובהחלטה זאת אנחנו לוקחים מהחזקים ונותנים לחלשים", אמר.

לדבריו, ההחלטה לשנות את ההכנסות בארנונה נועדה למנוע את העתקת המצב הבלתי-שוויוני גם לדורות הבאים.
בתגובה, אמר ראש המועצה האזורית רמת הנגב שמוליק ריפמן כי הוא מברך על ההחלטה. "היה אומץ בהתמודדות עם החברות הגדולות בז"ן, תע"ש וחברת חשמל שלא שילמו ארנונה במשך שנים ארוכות. כולי תקווה כי לצד חלוקת ההכנסות בין הרשויות תמשיך ממשלת ישראל לפתח את יישובי הנגב ולחזק את תושבי הדרום", סיכם.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully