וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה נשמעה בעוטף עזה; צה"ל: "התרעת שווא"

14.8.2014 / 10:12

שעות לאחר שישראל והפלסטינים הסכימו להאריך את הפסקת האש בניסיון להשיג הסדר ארוך טווח, אזעקות נשמעו במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. עם זאת, ככל הנראה לא היו נפילות

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שעות אחרי שהסכימו ישראל וחמאס להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים נוספים, אזעקות נשמעו הבוקר (חמישי) במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. עם זאת, מצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא. אמש הסכימו ישראל והפלסטינים להאריך את הפסקת אש לצורך המשך המשא ומתן על הסדרה ארוכת טווח.

עוד בטרם נכנסה הפסקת האש להארכה, בין השעות 22:00 וחצות, חידשו הפלסטינים את ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום, ובכך הפרו הפסקת האש הקודמת, שאמורה הייתה לפוג רק רק בחצות. הירי הפלסטיני התעצם לקראת חצות, וזאת לאחר שישראל כבר אישרה את הארכת הפסקת האש, אך טרם הודיעה על כך בפומבי. בתגובה לירי הפלסטיני הורו ראש הממשלה ושר הביטחון לצה"ל לחדש את תקיפותיו ברצועת עזה נגד מטרות טרור. במקביל לפעילות חיל האוויר ברצועה, עודכנו שרי הקבינט על הארכת הפסקת האש. "המצב נפיץ ויכול להשתנות בכל רגע", אמר לוואלה! חדשות אחד השרים.

שיגור מצפון רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
שיגור רקטה מרצועת עזה בחודש שעבר/בן קלמר

סמוך ל-1:00 נשמעו אזעקות במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, ורקטה התפוצצה בשטח פתוח. גורמים מדיניים בישראל הבהירו כי ישראל תגיב בעוצמה אם חמאס ימשיך בירי, ואם יפסיק - הפסקת האש תוארך. "חמאס הפר את הפסקת האש הקודמת, וצה"ל היה מחויב להגיב - לא נסבול ירי לעבר יישובי הדרום. אם הירי ייפסק, אפשר יהיה להאריך את הפסקת האש ואת השיחות להסדרה", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס בקהיר. רויטרס, רויטרס
ראש המשלחת הפלסטינית עזאם אל-אחמד ובכיר חמאס מוסא אבו מרזוק/רויטרס, רויטרס

אמש, דקות לאחר הודעת ראש המשלחת הפלסטינית בקהיר, עזאם אל-אחמד, כי הוסכם להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים, נשמעו אזעקות בנתיבות ובמועצות האזורית שדות נגב ושער הנגב. רקטה אחת יורטה ושתיים התפוצצו בשטחים פתוחים. דקות לפני חצות, נשמעה אזעקה במועצה האזורית אשכול. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בהודעה הפלסטינית, אל-אחמד התייחס לדרישות של הפלסטינים במשא ומתן בקהיר. "אחרי שנגיע להבנה נדון בנוגע להסכם קבע, בסיוע מצרי. לפי החוק הבינלאומי ולאור הסכמים קודמים, מגיע לנו נמל ימי ושדה תעופה בעזה. בינתיים יהיה שקט רק אם תהיה הבנה של הצד השני, המעברים יפתחו ותהיה הפסקת אש מהים ומהאוויר. הישראלים יצטרכו להפסיק להרוג נשים וילדים ולהפסיק לירות על בתי חולים", אמר. הוא הוסיף כי "המשלחת הפלסטינית לא מייצגת את פתח או חמאס, היא מייצגת את אבו מאזן. עוד חמישה ימים נשוב ונדון בהסכם הפסקת אש קבועה".

מסיבת עיתונאים בבית ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, מרץ 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחחו על המגעים להפסקת אש. נתניהו אובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

קודם הסכמת הצדדים להפסקת אש, נמסר מהבית הלבן כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. בשיחה אמר אובמה כי הוא תומך במאמצי התיווך המצריים. עוד הוסיף כי חשוב להגיע לתוצאה בת-קיימא שתבטיח את ביטחון ישראל ותענה על המשבר ההומניטרי ברצועת עזה. עם זאת, גורמים בממשל מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי השיחה הייתה הגרסיבית. כתב "אל-ג'זירה" בעזה, תאמר אל-מישאל, דיווח כי לדברי מקורות בקהיר, אובמה מתערב בשיחות במטרה להביא להפסקת אש סופית ולא להארכתה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully