וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים להורים: השנה תשלמו יותר על צהרונים

שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, נודע לאלפי הורים לילדים המשתתפים בצהרוני "ציל"ה" בירושלים כי בכוונת העירייה להעלות השתתפותם החודשית ב-100 שקלים. "זאת חוצפה, ממש ניצול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנטל על ההורים ילך ויגדל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועות ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, נודע כי אלפי הורים לילדים המשתתפים בצהרונים של פרויקט ציל"ה (צהרי יום להעשרה) בירושלים יצטרכו ככל הנראה להגדיל את חלקם בנטל המימון בכ-20%. הסיבה הרשמית שניתנה על ידי העירייה היא הקטנת חלקו של משרד החינוך במימון הפרויקט, אולם שם דחו את הטענה ואמרו בתגובה כי לא הוחלט על קיצוץ. ההורים הכועסים מאיימים להשבית את הצהרונים בגנים הציבוריים במחאה על המצב.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! חדשות
בשל "צוק איתן": החזר על קייטנות בעוטף עזה
"ישראל עולה כיתה"? הרפורמה של פירון יוצאת לדרך
הצפיפות בכיתות: פתיחת שנת הלימודים תושבת?

בירושלים פועלים 317 צהרונים של רשת ציל"ה, רשת הצהרונים הגדולה ביותר בבירה, בה משתתפים כ-6,500 ילדים לאחר שעות הלימודים. הם זוכים למסגרות חינוכיות, העשרה וגם ארוחה חמה - מה שמהווה פתרון הכרחי להורים העובדים. הקמת רשת ציל"ה נעשתה בהתאם להחלטת הממשלה לאמץ את דוח טרכטנברג ולסבסד העשרה בתום יום הלימודים לגילאי 3-9, בעלות נמוכה.

התוכנית הייתה מיועדת לפעול ביישובים באשכולות בעלי דירוג סוציואקונומי 1-3, הנמוכים ביותר, אולם לאחר מאבק ממושך של ועד ההורים העירוני בירושלים כמו גם העירייה, הבירה - השייכת לאשכול 4, הוחרגה לטובת הפרויקט בשל האוכלוסיות החלשות הרבות בה. במשך שלוש שנים פעלה התוכנית ברחבי ירושלים, והופעלה על ידי זכיין מקומי. היא מתוקצבת על ידי הרשות המקומית, משרד החינוך וההורים.

"עכשיו כל יום באחת וחצי נצטרך לצאת מהעבודה"

לאחרונה התבשרו ההורים על ידי העירייה כי משרד החינוך מקטין את חלקו בפרויקט, וכי הם יאלצו לספוג את הקיצוץ בדמות העלאה של 100 שקלים לחודש לילד והפחתה במספר ימי הקייטנה מ-15 ל-10. כעת ייאלצו ההורים לשלם 550 שקלים עבור הצהרון לחודש במקום 450.

"משרד החינוך החליט לקצץ בשכר הגננות, והרשויות בחרו להשית את הקיצוץ על ההורים", נמסר מוועד ההורים העירוני במייל שהופץ להורים בעיר. "ההורים נאלצים למממן את אלו שעובדים ומרווחים פחות. ביקשנו שהרשויות יסבסדו את התשלום למשפחות הזקוקות לכך - בינתיים לא קיבלנו מענה", נכתב במייל. עד כה כ-200 ועדי הורים ברחבי הביעו נכונות להשתתף במאבק נגד מה שהוגדר בבירה כ"פגיעת מקבלי ההחלטות במשפחות הצעירות של ירושלים".

נטלי רונן-קנפו, אמא לשני ילדים בגילאי ארבע ושבע, שגרה בירושלים ושנהנתה מפרויקט הצהרונים - מתקוממת על העלאת התשלום. "זאת חוצפה בלתי רגילה. ממש ניצול. למה אנחנו צריכים לשלם יותר בשנה הבאה כאשר נותנים לנו פחות ימי קייטנה?", תהתה ואמרה כי הרשויות מנצלות את העובדה שאין חלופה לאותם צהרונים. "עכשיו כל יום באחת וחצי נצטרך לצאת מהעבודה כדי לאסוף את הילדים". עוד הוסיפה: "אנחנו ממש בני ערובה. אנחנו מצפים מהרשויות להרבה יותר אחריות".

אלא שבניגוד לטענת העירייה כי המקור ל"בעיה" היא במשרד החינוך, במכתב רשמי שיצא מהמשרד והגיע לידי וואלה! חדשות נטען כי זה "טרם דן עם עיריית ירושלים על היקף התכנית, לרבות היקף השתתפות הרשות והיקף גביית ההורים". עוד הוסיפו שם כי הטענה שמדובר בקיצוץ מטעם משרד החינוך "אינה ידועה, ואף מעלה תהייה".

מעיריית ירושלים נסמר בתגובה: "תוכנית ציל"ה תפעל בירושלים זו השנה השלישית. השירות ממומן בחלקו על ידי משרד החינוך, וכן באמצעות תשלומי הורים והשתתפות הרשות העירונית בהתאם להחלטת הממשלה והחלטת מנכ"לית משרד החינוך. יצוין כי ציל"ה בירושלים הינו מוצר ייחודי ושונה מזה הניתן ביתר הערים, שכן לבקשת ההורים השירות בירושלים הוא כולל תוספות ושדרוגים כגון שעות פעילות ארוכות יותר ופעילות בחגים ועוד. חשוב להדגיש כי רפורמת צהרוני ציל"ה בירושלים מהווה בשורה משמעותית לאוכלוסייה העובדת בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully