וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מחדל שיחת החטוף: הרפורמה החדשה במוקד 100

פרסום ראשון: בעקבות הכשל שבטיפול בחטיפת שלושת הנערים, גיבש צוות מקצועי שורת המלצות. העיקריות שבהן - פירוק המוקדים במחוזות והקמת מוקד ארצי ופיתוח אפליקציה שתקל על איכון טלפונים

מערכת וואלה!

(האזינו: השיחה של אחד הנערים למוקד 100)

מהפכה במוקד 100: לאחר הביקורת הקשה שספגה המשטרה בעקבות המחדל שהתגלה בטיפול בחטיפת שלושת הנערים במוקד במחוז ש"י, לוואלה! חדשות נודע היום (שלישי) כי התקבלה החלטה בצמרת הארגון על רפורמה מקיפה בנושא. הצוות המקצועי שמינה המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, בראשות סגנו, ניצב ניסים מור, גיבש שורה של המלצות בניסיון לשפר את השירות הניתן לאזרחים בטיפול בשיחות חירום. ההמלצות יוגשו בימים הקרובים לעיונו של המפכ"ל והוא זה שאמור להחליט אם לקבלן.

ההחלטה הבולטת ביותר שקיבל הצוות המקצועי היא פירוק מוקדי 100 בכל ששת המחוזות, והקמתו של מוקד 100 ארצי. לפי המלצת חברי הצוות, המוקד החדש שיוקם יקלוט את כל שיחות החירום של האזרחים, ויהיה אמון על העברתן לטיפול היחידות המבצעיות של המשטרה בהתאם למיקום האירוע. עוד ממליץ הצוות על גיוסם של שוטרים שיוכשרו באופן מיוחד לתפקיד המוקדן. זאת, בניגוד למצב הנהוג כיום שבו שוטרים מאיישים תפקיד זה מבלי שעברו הכשרה לתפקיד במסגרת קורס ייעודי. "כפי שמכשירים שוטר להיות בלש או סייר וזה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, כך צריך לעשות גם במוקדי 100. השוטר המתגייס יעבור הכשרה מלאה לתפקיד של מוקדן", אמר גורם בכיר במשטרה.

המחדל במוקד 100 - כותרות נוספות:
14 שעות לחטיפה: המשטרה גילתה מהשב"כ על השיחה למוקד
המבטא הערבי וקולות הירי חייבו איכון הטלפון | פרשנות
צמד הלצים בראש המשטרה | דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיחה זכתה להתעלמות, ורק אחרי 14 שעות גילו בשב"כ את פלט השיחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה שהוקמה במשטרה לבדיקת הכשל החמור שבטיפול המשטרה באירוע חטיפת גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, מצאה כי שיחתו של שער למוקד 100 זכתה להתעלמות ולא טופלה, עד ששירות הביטחון הכללי בדק את פלט השיחות היוצאות של השלושה, ומצא שאחד הנערים ניסה לדווח על חטיפתם.

לפי מסקנות הוועדה, השיחה של אחד החטופים למוקד התקבלה בסביבות השעה 22:25, ולאחר מכן המוקדן העביר את השיחה לאחראית המשמרת שניסתה לשוב ולהתקשר לחטוף - ללא הצלחה, והשיחה לא סווגה. בשל כך, היא לא זכתה בהמשך טיפול במרכז השליטה והבקרה של משטרת מחוז ש"י, והמוקדנים המשיכו בעבודתם כרגיל. בבוקר יום שישי, בסביבות השעה 12:00, נדהמו אנשי שב"כ לגלות את פלט השיחות. רק אז, מסתבר, התברר למשטרה שאותה שיחה הייתה התרעה מצד אחד החטופים.

הלווייתו של סנ"צ ברוך מזרחי, שנהרג בפיגוע הירי באזור חברון בערב חג הפסח, 16 באפריל 2014. נועם מושקוביץ
אחרי המחדלים בארגונו, צריך להחליט אם לקבל את ההמלצות החדשות. דנינו/נועם מושקוביץ

בין ההמלצות החדשות של הצוות המקצועי במשטרה היא פיתוחה של אפליקציה, אשר תאפשר לבצע איכון מהיר של הטלפון בשעת חירום ללא צורך בצו בית משפט. "אם הנער היה שולח מסרון למוקד אז ייתכן שהמוקדנים היו יכולים לעשות איכון מהיר לטלפון, ואז התוצאות היו שונות", אמר הגורם הבכיר. "הבעיה היא שכדי לבצע איכון טלפוני אנחנו מחויבים בצו של בית משפט וזה הליך שלוקח לעיתים זמן יקר בשעת חירום. לכן, הפתרון הוא לאפשר זאת על ידי השקת האפליקציה". עם זאת, הדגיש כי "אם האזרח פונה טלפונית למוקד אנחנו לא נעשה שימוש בהרשאה זו, אלא רק בזו שהוא העניק לנו באמצעות האפליקציה".

עוד המליצו חברי הוועדה על הקמת מוקד חירום מיוחד לחירשים, שבו הם יוכלו ליצור קשר באמצעות שליחת מסרונים. פעילות מוקד זה החלה באופן ניסיוני לאחרונה. לדברי גורם בכיר במשטרה, המוקד, שמכונה "מוקד זהב", זוכה להצלחה רבה בשבועיים האחרונים שבהם הופעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully