וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הבן שלי": בן 7 הצטלם עם ראש כרות של חייל סורי

ממשלת אוסטרליה הביעה זעזוע אחרי שאזרח המדינה הנלחם בשורות "דאעש" צילם את בנו אוחז בראשו של חייל שנרצח בעיר רקה. בניו האחרים של האיש צולמו חמושים ולובשים מדים

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אזרח אוסטרליה שהורשע בטרור והצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) תיעד את בנו הקטן אוחז ראש כרות של חייל סורי. התצלום פורסם בחשבון הטוויטר של חאלד שארוף, תושב סידני שיצא לסוריה בשנה שעברה בזהות בדויה. ממשלת אוסטרליה הביעה זעזוע בשל התצלום ופרסמה צו מעצר חדש נגד שארוף.

התצלום, המתעד חייל שנרצח בעיר רקה שבצפון סוריה, הועלה לטוויטר של שארוף לצד הכיתוב "זה הבן שלי". הילד, כבן שבע, נראה אוחז את הראש הכרות בשתי ידיו, ומתקשה להניף אותו מפאת משקלו. בתצלום אחר נראה שארוף לצד שלושה מילדיו, האוחזים ברובי קלצ'ניקוב ובאקדחים ולובשים מדי הסוואה. שארוף עצמו נראה בתצלום אחר כשהוא מחזיק ראש כרות של חייל סורי ומצולם ליד גופות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שארוף עם שלושה מילדיו, על רקע דגל "המדינה האיסלאמית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי העיתון "האוסטרליאן", שארוף מבוקש באוסטרליה בשל פשעי מלחמה בסוריה ובעיראק, כולל הוצאה להורג של פקיד עיראקי בעיר מוסול. לדברי ממשלת אוסטרליה, הוא עזב את המדינה בעזרת הדרכון של אחיו. שארוף הוא אחד משבעה מוסלמים שהואשמו ב-2007 בתכנון פיגועים בסידני ובמלבורן. הוא הודה בעבירות טרור ונידון ב-2009 לארבע שנות מאסר.

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט אמר כי "מדובר בהוכחה נוסף לפשעים המחרידים" של "המדינה האיסלאמית". לדבריו, "אנו עדים ליותר ויותר ראיות של הברבריות של הארגון הזה".

שר ההגנה, דיוויד ג'ונסטון, אמר: "נגעלתי מהתמונה". הוא אמר כי פרסום התצלום הוא הצדקה נוספת לחשיבות החוקים שמעבירה הממשלה ללוחמה בטרור. עם זאת, הוא אמר כי "אסור להביט בתמונה מחוץ להקשר", והוא הדגיש כי "אין זה ייצוג של האיסלאם והמוסלמים".

חדשות נוספות מהעולם
הקסם של ארדואן: שחצנות ובריונות יעילה // פרשנות
רצח צעיר שחור הוביל למהומות וביזה בסנט לואיס
בגלל הסנקציות, גם הדוב הרוסי מהדק את החגורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully