וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן: בלי מדינה פלסטינית תהיה עוד מלחמה בעזה

ברקע הפגנות התמיכה בחמאס של "האחים המוסלמים", המלך עבדאללה הבהיר כי "לבו עם עזה" והאשים את ישראל באחריות למלחמה. עם זאת הוא הבהיר: הפתרון היחיד - הסכם שלום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלך עבדאללה בראיון לעיתון "אל-ע'ד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבדאללה מלך ירדן מאשים את ישראל באחריות העיקרית למלחמה בעזה, ואומר כי הקהילה הבינלאומית צריכה לשים קץ ל"כיבוש האחרון מסוגו בעת המודרנית". במקביל, קרא עבדאללה לישראל ולפלסטינים לחדש את שיחות השלום כדי להגיע לפתרון שבו תוקם מדינה פלסטינית בקווי 1967.

בראיון עם העיתון הירדני "אל-ע'ד", אמר המלך הבוקר (ראשון) כי "הפלסטינים זועקים כלפי העולם כדי לסיים את הכיבוש, את החורבן ואת ההרג", שלדבריו "פוקדים את העם הפלסטיני המשתוקק לחופש, לביטחון ולחיים בכבוד".

בימים האחרונים הפגינו עשרות אלפי חברי "האחים המוסלמים" בעמאן, בעצרות הזדהות עם חמאס ובתמיכה עם תושבי רצועת עזה. המפגינים מפעילים לחץ כבד על ארמון המלוכה, ודורשים מממשלת ירדן לסגור את השגרירות הישראלית ולבטל את הסכם השלום עם ישראל.

תומכי האחים המוסלמים בהפגנה נגד ישראל בעמאן. 8 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה של "האחים המוסלמים" בעמאן בסוף השבוע/רויטרס

בשיחה עם העיתון הירדני, אמר המלך כי "לבנו וכאבנו עם עזה. רגשותינו טעונים, אך עלינו להסתכל על מה שקרה וקורה בהיגיון. תושבי עזים החפים מפשע הם אלה אשר משלמים את המחיר, ודבר זה אינו מתקבל על הדעת מוסרית והומניטרית". המלך אמר כי ירדן תעשה כל מאמץ והביע תמיכה ביוזמה המצרית להפסקת האש, שלדבריו תתגלה בסוף כפתרון האפשר היחיד לאור הנסיבות.

עבדאללה אמר כי "ירדן הייתה יכולה, בקלות, לתפוס כותרות במהלך המלחמה, באמצעות הצהרות פופוליסטיות וסיסמאות. במקום זאת, אנו עובדים בהתמדה כדי לשים קץ למתקפה הישראלית, לשכך את הסבל ולהבטיח את זרם הסיוע לאחינו ואחיותינו בעזה".

המלך הירדני הבהיר כי הוא תומך בהפסקת אש ממושכת, שכולל את שיקומה של עזה ובבניית "סביבה תומכת" לחידוש המגעים לקראת פתרון שתי המדינות, בהתבסס על יוזמת הליגה הערבית. הוא אמר כי ירדן תמשיך להתנגד למדיניות החד-צדדית של ישראל נגד המתפללים המוסלמים במתחם הר הבית, אך הבהיר כי "השלום הוא הפתרון היחיד, אחרת נדבר על מלחמה חמישית, שישית או שביעית בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully