וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה באירופה: חולה אבולה מטופל במדריד

כומר ספרדי ששהה בליבריה שבאפריקה נדבק בנגיף הקטלני, שהביא עד כה למותם של 932 בני אדם. הוא נשמר בבידוד מוחלט מאז הגעתו למדינה. "בורות ועוני מחריפים את התפשטות המגפה"

חולה אבולה ספרדי הוטס לטיפול במדריד. רויטרס
הצוות הרפואי הצטייד בלבוש מגן. מדריד, היום/רויטרס

הנגיף הקטלני הגיע לאירופה: כומר ספרדי שנדבק בנגיף האבולה בעת שהעניק סיוע רפואי לחולים בליבריה שבמערב אפריקה, הוטס היום (חמישי) לטיפול במדריד וגורמים רפואיים מסרו כי מצבו יציב. מיגל פחארס, בן 75, שהה בליבריה במסגרת משלחת מיסיונרית, במסגרת הפעולות הדחופות למיגור המגיפה הקשה, שגבתה עד כה את חייהם של 932 בני אדם.

חוליאנה בוהי, נזירה ספרדייה מגינאה המשוונית, השתתפה עם פחארס במשלחת, והוחזרה לספרד יחד עמו. עם זאת, בתום בדיקות רפואיות, נמצא כי היא לא נדבקה בנגיף. שניהם עבדו ב"מסדר בית החולים סן חואן דה דיוס", ארגון סיוע הומניטרי קתולי, אשר מפעיל בתי חולים ברחבי העולם.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אלפים בעצרת חמאס בעזה: "הכול פתוח, היד על ההדק"
מחשש שיחוללו: שרידי סדאם חוסיין הוזזו במבצע חשאי
"סנודן קיבל אשרת שהייה ברוסיה לשלוש שנים"

חולה אבולה ספרדי הוטס לטיפול במדריד. רויטרס
סייע לחולים בליבריה. פחארס מובא לבית החולים, היום/רויטרס

השניים הוחזקו בבידוד במרכז הרפואי על שם קרלוס השלישי מאז נחיתתם במדריד היום. הצוות הרפואי שטיפל בהם מרגע הגעתם למדינה חבש מסכות וחליפות מגן, על מנת למנוע סיכון של העברת הנגיף.

מנהל בית החולים, רפאל פרז-סנטמרינה, מסר כי פחארס ובוהי אינם מראים סימפטומים של שלבים מתקדמים של המחלה, כמו דימום כבד. בוהי תיבדק בשנית במדריד על מנת לשלול באופן מלא את הסיכוי שנדבקה, ואם תימצא בריאה, תשוחרר מאשפוז.

אבולה יכולה לעבור רק באמצעות מגע ישיר של נוזלי גוף, כגון דם, זרע, שתן או זיעה, מאדם חולה. הנגיף גורם לדימום מהעיניים, הפה והאוזניים, ולא קיימת לו תרופה מוכרת. עם זאת, דווח על שני רופאים אמריקנים שנדבקו באבולה וקיבלו טיפול חירום בתכשיר אנטיביוטי ניסיוני, ימים ספורים לאחר שנחשפו למחלה, ו"הצליחו להתאושש בצורה טובה מאוד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"בורות מחריפה את התפשטות המחלה"

מהרשויות בספרד נמסר כי אם הטיפול הניסיוני יימצא יעיל לטיפול במחלה הקטלנית, ספרד תבקש מארצות הברית להשתמש בו גם כן. מדובר במקרה הראשון של אבולה באירופה, בנוסף לשני החולים האמריקנים, ולאדם שנפטר מהמחלה בערב הסעודית.

בתוך כך, על רקע התפשטות הנגיף לממדים עצומים במדינות מערב אפריקה, נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף הכריזה השבוע על מצב חירום במדינה, ויצאה נגד ההפחדה וההטעיה, לדבריה, שגורמים לאזרחים לא לקבל טיפול ראוי. "בורות ועוני, כמו גם מנהגים דתיים ותרבותיים מושרשים, ממשיכים להחריף את התפשטות המחלה", אמרה.

אזרחים רבים במדינה מסרבים להגיע למתקני הבידוד שהוקמו לחולים בנגיף, ובוחרים לטפל במצבם באופן עצמאי בביתם, בטענה כי הם אינם מאובחנים כראוי. "הם ראו אותי רועד, ואמרו, 'טוב, בטח יש לו אבולה, שימו אותו שם עם האנשים האחרים'", סיפר רופוס מויסמה, תושב הבירה מונרוביה.

נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף מדגימה שמירה על היגיינת ידיים. AP
נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, מדגימה לאזרחים כיצד לשמור על היגיינת ידיים על מנת למנוע את התשפטות הנגיף/AP

הוא הוסיף: "אם אין לי אבולה, רק מעצם העובדה שאהיה שם, אני אדבק במחלה. בנוסף, אחד הרופאים שטיפל בחולים מת מאבולה. אז איך אני יכול לדעת שאם אני אלך לשם אני אהיה בסדר?". מויסמה אובחן לבסוף כחולה שפעת, אולם המקרה שלו שופך אור על החוסר באמצעים למיגור המגיפה שממשיכה להתפשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully