וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן מתה לאחר שנדבקה בווירוס ממכרסמים שחקרה

7.8.2014 / 17:28

חוקרת ישראלית ביצעה מחקר על נברנים בפינלנד. שבועיים לפני סיומו, היא נדבקה מהם בווירוס שגרם לסיבוך קטלני בגופה. "כשנדבקה אמרה 'לא נורא, אקח כמה כדורים וארגיש טוב'"

קרן אמבר שמתה לאחר שנדבקה בנגיף ממכרסמים שחקרה. אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"היא לא הייתה רוצה לוותר על המחקר". אמבר/באדיבות המשפחה

דוקטור קרן אמבר, בת 36, הגיעה לפינלנד כדי לערוך מחקר במסגרת הפוסט-דוקטורט שלה. השבוע היא מתה בפתאומיות, כתוצאה מסיבוך נדיר של וירוס נפוץ במדינה. ככל הנראה, היא נדבקה מנברנים עליהם ביצעה את המחקר שלה בתורת המשחקים. בעלה, רן בראון, עוד מנסה להתמודד עם האובדן הפתאומי שהגיע לאחר 20 שנות היכרות עם אשתו.

"היא טסה לפינלנד כדי לבצע מחקר שבודק את היחסים בין טורף לנטרף דרך תורת המשחקים. היא חיכתה לנסיעה הזאת זמן רב", סיפק בעלה בדמעות. "הנסיעה תוכננה להימשך שלושה חודשים, אך נקטעה אחרי חודשיים וחצי". קרן ידעה שהנברנים נושאים את הווירוס ואף סיפרה לבעלה שהתסמינים שלו דומים לשפעת.

כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
"המו"מ יימשך עד הרגע האחרון לפני תום ההפוגה"
סקר: 62% מהציבור מרוצים מתפקודו של נתניהו במבצע
מחשש שיחוללו: שרידי סדאם חוסיין הוזזו במבצע חשאי

אילוסטרציה. ShutterStock
"היא אמרה שכמה מדענים כבר נדבקו וזה עבר להם". נברן, המכרסם שככל הנראה הדביק את קרן/ShutterStock

לא מדובר בווירוס קטלני, ושיעור התמותה ממנו עומד על פחות מחצי אחוז. "היא אמרה שאין סיבה לדאגה, שכמה מדענים כבר נדבקו, היו חולים כמה ימים וזה עבר להם", שיחזר. "כשהיא נדבקה, היא אמרה לי 'לא נורא', אני אקח כמה כדורים ואנוח עד שארגיש טוב יותר'".

רן ראה בפעם האחרונה את פניה של אשתו הייתה בשיחת סקייפ ביום ראשון האחרון. "היא נראתה קצת עייפה, אבל בסדר", הוא נזכר. "לא שמעתי ממנה יומיים-שלושה, ואז קיבלתי מייל מהפרופסור שלה, שבו הוא סיפר לי שהמצב שלה החמיר". בשלב הזה, קרן סבלה מכאבים והתקשתה לאכול. "לקחו אותה למיון ושם הרדימו והנשימו אותה".

לאחר האשפוז, בני המשפחה כבר הרגישו שיש סיבה לדאגה. בעלה נאלץ להישאר בארץ מכיוון שהוא חולה במחלת כליות שיכולה הייתה להיות מסוכנת לאשתו – שכן הסיבוך פגע בכליות שלה. אמה של קרן טסה לפינלנד. "יום למחרת המצב החמיר. הכליות שלה קרסו והגוף לא הצליח להילחם. למרות שהיא התעקשה שלא אגיע, טסתי. לא יכולתי יותר להיות בבית. השתגעתי מרוב דאגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הרופאים היו בהלם"

רן הספיק להגיע לבית החולים ביום שני בבוקר, שעות ספורות לפני שקרן נפטרה. "הרופאים הסבירו שנוזלים שהצטברו בגופה גרמו לנפיחות שלחצה על העורק שמזרים דם למוח", שיחזר את ההסברים המחושבים שהיה עליו להכיל בשעות הקשות בפינלנד. "הרופאים שם, וגם אלה שליוו אותנו בארץ, היו פשוט בהלם. הווירוס הזה לא אמור לגרום למוות. אחת התיאוריות לכך היא שהייתה לה מוטציה גנטית שעליה הוא התלבש, אבל זה עדיין לא ברור".

בקול רועד, סיפר רן על ההיכרות הקרובה שלו עם קרן לאחר 11 שנות נישואים ועשרים שנות חברות. "אני בטוח שהיא לא הייתה רוצה לוותר על המחקר. בתקופה שהיא הייתה שם, היא הייתה פשוט מאושרת", אמר. "קרן אהבה מאד טבע, ובפינלנד היא הייתה מוקפת בו. אין לי איך להסביר את הכאב שאני חש. אין אוויר. זה כאילו חתכו לי חלק מהגוף".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully