וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אדם מוחזק במעצר שישה ימים "בלי ראיות"?

7.8.2014 / 4:52

מעצרו של תושב בנימין הוארך פעמיים בחשד שירה כדור פלסטיק על מונית, זאת למרות שלא הוכח שהיה בקרבת מקום, חיפוש בביתו לא העלה דבר, והוא אף העביר אליבי. "בושה למשטרה"

אזיקים. אורי לנץ
שישה ימים, בלי ראיות?/אורי לנץ

תושב בנימין, ללא עבר פלילי, ישב שישה ימים במעצר שהוארך פעמיים לאחר שנחשד בירי כדור פלסטיק לעבר מונית – וזאת למרות שלא היו ראיות פורנזיות של ממש שקשרו אותו למעשה, כך לפי פרקליטו. האיש נעצר ב-28 ביולי, בחשד ששישה ימים קודם לכן ירה כדור פלסטיק לעבר מונית פלסטינית בצומת גיתית שבבקעה, שגרם לנזק קל לפגוש המכונית. בשתי הארכות המעצר הראשונות, טענה המשטרה כי הצטברו עוד ראיות נגדו והשופטים קבעו בהחלטתם כי קיים חשד סביר נגדו, אך רגע לפני הארכת המעצר השלישית – הוא שוחרר על ידי החוקרים למעצר בית בן חמישה ימים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
במערב מזהירים: חשש גובר מפלישה רוסית לאוקראינה
"ישראל עולה כיתה"? הרפורמה של פירון יוצאת לדרך
אובמה: "עזה לא יכולה להישאר חסומה מהעולם"

לחשוד, כאמור, אין עבר פלילי, הוא נשוי ואב לשלושה. אשתו אף נמצאה אז בסוף הריונה, ועמדה ללדת בכל יום. מיד עם מעצרו הוא הכחיש כל קשר למעשים, וכן בחיפוש בביתו לא נמצאו שום ממצאים הקושרים אותו לאירוע הירי. לדברי פרקליטו, למשטרה גם לא היו כל ראיות שמכוניתו הייתה במקום, או שהוא עצמו היה בסביבת האירוע – זאת למרות שטענו תחילה כי ברשותם תמונה של מכוניתו בזירה (טענה שלבסוף נאלצו השוטרים להודות שאינה נכונה). כמו כן, החשוד גם העביר לשוטרים אליבי מצד מעסיקו שטען כי האיש הגיע לעבודה באותו יום. "אין ראיות נסיבתיות נגד החשוד", הבהיר בא כוחו של החשוד מטעם ארגון חננו, עורך הדין אביחי חג'בי. כל אלה לא הפריעו למשטרה להאריך את מעצרו פעמיים, לרבות הטענה שעלתה בהארכת המעצר השנייה, לפיה התחזקו החשדות נגד העצור.

משטרת תל אביב ביקשה לעצור אדם ללא ראיות - וננזפה

"הציבור צריך לדאוג"

לדברי הפרקליט, המעצר נבע ממידע מודיעיני, וללא שום ראיות שקשרו אותו לאירוע הירי המדובר. לטענת חג'בי, תחילה יוחסה למרשו זריקת אבנים, שבהמשך שונתה לאירוע ירי. בסופו של דבר, ביום בו אמור היה החשוד להגיע לדיון שלישי בהארכת מעצרו, ומתום שישה ימי מעצר, החליטו חוקרי היחידה המרכזית במחוז ש"י לשחרר אותו למעצר בית בן חמישה ימים.

בארגון חננו המייצג את החשוד רואים בחומרה את המקרה. "נראה שהמפלג המיוחד לפשיעה יהודית שהוקם בימ"ר ש"י מוצא סיפורים מתחת לאדמה בכדי להצדיק את קיומו ואת תקציבי העתק שהושקעו בו", נטען שם. "החזקתו של יהודי בעל משפחה ללא עבר פלילי במשך שישה ימים במעצר, רק בשל מידע ערטילאי על חשד לירי כדורי פלסטיק, וחרף הכחשתו הגורפת, צריכה לבייש את המשטרה, לא פחות מאשר צריכה להדאיג את הציבור".

בא כוחו של החשוד, עו"ד אביחי חג'בי, מסר עוד כי "אנו נוכחים שוב לכישלון מודיעיני מהדהד של המשטרה. מלכתחילה לא היה קצה קוצו של יוד שקשר את מרשי למעשים שיוחסו לו, למעט מידע מודיעיני שנמצא בסופו של יום כעורבא פרח. טוב עשתה משטרת ישראל, אמנם באיחור רב, כאשר שחררה למרות שמדובר על שחרור בתנאים מגבילים".

ממחוז ש"י נמסר כי "החשוד נעצר בחשד למעשה לאחר פעולות חקירה ומודיעין. לאחר חקירה ושני הארכות מעצר הוחלט לשחרר את החשוד ולא להגיש כתב אישום בשל חוסר ראיות מספיקות". עוד נמסר כי חקירת האירוע נמשכת למרות שהחשדות כנגד החשוד הוסרו".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully