וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום - היום ה-30: עדכונים שוטפים

לייב בלוג | חמאס איים לחדש את הירי בשישי, השליח האמריקני למזרח התיכון בדרכו לקהיר, מצרים הציעה להאריך את הפסקת האש ביומיים נוספים וקרי קרא לישראל ולרשות הפלסטינית לחדש את המשא ומתן המדיני

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אתמול/בן קלמר

22:06: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, הודיעה כי תחדש את הירי לעבר ישראל ביום שישי בבוקר, עם תום הפסקת האש.

14:05: האזעקות שנשמעו לפני זמן קצר במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב היו אזעקות שווא.

14:02: אזעקה נשמעה במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב.

4:34: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה כי השליח האמריקני למזרח התיכון, פרנק לוונסטיין, בדרכו לקהיר על מנת להשתתף בשיחות להפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים. סאקי הוסיפה כי לוונסטיין יביע את תמיכתו ביוזמה המצרית וכי הוא לא ישוחח עם נציגי חמאס שלוקחים חלק בשיחות.

1:14: מצרים הציעה למשלחת הישראלית והפלסטינית בקהיר להאריך את הפסקת האש ביומיים נוספים – כך דווח ברשת אל-מיאדין הלבנונית. תוקפה של הפסקת האש שנכנסה אתמול בשעה 8:00 בבוקר היה 72 שעות, ומצרים הציעה להאריך אותה ב-48 שעות נוספות.

0:50: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, קרא לישראל ולרשות הפלסטינית לנצל את הפסקת האש ברצועת עזה כדי לחדש את המשא ומתן המדיני בין הצדדים. קרי, שהתראיין לרשת BBC, כי צריך להתרכז ב"פתרון שתי המדינות". קרי אף הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה וגינה את ירי הרקטות של חמאס.

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל עוזבים את הרצועה, אתמול/בן קלמר

23:45: בכיר בג'יהאד האיסלאמי, חאלד אל-בטש, שנמצא בשיחות בקהיר, אמר: "אנחנו על סף הישג פוליטי גדול עבור עמנו".

23:44: משלחת ישראלית בכירה תגיע ביממה הקרובה לקהיר כדי לקחת חלק בשיחות ההסדרה - כך אמר לוואלה! חדשות גורם מדיני ישראלי. המשלחת צפויה לכלול את ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף גלעד ואת עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של ראש הממשלה נתניהו.

22:56: ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקרייה בתל אביב הגיעה לסיומה. הישיבה ארכה למעלה מחמש שעות ובמהלכה דנו חברי הקבינט בתנאים להפסקת אש קבועה.

22:31: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה אתמול בשיחה עם כתבים, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח שלשום בשעות הבוקר עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי "בקצרה". אולם "שיחתם נותקה", לטענתה, בשל "בעיית תקשורת". "קרי העלה את דאגתנו בנוגע לקורבנות אזרחיים...", היא אמרה והכחישה כי "מישהו טרק את הטלפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully