וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מפיגוע הטרקטור: צעיר בן 23 ממזרח ירושלים

מוחמד נאיף ג'עאביס התגורר בג'בל מוכבר. חמאס הביע תמיכה בפיגוע שבו נהרג אדם אחד, והודיע כי מדובר ב"פעולת גבורה טבעית על פשעי ישראל". ארגון הטרור אף קרא לפיגועים נוספים

צילום: דרור ניסים, משה יפרח, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

חמאס הביע תמיכה בפיגוע הדריסה בירושלים והגדיר אותו פעולת נקמה על "פשעי ישראל". המחבל, מוחמד נאיף ג'עאביס, היה בן 23 והתגורר בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. הוא נורה למוות אחרי שדרס למוות אדם אחד בשכונת שמואל הנביא והפך אוטובוס ריק מאדם. חמישה בני אדם נפצעו בפיגוע.

בהודעת חמאס נאמר כי "אנו מברכים על פעולת הגבורה שביצע פלסטיני חופשי מבני ירושלים. פעולת זו מהווה תגובה טבעית על פשעי ישראל נגד האזרחים בני עמנו, ואנו קוראים לבנינו בגדה המערבית ובירושלים לבצע פעולות נוספות כאלה . דבר זה לא מצריך החלטה או אישור מכל גורם שהוא".

הפיגוע התרחש ברחוב משה זקס. חובש איחוד הצלה, שרגא הופמן, אמר כי "טרקטור גדול הפך אוטובוס של חברה שנוסעת לביתר עילית. האוטובוס הפוך על צדו, והנס הגדול שזו התחנה הראשונה של האוטובוס, ולכן הוא היה ריק מנוסעים".

זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, אמר כי "התכוננו לאפשרות של פיגוע דריסה עם כוחות גדולים, בדגש על נקודות החיכוך בין יהודים וערבים". על השתלשלות האירוע, סיפר: "קצין משטרה הבחין בטרקטור, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו וכך מנע את המשך הפיגוע. אני מדגיש את הנחישות של המשטרה, את החתירה למגע את המהירות שבכך נמנע המשך הפיגוע".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בא לזירת הפיגוע ואמר כי "האירוע מאחורינו, ניתן למשטרה לעשות את כל בדיקותיה. לצערי יש לנו נפגע אבל בהתחשב בנסיבות ובחומרה שיכלה להיות אנו חושב שכל הכבוד למשטרת ירושלים. אני מבקש מכל התושבים לשמור על הערנות שכן דבר כזה יכול לקרות בכל מקום בארץ".

שוטר אריאל טוויטו, שירה במחבל, שיחזר את האירוע. "כשראיתי את הטרקטור היה ברור לי שזה פיגוע", אמר. "יריתי שני כדורים, עליתי לטרקטור ואז הוא זרק אותי מהטרקטור. יריתי את הכדורים האחרונים שנותרו לי, בלי לחשוב בכלל. עשיתי בדיוק מה שכל אזרח וכל שוטר וכל בנאדם היה עושה. במצב כזה לא חושבים, עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully