וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באגם מסתורי שהופיע באמצע המדבר

זו לא פאטה מורגנה, זה אמיתי לגמרי: באמצע המדבר הלוהט בתוניסיה הופיע פתאום אגם מים בצבע טורקיז. מאות כבר הגיעו אליו כדי לברוח מהחום, למרות החשש שהמים מסרטנים או רדיואקטיבים

צילום מסך

אגם מסתורי עם מים בצבע טורקיז הופיע פתאום במדבר בתוניסיה, במקום שבו עד לא מזמן לא היה דבר מלבד חול. האגם זכה לשם "אגם גפסה" ותושבי האזור, שבתחילה חששו מאוד מהאגם שהופיע בין לילה, החלו לנצל אותו לרחצה והוא הפך לאטרקציה פופולארית במקום בו הטמפרטורה מגיעה ל-40 בקיץ.

על פי ה"גרדיאן", מאות סקרנים כבר הגיעו למקום כדי לשחות, לצלול ואף לקפוץ מהסלעים המקיפים את האגם, תוך התעלמות מאזהרות של מומחים כי יתכן שהמים בו מזוהמים בכימיקלים מסרטנים, חיידקים גורמי מחלות ואולי אף בקרינה רדיואקטיבית. גם אחרי שהמים שינו את צבעם לירוק עכור, המשיכו ההמונים לבוא למקום ולשחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש מי שקרא לזה נס, אחרים חושבים שזו קללה",/מערכת וואלה!, צילום מסך

את האגם גילו רועים לפני שלושה שבועות, ועל פי ההערכות עומקו כ–18 מטרים ושטחו כ–10 דונם. גאולוגים מקומיים חושדים כי ייתכן שהוא נוצר כתוצאה מרעידת אדמה שהבקיעה את הסלע מעל למי תהום שנדחפו אל פני השטח. על פי תאוריות אחרות מדובר פשוט בניקוז של מי גשמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש סכנה ממשית שהמים מזוהמים ומסרטנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש מי שקרא לזה נס, אחרים חושבים שזו קללה", אמר לכדאר סועיד, עיתונאי תוניסאי, "בימים הראשונים המים היו צלולים לגמרי בצבע כחול-טורקיז. כעת הם ירוקים ומלאים באצות, מה שאומר שאין בכלל זרימה של מים חדשים. האזור הזה שופע מאגרי פוספטים, שעלולים להותיר משקעים רדיואקטיביים, ולפיכך יש סכנה ממשית שהמים מזוהמים ומסרטנים. הרחיצה אינה בטוחה" הוא מזהיר, "אין ספק שהמקום מרשים מאוד, יש מסביב סלעים גדולים המספקים מקום צלילה מושלם. אלא שבינתיים התמלאו המים באצות ירוקות, כלומר אלה מים עומדים והם עלולים לגרום מחלות". ואכן, המשרד לביטחון הציבור המקומי הזהיר כי האגם מסוכן ואינו מתאים לרחצה, עד שיעבור בדיקות, אולם בנתים עושה רושם כי איש לא מקשיב לאזהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully