וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמות חמישה חיילים שנהרגו מפגיעת פצמ"ר אמש

1.8.2014 / 10:23

סרן עמרי טל, סרן לירן אדיר (אדרי), רס"ל דניאל מרש, סמ"ר שי קושניר וסמ"ר נועם רוזנטל, חמישתם לוחמי שריון מ"עוצבת ברק", נהרגו מפגיעת פצמ"ר בשטח המועצה האזורית אשכול

צילום: בני ואינר, עריכה: קשת סידי

- הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חיילים שנהרגו מפגיעת פצמ"ר אמש
- הלווייתו של רס"ל (מיל') דניאל מרש תיערך היום בחולון
- הלווייתו של סמ"ר שי קושניר תיערך היום בקריית אתא
- הלווייתו של סמ"ר נועם רוזנטל תיערך היום במיתר
- משפחתו של סרן עמרי טל מנסה ליצור קשר עם אחיו שנמצא במונגוליה
- טרם נקבע מועד הלווייתו של סרן (מיל) לירן אדיר

דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסם את שמותיהם של חמישה חיילי צה"ל, שנהרגו אתמול מפגיעת פצצת מרגמה בשטח המועצה האזורית אשכול. החמישה, סרן עמרי טל, סרן (מיל') לירן אדיר (אדרי), רב-סמל דניאל מרש, סמל-ראשון שי קושניר וסמל-ראשון נועם רוזנטל, היו לוחמי שריון והשתייכו ל"עוצבת ברק". הודעות נמסרו למשפחותיהם. לוחם נוסף נהרג אמש בתקרית. מראשית מבצע "צוק איתן" נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

עמרי טל, תושב יהוד בן 22, הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו. מועד הלווייתו טרם נקבע ומשפחתו מנסה ליצור קשר עם אחיו שנמצא במונגוליה. דניאל מרש, תושב ראשון לציון בן 22, הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. שי קושניר, תושב קריית מוצקין בן 20, הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא. הלווייתו של סמל-ראשון נועם רוזנטל, תושב מיתר בן 20, תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין במיתר. מועד הלווייתו של סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), טרם פורסם.

מבצע צוק איתן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
למרות הפסקת האש: חילופי אש בדרום רצועת עזה
"כולנו צו 8": היוזמה שמסייעת לנשות המילואימניקים
חמאס קרא ל"יום זעם" בגדה המערבית: "האדמה תבער"

שי קושניר, נהרג מפגיעת פצמ"ר ב-31 ביולי. דובר צה"ל
סמ"ר שי קושניר/דובר צה"ל

סמ"ר שי יעקב קושניר הוא בן יחיד לאביו, והותיר אחריו אחות, נטליה, מנישואיה השניים של אמו. שי גדל והתחנך בקריית חיים. את לימודיו התיכוניים עשה בבית הספר הטכני של חיל האוויר. אביו, מיכאל, סיפר כי מכיוון שרצה לשרת בצה"ל בתפקיד קרבי, לא המשיך בחיל האוויר והלך לשריון.

"מכיוון שהוא בני היחיד הצבא דרש חתימה שלי על שירות בקרבי ולא הסכמתי", סיפר האב, "שי לא הרפה ממני ולחץ עליי עד אשר הסכמתי. הוא היה אמור להשתחרר עוד שנה וארבעה חודשים. למרות שהוא נפצע והיה מאושפז במשך ארבעה חודשים, הוא התעקש לחזור לשירות קרבי בתפקידו כחובש".

אביו של שי כתב לו מכתב יום לפני התקרית בה נהרג: "אני חי בתחושה שלא ראיתי אותך שנים. לא עוברת דקה שאני לא חושב עליך, גם ביום וגם בלילה. אני מנסה לתאר לעצמי איך אתה והחברים שלך מתמודדים עם המצב הלא פשוט הזה. שמור על עצמך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נועם רוזנטל, נהרג מפגיעת פצמ"ר ב-31 ביולי. דובר צה"ל
סמ"ר נועם רוזנטל/דובר צה"ל

סמ"ר נועם רוזנטל הותיר אחריו שני הורים, אח גדול ואח תאום. ראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא, מסר: "תושבי מיתר מרכינים ראש עם נפילתו של נועם רוזנטל. אנחנו מחבקים את משפחתו ומחזקים אותה. זה החלל השני תוך שבוע מהיישוב הקטן שלנו, מיתר באבל כבד".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

מהמועצה רמת הנגב נמסר: "אנו משתתפים בצערה של משפחת פרידה דרור וסלייה, תושבי עזוז, עם לכתו של סרן (מיל') לירן אדיר, בעלה של סלעית, בתם".

לירן אדיר (אדרי), חייל צה"ל שנהרג מפגיעת פצמ"ר במהלך מבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
סרן לירן אדיר/באדיבות המשפחה

אחיו של סרן עמרי טל, רותם, נמצא כעת במונגוליה והמשפחה מנסה למצוא כל קשר אליו כדי להודיע לו על מות אחיו הצעיר, על מנת שיוכל להגיע במהרה לישראל.

אביו של עמרי, יורם, סיפר: "הוא הכיר כל אבן בארץ, עשה את 'חוצה ישראל' הלוך חזור, זה ילד שאהב את היחף בלי שום פחד, מלא ערכים ומלא חברים בכל פינה בארץ. הצלחתי לדבר אתו ביום רביעי האחרון. הייתי מאוד מודאג, שוחחנו ארבע פעמים ביום, זה מאוד הרגיע אותי ורק אז הוא נכנס. אין לילד הזה פחד".

דנה יהב, שלמדה עם עמרי במכינה הקדם צבאית למנהיגות חברתית בגליל העליון, סיפרה בשם חברי המכינה: "הוא היה בחור מדהים, חכם ומיוחד בעל חוכמת חיים. הוא לא היה רק יפה חיצונית אלא גם בעל יופי פנימי מדהים. מהגברים האלה שיש בהם הכל. היה חשוב לו לתרום כמה שרק יוכל".

יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד מונוסון, מסרה: "העיר יהוד מונוסון אבלה וכואבת את מותו של סרן עמרי טל. עמרי הלך אל מותו כשהוא חדור מוטיבציה להגנה על המולדת מתוך חדוות הארץ ואהבת האדם".

עמרי טל, נהרג מפגיעת פצמ"ר ב-31 ביולי. דובר צה"ל
המשפחה מנסה ליצור קשר עם אחיו שנמצא במונגוליה. סרן עמרי טל/דובר צה"ל

רס"ל דניאל מרש הותיר אחריו שני הורים, אחות, אביבית, ושני אחים, ודים ודארן, שעושה כעת דרכו מביתו בלונדון לישראל. דניאל השתחרר בחודש מרץ, אולם נקרא למילואים במבצע "צוק איתן".

אחותו של דניאל, אביבית מרש, סיפרה: "הוא היה מלאך, האור שלנו בבית. הלכה לנו השמחה. לא הספקתי להיפרד ממנו ולהגיד לו כמה אני אוהבת אותו וכמה אני גאה בו. היינו מאוד קרובים, הוא תמיד גרם לי לצחוק ולחייך. כל הבית היה מלא במוזיקה שלו. אלוהים זכה במלאך".

אחיו, ודים לולקין, סיפר: "הוא תמיד אהב את כולם באופן שווה, היה לו מאוד קשה באופן אישי עם גזענות. הייתה לו אהבת אדם גדולה. מגיל 15 יש לו חברה, לא מזמן הם חזרו יחד מטיול בפסטיבל מוזיקה באמסטרדם. הם כל כך אהבו אחד את השני ורצו להתחתן".

ודים הוסיף: "הוא היה מוזיקאי וזה גם מה שרצה לעשות בחיים, ללמוד ב'רימון'. הוא ניגן בגיטרה ובתופים, ואהב מוזיקת רוק. הוא היה חבר בהרבה הרכבים. הוא היה חובש קרבי בשריון והציל חיילים רבים. גם כשהיינו נוסעים, היה עוצר את הרכב ויוצא לתת עזרה בכל פעם שהיה רואה תאונת דרכים".

דניאל מרש, נהרג מפגיעת פצמ"ר ב-31 ביולי. דובר צה"ל
רס"ל דניאל מרש/דובר צה"ל

שמונה חיילים נוספים נפצעו מפגיעת הפצמ"ר. שלושה מהפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שלושה פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, ושניים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר.

במקרה דומה שאירע ביום שני האחרון נהרגו ארבעה חיילים ועוד 10 אחרים נפצעו מפגיעת מטח פצצות מרגמה סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול, שבעוטף עזה. במקום שהו באותה עת אנשים רבים.

ארבעת ההרוגים באירוע הקודם הם סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת; רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות; רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה; ורב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה. כל הארבעה השתייכו לעוצבת השריון "סער מגולן".

בהכנת הידיעה השתתפו יניר יגנה, דנה ירקצי, שלומי גבאי וגלי גינת

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014/רויטרס
חייל בגבול רצועת עזה מוצא מנוחה על אלונקה, אוגוסט 2014. רויטרס
חייל בגבול רצועת עזה מוצא מנוחה על אלונקה, אוגוסט 2014/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בשטח כינוס ליד רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בשטח כינוס ליד רצועת עזה. 31 ביולי 2014/רויטרס
לוחם צה"ל על טנק מחוץ לרצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
לוחם צה"ל על טנק מחוץ לרצועת עזה. 31 ביולי 2014/רויטרס
טנק צה"ל בגבול צפון רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
טנק צה"ל בגבול צפון רצועת עזה. 31 ביולי 2014/רויטרס
חיילי צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 31 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 31 ביולי 2014/רויטרס
חיילי צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 31 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 31 ביולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully