וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-15:00: הפסקת אש הומניטרית של ארבע שעות

30.7.2014 / 15:00

מתאם הפעולות בשטחים הודיע לכלי התקשורת הערביים על ההפוגה ההומניטרית, שחלה רק על האזורים שבהם לא מתקיימת לחימה. בתוך כך, 13 חיילים פצועים פונו לבתי החולים

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

- מתאם הפעולות בשטחים: הפסקת אש לארבע שעות החל מהשעה 15:00
- הפסקת האש חלה רק על האזורים בהם לא מתקיימת כעת לחימה
- אש"ף: מוכנים להפסקת אש של 24 שעות; חמאס: "הם לא ידברו בשמנו"
- הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון בקריה
- 13 חיילים פצועים פונו לקבלת טיפול; 206 מטרות הותקפו הלילה


הפסקת אש הומניטרית שתימשך ארבע שעות נכנסה לתוקפה בשעה 15:00 - כך הודיע היום (רביעי) מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי. הפסקת האש חלה על האזורים שבהם לא מתקיימת כעת לחימה. הודעה בנושא נמסרה גם לכלי התקשורת הערביים.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
השאלות הקשות שמעלה תחקיר אירוע החדירה בנחל עוז
קלינטון: חמאס ממקם טילים בתוך הערים בשל הצפיפות
מבצע "צוק איתן" | היום ה-23: עדכונים שוטפים

פטריית עשן מעל העיר עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
הפצצות בעיר עזה/AP

אתמול הודיע מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, כי בהמשך להצעתו של שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי, הפלסטינים מוכנים להפסקת אש של 24 שעות בלחימה ברצועת עזה. לדברי עבד רבו, "ההנהגה הפלסטינית החליטה, יחד עם האחים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, לצאת לקהיר עם משלחת מאוחדת, הכוללת את כל הפלגים הפלסטינים".

עם זאת, בחמאס הכחישו את הדיווח. דובר חמאס ברצועה, סאמי אבו זהרי, דיווח בעמוד הטוויטר "עזה עכשיו": "לא ידברו בשמנו. ההתנגדות היא זו שתבטא את עמדותיה ולא יאסר עבד רבו". הוא הוסיף כי "כשתתקבל אצלנו התחייבות ישראלית עם ערבות בינלאומית לרגיעה המוניטרית, נבחן אותה". כמו כן, חמאס הביע נכונות להגיע להפסקת אש רק אם ישראל תחדל מלתקוף ברצועה.

הרעיון להפסיק את האש לפרק זמן קצוב נוצר מהצורך להביא את שתי המשלחות - מישראל ומהצד הפלסטיני - לדון במתווה המצרי להפוגה ממושכת. על פי המתווה המצרי, אחרי שתופסק הלחימה, נציגים של ישראל והפלסטינים ייפגשו בקהיר וידונו בדרישות משותפות לכל הארגונים באש"ף ובכלל זה חמאס והג'יהאד. ביום שני נחשף בוואלה! חדשות כי חמאס מסכים לחזור ולדון במתווה המצרי להפסקת אש ואף להוציא משלחת לקהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל מסייר בגבול הרצועה/רויטרס

בתוך כך, תשעה חיילים שנפצעו ברצועת עזה בדרגות פציעה שונות פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כמו כן, ארבעה חיילים פונו אחר הצהריים לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שנפצעו בלחימה ברצועה. מצבם מוגדר קל.

בינתיים הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בבסיס הקריה בתל אביב לדיון מכריע בלחימה בעזה. לפני השרים עומדות שתי ברירות: הרחבת המבצע הקרקעי והכנסת כוחות נוספים לרצועה, או סיום הטיפול במנהרות ההתקפיות הסמוכות לגבול. בעוד השרים נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויצחק אהרונוביץ' דוחפים לפעולה התקפית יותר, שאר השרים מתלבטים כיצד לפעול – וכך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו קיים משעות הבוקר רצף של התייעצויות ביטחוניות מצומצמות, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן וגורמים בכירים נוספים במערכת הביטחון. ראש הממשלה תכנן לכנס את הקבינט כבר אתמול בערב, אך הדיון נדחה להיום בצהריים כדי למצות את הדיונים הביטחוניים בפורום המצומצם יותר, שם אין לחץ פוליטי על ראש הממשלה.

כמו, פלסטינים רבים דיווחו ברשתות החברתיות על הלילה הקשה ביותר ברצועת עזה מאז החל המבצע. בסך הכול תקף חיל האוויר 206 יעדים ביממה האחרונה, 80 מתוכם הלילה, ובהם מפקדות, מחסני אמצעי לחימה, משגרי רקטות וכן בנקים. הפלסטינים גם דיווחו כי 13 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בבית הספר לבנות של אונר"א בג'בליה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי נזק נגרם לשתי כיתות בבית הספר כתוצאה מירי טנקים של צה"ל. בצה"ל לא אישרו את דבר התקיפה, אך אמרו כי מאונר"א נמסר שבמקום מאוחסנים אמצעי לחימה.

ביממה האחרונה השמיד צה"ל שלוש מנהרות ברצועת עזה. נוסף על כך, אותרו עוד כמה מנהרות, וכוחות ההנדסה פועלים בשטח לנטרולן. כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה, ובהם טיל נ"ט מסוג "קורנט" המוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות. כוחות חיל הים תקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור שממנו נורו פצצות מרגמה לעבר כוח שריון, בתים של מעורבים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי לחימה.

עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
תקיפות צה"ל ברצועה, הלילה/AP
שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטה מרצעות עזה/רויטרס
כיתה בבית הספר לבנות של אונר"א שהופגז על ידי צהל 30 ביולי 2014. רויטרס
בית ספר של אונר"א שהופצץ בעזה/רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית במקסיקו נגד המבצע בעזה. רויטרס
הפגנה מגד המבצע במקסיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully