וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" | היום ה-23: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

30.7.2014 / 22:36

לייב בלוג | פורסמו שמותיהם של 3 לוחמי מגלן שנהרגו ברצועה. 3 רקטות יורטו בשמי אזור השפלה ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. הפלסטינים: 6 בני משפחה אחת נהרגו בתקיפת צה"ל

הרס בעזה בעקבות תקיפות צה"ל. 30 ביולי 2014. רויטרס
כרוזים שפיזרו מטוסי חיל האוויר ברצועת עזה, היום/רויטרס

03:00: ארצות הברית חימשה מחדש את צה"ל, כמה ימים אחרי תחילת המערכה הקרקעית במבצע "צוק איתן" - כך אישר גורם ביטחוני אמריקני. לדבריו, צה"ל קיבל גישה למאגר תחמושת אמריקני הנמצא בשטח ישראל, המיועד לשעת חירום, והצטייד מחדש ברימונים ובפצצות מרגמה בקוטר 120 מ"מ. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אישר כי ישראל קיבלה שני סוגי תחמושת מהמאגר.

23:51: מצרים גינתה הערב בחריפות את ישראל בשל "המשך הפגיעה המכוונת באזרחים חפים מפשע ברצועת עזה". ההודעה שנמסרה ממשרד החוץ של מצרים הגיעה בעקבות הדיווחים על כך ש-17 בני אדם נהרגו ועוד כ-200 נפצעו בהפצצה של צה"ל בשוק בשג'אעיה, במהלך ההפוגה ההומניטרית שהוכרזה היום למשך ארבע שעות.

23:45: איראן ביקרה היום את מצרים בגין סירובה להכניס סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולהעביר נשים וילדים שנפצעו במסגרת מבצע "צוק איתן" לשטחה. ממשרד החוץ בטהראן נמסר כי מאה טון של סיוע הומניטרי ממתין במשך ימים לאישורה של מצרים לעבור במעבר רפיח אל תוך רצועת עזה. מצרים הכחישה את הטענות שלפיהן העיכוב מתבצע מסיבות לא מוצדקות.

23:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

23:18: שלושה חיילי צה"ל שנפצעו היום ברצועת עזה באורח בינוני-קשה פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. זאת הפעם הראשונה במסגרת מבצע "צוק איתן" שמאושפזים חיילים בבית החולים מאיר.

22:42: נשיא בוליביה, אבו מוראלס, הכריז על ישראל "מדינת טרור" בעקבות פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן". בעקבות ההחלטה יבוטל הפטור מוויזה שהיה נהוג בין המדינות, מאז הסכם שנחתם ביניהן ב-1972. "התוקפנות של ישראל בעזה נוגדת את עקרון הזכות לחיים שאותו מכבדות ממשלות שוחרות שלום בעולם", אמר מוראלס.

מתן גוטליב, עומר חי,גיא אלגרנטי לוחמי מגלן שנהרגו במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
שלושת חיילי צה"ל שנהרגו היום/באדיבות המשפחה

22:36: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי אזור השפלה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

22:33: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר (רביעי) רקטה בשמי המועצה האזורית מרחבים. שלוש רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

22:22: שמו של חייל צה"ל שנהרג היום בפיצוץ בית ממולכד ברצועת עזה הותר לפני זמן קצר לפרסום - סמל-ראשון גיא אלגרנטי, לוחם ביחידת מגלן, בן 20 מתל אביב. בתקרית נהרגו עוד שני חיילים מהיחידה - מתן גוטליב ועומרי חי.

22:20: אזעקה נשמעה בראשון לציון, ברחובות באשקלון ובערים נוספות ברחבי השפלה.

22:19: אזעקה נשמעה באופקים וביישובי המועצה האזורית בני שמעון וסביבתה.

22:00: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח במועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

21:54: סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, הביעה אכזבה מהביקורת שנשמעה מצד גורמים מדיניים בישראל על שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ביחס לעמדתו כלפי המצב ברצועת עזה. ?זה היה מזעזע ומאכזב מאוד לשמוע שהאשימו את קרי בתמיכתו בחמאס,", אמרה הארף, שהוסיפה כי "אני לא יודעת מי האנשים שעומדים מאחורי פרסום התמליל המזויף הזה, אך העובדה שהם מפיצים את המידע הכוזב והמשמיץ הזה, מדאיגה אותנו, במיוחד לאור העובדה שכל מה שעשינו - החל מכיפת הברזל ועד למאמצים של קרי לקדם הפסקת אש - היה בשביל להגן על ישראל".

21:35: אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על יירוטים או על נפילות.

21:17: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

21:14: מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, התייחס הערב לדרישת ישראל ומדינות מערביות נוספות שלפיה יפורקו ארגוני הטרור הפלסטיניים מנשקם. "זאת משאלת לב, שלא תתממש, ותוצאותיה יהיו בתי קברות". בדברים שמסר לערוץ "אל-מיאדין", קרא סולמיאני לארגונים הפלסטיניים "לשמור על נחישות במאבקם עם ישראל, כדי להשיג ניצחון שיביא את הגיהנום לציונים".

21:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

20:44: שני בכירים ישראלים הגיעו הערב לקהיר, בירת מצרים, על מנת לדון עם בכירים במדינה על הפסקת אש ברצועת עזה - כך מסרו הערב גורמים בשדה התעופה בקהיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הגורמים, הבכירים, שאותם הם לא זיהו, יעזבו את המדינה בתוך שעות ספורות.

20:36: הבית הלבן גינה הערב את תקיפת בית הספר של האו"ם ברצועת עזה על ידי ישראל, שעל פי דיווחים הביאה ליותר מ-15 הרוגים. כמו כן, גינה הבית הלבן את הסתרת הרקטות בבית ספר של האו"ם. זה הגינוי החריף ביותר של ארצות הברית מאז החל מבצע "צוק איתן".

20:30: הותרו לפרסום שמותיהם של שניים משלושת חיילי צה"ל שנהרגו היום ברצועת עזה: סמל-ראשון מתן גוטליב, לוחם ביחידת מגלן, בן 21 מראשון לציון, וסמל-ראשון עומר חי, לוחם ביחידת מגלן, בן 21 מסביון.

19:45: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב. טרם דווח על נפילות.

19:31: הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בבסיס הקריה בתל אביב, שבה נידונו הצעדים הבאים במסגרת מבצע "צוק איתן". גורם מדיני אמר כי הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך ולתקוף בעוצמה את חמאס וארגוני הטרור בעזה, ולפעול לנטרול מנהרות הטרור ברצועה. הגורם הוסיף כי צה"ל ימשיך לפעול ולהרחיב את התקיפות, אך הוסיף כי ישראל תאפשר הפוגות הומניטריות לזמנים קצובים, כמו זו שהתקיימה היום אחר הצהריים, "כל עוד ההפוגות הללו לא יפגעו במאמץ לנטרול המנהרות, ולא יסכנו את חייהם של חיילי צה"ל".

19:23: מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס הערב לתקרית חדירת המחבלים ליד נחל עוז שלשום, אירוע שבו נהרגו חמישה לוחמי צה"ל. "המטרה של המחבלים - לפגוע ביישובים ובאזרחים שבמרחב לא צלחה. עם זאת, אני מצפה לתוצאה טובה יותר בכל מפגש עם מחבלים. כך קורה במרבית המפגשים, ואני בטוח שכך יהיה גם בהמשך. צריך לזכור שמדובר במלחמה, ובמלחמה יש הרבה אירועים מוצלחים, אבל גם אירועים מורכבים".

19:15: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר היום לרשת "אל-מיאדין" כי הארגון נענה לקריאה להגיע למצרים לשיחות בנוגע להפסקת אש, אך קהיר מתנה את ההזמנה בביצוע הפסקת אש בשטח. בימים האחרונים דווח על התגבשותה של משלחת פלסטינית שתגיע לשיחות בקהיר, אולם זה טרם קרה.

19:01: שלושה חיילי צה"ל נהרגו ועוד 27 נפצעו ברצועת עזה במהלך היום - כך הותר לפרסום לפני זמן קצר. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 56 קצינים, נגדים וחיילים בפעילות צה"ל ברצועה.

19:00: ההפוגה ההומניטרית בת ארבע השעות, שעליה הכריזה היום ישראל ברצועת עזה, תמה בשעה זו. במהלך ההפוגה נורו כ-20 רקטות לעבר שטח ישראל ועל פי דיווח פלסטיני, 17 בני אדם נהרגו בהפצצת צה"ל בשוק בשג'אעיה.160 בני אדם נפצעו.

18:59: מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס הערב להתקדמותו של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, והעריך כי צה"ל "נמצא במרחק ימים בודדים מהשמדת המנהרות ההתקפיות שהכרנו לפני שיצאנו למבצע, ומהשמדת אלו שנחשפנו אליהן במהלך המבצע". תורג'מן ציין כי ביממה האחרונה השמיד הצבא ארבע מנהרות שנחפרו לשטח ישראל. "אני רואה בביקורים ביחידות בשטח מפקדים וחיילים נחושים שעושים הכול כדי להכניע האויב, שנמצא במרחב צירי המנהרות, ולהשמיד את תשתית המנהרות", הוסיף.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חייל בגבול רצועת עזה, השבוע/רויטרס

18:52: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

18:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

18:17: 17 בני אדם נהרגו כתוצאה מהפצצה של צה"ל בשוק בשג'אעיה שברצועת עזה – כך דיווחה רשת אל-ערבייה. משרד הבריאות בעזה דיווח היום כי מעל 1,300 בני אדם נהרגו מאז תחילת מבצע "צוק איתן".

18:11: אוניברסיטת בן גוריון הקימה קרן מיוחדת בסך של מיליון דולר על מנת לסייע לסטודנטים המשרתים במילואים במסגרת מבצע "צוק איתן". זאת, במטרה למזער את הפגיעה הכלכלית בחיילי המילואים, שרבים מהם בעלי משפחות, ולאפשר להם להשלים את הסמסטר האחרון. "אני נחושה בדעתי שאף לא סטודנט אחד שלנו ינשור מלימודיו מכורח הנסיבות", אמרה נשיאת האוניברסיטה, פרופסור רבקה כרמי.

18:04: משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח כי לפחות 76 בני אדם נהרגו במהלך היממה בתקיפות צה"ל ברחבי הרצועה. על פי הדיווח, 16 מהם נהרגו בהפצצה של בית הספר של האו"ם. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ליותר מ-1,300.

חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בפטרול בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

17:44: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

17:37: שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, אמר היום כי חמאס אישר ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לנהל בשם הארגון את המשא ומתן על הפסקת אש. הוא הוסיף כי ישראל סירבה להפסקת של 24 שעות במהלך עיד אל-פיטר, והסכימה רק לאחת בת 12 שעות. "יום שבת הוא קדוש עבורם, מדוע שלנו לא?" אמר דאווטולו. במהלך מבצע "צוק איתן" הביעה טורקיה תמיכה עקבית בחמאס, וגינתה בתקיפות את "הברבריות" של ישראל.

17:17: נשיא אלג'יריה, עבד אל-עזיז בוטפליקה, נפגש היום עם מקבילו המצרי, עבד אל-פתאח סיסי, ומקבילו הקטארי, שייח תמים בן-חאמד א-ת'אני, בנוגע ל"יוזמה ערבית משותפת להפסקת האלימות ברצועת עזה" - כך נמסר משלכתו של בוטפליקה. המנהיגים שוחחו על האפשרויות העומדות בפניהם ל"פעולה משותפת אינטנסיבית יותר, נוכח מאמצי הקהילה הבינלאומית להשגת הפסקת אש דחופה וסיום התוקפנות הישראלית ברצועת עזה". כמו כן, קרא בוטפליקה ל"סולידריות ערבית עם האוכלוסייה הפלסטינית בעזה", והודיע על העברת סיוע בסך 25 מיליון דולר לפלסטינים.

17:06: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי נתיבות. כמו כן, שבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

16:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב.

16:51: אזעקה נשמעה בנתיבות וביישובי המועצה האזורית שדות נגב.

16:48: במהלך הלחימה ברצועת עזה נכנע ללוחמי צה"ל לוחם נוח'בה, כוח מובחר של הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, לאחר ששהה במנהרה במשך ימים רבים. האיש הועבר לחקירת שב"כ, ובמהלכה סיפר כי בין היתר, הוא עבר קורסים והכשרה בתחומי תקיפה, נ"ט, מודיעין וחטיפה. בשנת 2010 יצא האיש למלזיה, שם עבר קורס שכלל שימוש במצנחי רחיפה והסוואה. זאת במטרה לשוב לרצועת עזה ולהוציא אל הפועל פיגועים לאורך מדינת ישראל באמצעות המצנחים.

16:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

16:46: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף עזה – אחת במועצה האזורית שער הנגב, אחת במועצה האזורית שדות נגב ושתיים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

16:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

16:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

15:31: רקטה התפוצצה בחצר בית בקיבוץ במועצה האזורית שדות נגב. במקום יש נפגעת חרדה, ונזק נגרם לבית. כמו כן, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

15:23: דובר חמאס ברצועה, סמי אבו זוהרי, אמר כי ההפוגה עליה הודיעה ישראל היא "תעתוע הסברתי ואין לה שום ערך". זאת, לדבריו, מאחר שהיא אינה כוללת את האזורים הבעייתיים הקרובים לגבול הרצועה. "איננו יכולים להסתייע בהפוגה זו כדי לפנות נפגעים באזורים אלה".

15:14: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשדוד.

15:13: קצין בכיר אמר כי מראשית מבצע "צוק איתן" ועד היום תקף חיל האוויר למעלה מ-4,000 מטרות. "כשאני מדבר על מטרות, אז לא מדובר במטרות שנפגעו - אלא במטרות שנעלמו", אמר הקצין הבכיר. כשנשאל האם יש משגרים שלא מותקפים מאחר שהם נמצאים באזורים מאוכלסים השיב: "אין להם חסינות, כי הצלחנו לפתח שיטת תקיפה באמצעות טילים עם ראשי קרב קטנים, ולכן אנו תוקפים בצורה מדויקת. אנו מסוגלים לתקוף ממרחק של חמישה מטרים מבתים מבלי לפגוע באזרחים".

15:05: פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד אברהים אבו לחיה, תושב עזה שנעצר במסגרת מבצע "צוק איתן". אבו לחיה מואשם בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

15:04: אזעקות נשמעו באשקלון ובאשדוד, דקות ספורות לאחר שהחלה הפסקת האש ההומניטרית בת ארבע השעות עליה הודיעה ישראל.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

15:01: אזעקת "צבע אדום", נשמעה במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. רקטה נפלה מחוץ ליישוב באשכול ולא גרמה לנזק או לנפגעים.

14:57: שר הביטחון, משה יעלון, אמר: "אנו ממשיכים בפעולה הצבאית במלוא העוצמה". בתום הערכת מצב בהשתתפות נציגים מצה"ל, שב"כ, מתאם הפעולות בשטחים ואנשי משרד הביטחון הוסיף יעלון כי "במקביל אנו ממשיכים להתקדם באופן משביע רצון בטיפול במנהרות הטרור ומוסיפים לגבות מחמאס מחיר כבד מאוד".

14:47: מספר חיילים שנפצעו בעזה פונו לבית החולים בילינסון.

14:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

14:41: תשעה חיילים שנפצעו ברצועת עזה פונו לבית החולים סורוקה. החיילים נפצעו בדרגות קושי שונות.

14:24: בעוד כחצי שעה, ב-15:00, תחל הפסקת אש הומניטרית של ארבע שעות, במקומות בהם אין לחימה – כך הודיע אלוף יואב מרדכי, מתאם הפעולות בשטחים. הודעה נמסרה לכלי התקשורת הערביים.

14:19: ארבעה חיילים פונו בשעה האחרונה לבית החולים ברזילי לאחר שנפצעו ברצועת עזה. מצבם קל.

14:08: חילופי אש מתנהלים בשעה זו בין כוח צה"ל למחבלים בחאן יונס.

עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר מרצועת עזה במהלך הלילה/AP

14:05: אזעקות נשמעו בנתיבות. לפחות רקטה אחת יורטה.

14:03: כמה חיילים שנפצעו ברצועת עזה פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

13:34: לא התבצעו יירוטים ולא זוהו נפילות רקטות לאחר האזעקה שנשמעה באשדוד ובסביבתה. מהעירייה נמסר כי ככל הנראה מדובר באזעקת שווא.

13:29: אזעקה נשמעה בעיר אשדוד ובסביבתה. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

12:59: הפלסטינים מדווחים כי שישה בני משפחה אחת בחאן יונס נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועה. שש הגופות חולצו מהמבנה שהופגז.

12:57: אזעקה נשמעה באופקים ובאזור באר שבע.

12:53: שר האוצר יאיר לפיד התייחס להודעתו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס, מוחמד דף ואמר כי הוא נשמע "כמו שר ההסברה של סדאם חוסיין, שהמשיך לטעון שעיראק מביסה את ארה"ב עד שיום אחד הוא נעלם". עוד הוסיף לפיד: "מוחמד דף מסתתר כבר שנים במחילות מתחת לעזה ושם הוא יישאר, מפני שהוא בן מוות, ומפני שהוא יודע שבמוקדם או במאוחר אנחנו נמצא אותו ונחסל אותו".

12:17: מערכת "מעיל רוח" ביצעה יירוט מוצלח של טיל נ"ט ששוגר לעבר טנק צה"ל ברצועה. בכך עולה מספר היירוטים המוצלחים של המערכת במבצע "צוק איתן" ל-16.

ביה"ס של בנות של האו"ם "אונרא" שנפגע מהפצצה של צה"ל. יולי 2014. רויטרס
בית ספר של אונר"א שנפגע מהפצצת צה"ל/רויטרס

11:36: הנשיא לשעבר שמעון פרס, הגיע לבית החולים סורוקה וביקר חיילים שנפצעו במסגרת מבצע "צוק איתן" בעזה. "הם הלכו ללא היסוס וללא תלונה ואין אחד שלא מילא את תפקידו. יש כאן סיפורי גבורה מדהימים", אמר פרס. "אף פעם לא ראיתי את העם כל כך מאוחד, כל כך אוהב את הלוחמים ואת חייליו".

11:33: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן אמר כי פניהן של ישראל ושל המדינות ששותקות נוכח "התוקפנות הישראלית", מגואלות בדמם של ילדים חפים מפשע. במהלך עצרת של מפלגתו הוסיף ארדואן כי ארצו עושה מאמצים להשיג הפסקת אש, אך ישראל ממשיכה להפר זכויות אדם ולא מכירה זכויותיהם של הפלסטינים.

11:24: שתי רקטות נפלו מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או על נפגעים. בטרם הנפילות נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור.

11:18: לאור המצב הביטחוני, אישרה ועדת החוקה, חוק ומשפט הוראת שעה שתאפשר לכל סטודנט למשפטים הרשום כתלמיד בסמסטר האחרון ללימודיו, להתחיל את ההתמחות ב-1 בספטמבר 2014, גם אם לא השלים את מכסת הבחינות הדרושה לתחילת התמחות. ההוראה מאפשרת לסטודנט להשלים את מכסת הבחינות עד ליום 30.11.14.

פטריית עשן מעל העיר עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פטריית עשן מעל רצועת עזה, לאחר תקיפת חיל האוויר/AP

11:12: ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר במשדר וואלה! חדשות כי הוא מתנגד להפסקת אש. "בסוף, הטרוריסטים רוצים לפגוע בנו, להרוג אותנו ולפגוע בילדים שלנו, לצאת מהמנהרות ולירות רקטות. החיילים והצבא, שלמעשה עומדים בחיץ, הם אלו שמצילים אותנו".

10:57: המנהיג הרוחני של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, קרא להעמיד למשפט את "כל מי שתומך בציונים". את הדברים אמר חמינאי במסגרת דרשת סיום חג הרמדאן. עוד הוסיף חמינאי כי "האיתנות של תושבי עזה הינה ראייה לכוחה של ההתנגדות" וקרא למדינות האסלאם לשלוח מוצרי סיוע לעזה.

10:13: חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) אמר במשדר וואלה! חדשות כי על אף ההישגים של צה"ל ברצועה, עדיין לא נגמרה המשימה. "צריך לעבור לפעולות מסיביות ולשטח אזורים שלמים שנורו מהם רקטות. לצד זה, צריך להפעיל לחץ על האוכלוסייה האזרחית, טוב שנעשו פעולות לניתוק חשמל וחבל שלא נעשו קודם".

10:03: מניין ההרוגים ברצועה בתקיפות צה"ל הלילה הוא 30, בהם 13 שנהרגו בהפצצה בבית הספר של אונר"א – כך דיווח הערוץ הלבנוני אל-מיאדין. עוד נמסר כי קרוב ל-100 בני אדם נפצעו.

09:59: דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר כי צה"ל לא יכול לנהל את המבצע לפי משאלות הלב של הציבור. בראיון במשדר המיוחד של וואלה! חדשות הבהיר אלמוז: "אנחנו מאוד אוהבים את הציבור ומגנים עליו, אבל אי אפשר לנהל מבצע צבאי לפי סקרים או קולות שלא יודעים מה קורה בשטח מבחינה מודיעינית ומבצעית. הדרך בה אנחנו נוקטים היא הדרך שבה צבא מודרני צריך לנהוג".

כיתה בבית הספר לבנות של אונר"א שהופגז על ידי צהל 30 ביולי 2014. רויטרס
כיתה בבית הספר של אונר"א ברצועת עזה, לאחר תקיפת צה"ל במקום/רויטרס

09:39: 26 חיילים מאושפזים בבית החולים סורוקה – כך אמר סגן מנהל בית החולים, פרופסור יוחנן פייזר. אחד החיילים מאושפז במצב קשה מאוד ונלחמים על חייו. ארבעה חיילים נוספים מאושפזים במצב קשה, 12 במצב בינוני ויתר המאושפזים הם במצב קל.

09:35: ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שהייתה אמורה להתקיים אתמול תתקיים בשעות הצהריים.

09:13: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

09:01: הילרי קלינטון אמרה בראיון לרשת Fusion האמריקנית, כי "חמאס ממקם את הרקטות שלו באזורים מיושבים משום שהרצועה היא מקום קטן וצפוף". לדבריה, "אני יודעת שישראל שלחה אזהרות וניסתה לגרום לאוכלוסייה האזרחית לעזוב את המקומות האלו, אבל בכל סוג של עימות יהיו נפגעים אזרחים. אנחנו צריכים שתהיה הפסקת אש מוקדם ככל האפשר".

08:59: שני חיילים נפצעו באורח קל לאחר שכוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים במרכז הרצועה.

08:57: כוח צה"ל מנהל חילופי אש באזור ג'בליה ושג'אעיה. טרם דווח על נפגעים.

פלסטינים אוספים את שרידי הגופות בביה"ס של האו"ם שנפגע מהפצצה של צה"ל. יולי 2014. רויטרס
פלסטינים אוספים שרידים בבית הספר של האו"ם לאחר הפצצת צה"ל/רויטרס

08:47: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

08:41: במהלך הלילה תקף צה"ל 80 יעדים ברחבי הרצועה. כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה בהם טיל נ"ט מסוג קורנט מוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות. כוחות חיל-הים תקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור ממנו נורו פצמ"רים לעבר כוח שריון, בתים של מעורבים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי-לחימה.

08:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

08:00: שתי רקטות נפלו מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או על נפגעים.

07:05: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

07:02: צה"ל ביצע ביממה האחרונה 206 תקיפות ברצועת עזה, במהלכן נהרגו 20 מחבלים. בנוסף, פוצצו שלושה פירי מנהרות.

כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
מערכת "כיפת ברזל" מיירטת רקטה בשמי אזור אשדוד, אתמול/רויטרס

06:50: 20 פלסטינים נהרגו הלילה לאחר שצה"ל הפציץ בג'בליה שבצפון הרצועה בית ספר לבנות של אונר"א (סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים) - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית בהסתמך על דיווחי גורמים רפואיים. גורמים באו"ם מסרו הערכה שמרנית יותר, לפיהם בין 13 ל-15 בני אדם נהרגו.

05:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

03:15: אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים, הודיעה הלילה כי מצאה מצבור רקטות באחד מבתי הספר שלה ברצועת עזה, וגינתה את השימוש במתקניה על ידי מחבלים. דובר אונר"א, כריס גאנס, אמר בתגובה למציאת אמצעי הלחימה: "אנו מגנים את הארגון או הארגונים שסיכנו אזרחים על ידי אחסון תחמושת בבית הספר שלנו. אזורי בתי הספר הם ניטרליים במהותם וזוהי הפרה בוטה של עיקרון זה. אנו קוראים לכל הצדדים הלוחמים לכבדו". בשבוע שעבר מצבור של כ-20 רקטות שהסתירו מחבלים נמצא בבית ספר אחר של אונר"א.

01:09: 29 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" מאושפזים כיום (רביעי) בבית החולים ברזילי באשקלון, מתוכם 8 מוגדרים במצב בינוני והשאר במצב קל. שבעה אזרחים נוספים שנפצעו במהלך המבצע מאושפזים בבית החולים. ב-24 השעות האחרונות טופלו במרכז הרפואי ברזילי 46 פצועים, ומתחילת מבצע "צוק איתן" טופלו בברזילי 913 נפגעים.

הלווייתו של סמל ארז שגיא שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בית העלמין הצבאי בחיפה. יולי 2014. ערן גילווארג
הלווייתו של סמל ארז שגיא בחיפה, אתמול/ערן גילווארג
עשן מיתמר אחרי הפצצה ברצועה כפי שנראה מישראל. ניב אהרונסון
עשן מיתמר מעל עזה/ניב אהרונסון
תחנת הכוח בעזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תחנת הכוח ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל/AP
הלווייתו של ברקאי שור שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בחלקה הצבאית הר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלוויתו של ברקאי שור בהר הרצל/נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. יולי 2014. דרור עינב
הלוויתו של סמל דניאל קדמי, אתמול/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully