וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ישראל כלב חולה, לחמש את הפלסטינים נגדה

29.7.2014 / 11:14

מנהיג איראן עלי חמינאי אמר כי ישראל היא "זאב תאב-בצע" ואמר כי היא "גורמת לרצח עם ולאסון בקנה מידה היסטורי". הוא שאל: מדוע אמריקה ואירופה לוקחות את הנשק מהפלסטינים?

צילום: דובר צה"ל

- 10 חיילים נהרגו אתמול בתקריות ברצועה ובגבולה
- השר לנדאו באולפן וואלה!: הסיבוב הבא - מול חיזבאללה
- 150 יעדים בעזה הופגזו, בהם תחנות טלוויזיה של חמאס
- דיווח: מח"ט רפיח בג'יהאד האיסלאמי נהרג הלילה



מנהיג איראן עלי חמינאי אמר הבוקר (שלישי) כי ישראל היא "כלב נגוע כלבת", ואמר כי היא עושה רצח עם במסגרת המבצע הצבאי ברצועת עזה. חמינאי קרא למוסלמים ברחבי העולם לחמש את הפלסטינים כדי להיאבק בישראל.

חמינאי נאם בטהראן לרגל תום חודש רמדאן, ומתח ביקורת חריפה על ארצות הברית ואירופה, בשל "מאמצן להגביל את היכולת הצבאית של הפלסטינים הנתונים במצור". הוא השווה את ישראל לכלב חולה ו"לזאב תאב-בצע", ואמר כי מעשיה בעזה גורמים "לאסון בקנה מידה היסטורי".

"ישראל מפגיזה חפים מפשע יום ולילה. נשים וילדים מגנים על עצמם באמצעים מינימליים, ועכשיו האמריקנים והאירופים רוצים לקחת את זה מהם? רק כדי שהחיות חסרות הרחמים יוכלו להכות בהם בלי ייסורי מצפון?", שאל חמינאי.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
היום ה-22 למבצע בעזה: לייב בלוג עם עדכונים שוטפים
עמי אילון: המנצח הוא לא הצד שהורג יותר / דעה
יום דמים: עשרה חיילים נהרגו אתמול בכמה תקריות
לראשונה מתחילת המבצע: מטח לילי לעבר גוש דן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג איראן חמינאי, בתפילה עם בכירי הממשל בסוף השבוע./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי השתתף נשיא איראן חסן רוחאני במצעד גדול בטהראן לציון "יום ירושלים", המצוין מדי שנה בקהילות השיעיות בסוף חודש רמדאן. רוחאני אמר באותו יום כי "ההיסטוריה תשפוט את אלו השותקים אל מול הפשעים המתרחשים בעזה". גם יו"ר הרשות השופטת באיראן, צאדק לאריג'אני, התייחס למבצע הצבאי בעזה, ואמר כי "המשטר הציוני הוא משטר לא-אנושי שצריך להיעלם בהקדם מן ההיסטוריה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"נתמודד בעתיד עם חיזבאללה וארגונים כמו דאעש"

עשרה חיילים נהרגו אתמול בכמה תקריות, ברצועה ומחוצה לה. חמישה חיילים בקורס מכ"ים חי"ר נהרגו בתקרית חדירת מחבלים במנהרה ליד נחל עוז, ארבעה נוספים נהרגו מפגיעת הפצמ"ר ביישוב באשכול וחייל נוסף נהרג בחילופי אש בתוך עזה.

שר התיירות, עוזי לנדאו, אמר הבוקר באולפן וואלה! חדשות כי "אנחנו לא רק נלחמים על הסיבוב הבא מול חמאס, אלא על הסיבוב הבא עם כל מי שמסביבנו". לדבריו, ישראל צפויה להתמודד נגד חיזבאללה בלבנון וארגוני טרור כמו דאעש בעיראק. "מי שמבקש שקט בלי לעשות זאת - לא יהיה לו שקט. לא תהיה לו כלכלה. הוא מכין את הסיבוב הבא, שיהיה קשה בהרבה מקודמו", אמר.

"אם לא נטפל בבעיה הזו כמו שצריך, נזמין את חיזבאללה ואת הארגונים האחרים להתנפל עלינו עם כמות נשק גדולה בהרבה", הסביר לנדאו, שהוסיף כי יש לתבוע ממדינות המערב תמיכה נגד הטרור שמאיים גם עליהן. "אם לא ניאבק בעמדה הקדמית הזו, לא רק למעננו אלא גם למען המערב, ההשלכות יהיו מרחיקות לכת". הדרך היחידה להבטיח את פירוז הרצועה, אמר לנדאו, היא "לשנות את מטרות המבצע".

לנדאו אמר כי על ישראל להכריע את המערכה הזו, ולשם כך צריך להרחיב את ההישגים בתחום הצבאי. תוצאות המערכה, הסביר, צריכות להיות אסטרטגיות – לא רק פירוק תשתית המנהרות והרקטות ופגיעה בהנהגה, אלא למנוע מחמאס אפשרות להתחמש בעתיד. "הם רואים שצבא כמו צה"ל לא מצליח כבר 22 ימים לשתק את הארגון. הממשלה צריכה לשנות את מטרות המבצע וצריך לקבל את ההחלטות בפרספקטיבה רחבה יותר", אמר.

כבאי יושב מול תחנת הכוח המופגזת של עזה – 29 ביולי 2014. רויטרס
כבאי מחוץ לתחנת הכוח של עזה, שהופגזה הבוקר והושבתה/רויטרס
תושב שדרות מביט לעבר רצועת עזה המופגזת – 29 ביולי 2014. רויטרס
תושב שדרות מביט לעבר עזה המופגזת, הבוקר/רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה – 28 ביולי 2014. GettyImages
חיילים בגבול רצועת עזה – 28 ביולי 2014/GettyImages
כוח צה"ל בגבול הרצועה. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully