וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מח"ט רפיח בג'יהאד האיסלאמי נהרג הלילה

29.7.2014 / 8:11

על פי הדיווח, אחמד נג'ם, בכיר הזרוע הצבאית "פלוגות אל-קודס", נהרג בתקיפת צה"ל בביתו. הפלסטינים: הפצצות כבדות ברצועה, כולל לעבר ביתו של איסמעיל הניה ותחנות תקשורת

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- עשרה חיילים נהרגו אתמול בשלוש תקריות
- צה"ל הפציץ 150 יעדים ברצועת עזה
- תחנות הטלוויזיה והרדיו של חמאס הופצצו
- ביתו של איסמעיל הניה הופגז במחנה שאטי


כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי אחמד נג'ם, מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, נהרג לפנות בוקר (שלישי) בהפצצת ביתו ברצועת עזה. הזרוע הצבאית, פלוגות אל-קודס, טרם הגיבה רשמית לדיווח. על פי הדיווחים, נג'ם נהרג בביתו בשכונת אל-שאבורה שברפיח.

על פי דיווחי הפלסטינים, הלילה תקף צה"ל בעזה באופן הכבד ביותר מאז תחילת מבצע "צוק איתן". כ-150 יעדים הופצצו ברחבי הרצועה, בהם ביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה, במחנה הפליטים שאטי, ויעדים רבים אחרים הקשורים לחמאס.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
היום ה-22 למבצע בעזה: לייב בלוג עם עדכונים שוטפים
יום דמים: עשרה חיילים נהרגו אתמול בכמה תקריות
לראשונה מתחילת המבצע: מטח לילי לעבר גוש דן
בני אותה כיתה נהרגו בעזה; מורתם: "הלב שלי מרוסק"

פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014. AP
רצועת עזה, לפנות בוקר/AP
מתחם התקשורת של חמאס עולה באש לאחר הפצצת צה"ל, 29 ביולי 2014. AP
מטה תחנת אל-אקצא שהופגז הלילה בעזה/AP

גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו כי לפחות 32 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו במהלך תקיפות צה"ל ברחבי הרצועה. מתחילת מבצע "צוק איתן" דיווחו הפלסטינים על כ-1,100 הרוגים ועוד על אלפי פצועים.

עבד סאלם, בנו של איסמעיל הניה, כתב בפייסבוק כי "האויב הישראלי פגע בביתנו פעמיים". לדבריו, הבית היה ריק מאדם בזמן שהופצץ. דובר צה"ל אמר כי הדיווח נבדק.

בנוסף, הופצצו משרדי רשת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס, אולם לטענתה הארגון היא הצליחה להמשיך בשידוריה. בבניין נמצאים משרדים של כלי תקשורת נוספים. אותו מבנה הופצץ גם במבצע "עמוד ענן". חיל האוויר הפציץ במהלך הלילה גם את תחנת הרדיו של חמאס בשכונת שייח' רדואן בעיר עזה, והרס אותה כליל.

עשן מיתמר מעל נמל העיר עזה לאחר תקיפת צה"ל. רויטרס
עשן מיתמר מנמל עזה, לפנות בוקר/רויטרס

ביממה האחרונה נהרגו 10 חיילי צה"ל בשלוש תקריות באזור רצועת עזה. מוקדם יותר הבוקר הותר לפרסום כי בתקרית חדירת המחבלים בנחל עוז נהרגו חמישה חיילים, בחילופי אש עם מחבלים שחדרו ככל הנראה דרך מנהרה. ההרוגים היו לוחמים בקורס מפקדי כיתות.

ההרוגים הם: סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים; סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא; סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים; וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה.

אמש נהרגו חמישה חיילים בשתי תקריות. ארבעה נהרגו מפגיעת פצצת מרגמה סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. הארבעה הם סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת; רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות; רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה; ורב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה. כל הארבעה השתייכו לעוצבת השריון "סער מגולן".

חייל נוסף, סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 מירושלים, לוחם בחיל ההנדסה, נהרג אתמול בצהריים מירי נ"ט לעבר דחפור D-9 של החיל, בזמן פעילות מבצעית בחאן יונס. מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 53 קצינים, נגדים וחיילים.

שלולית דם שנקוותה אחרי פינוי ילדים שנהרגו במחנה הפליטים שאטי – 28 ביולי 2014. AP
9 ילדים נהרגו אתמול במחנה שאטי בעזה/AP
כוח צה"ל בגבול הרצועה. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully