וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוכן להרגיש אשם על ההרס בעזה

27.7.2014 / 11:35

הוא לא מגדיר את עצמו כשמאלני, או כימני, אלא כמי שמצדד באלו שרוצים לחיות. עם זאת, אייל גפן לא מתנצל על הרג "לא מעורבים" בעזה, ונותן עצה לאורנה בנאי

ביום שישי האחרון התראיינתי לרשת ב'. ביקשו שאתייחס להרס בעזה. אמרתי שאני לא מוכן להרגיש אשם ולא מוכן להיראות מיוסר או כובש זר, או הורס, או הורג בלתי מעורבים. במלחמה כולם מעורבים, גם בצד שלנו וגם בצד שלהם.

מבצע "צוק איתן" | כל הכתבות, הפרשנויות והמאמרים

המראיינת, שנשמעה מופתעת וקצת עוקצנית אמרה לי: "אני מכירה אותך הרבה שנים, והנה הפכת לאיש ימין קיצוני". אז שאלתי אותה בחזרה: "אם אני אומר משפט שאישה נוהגת לומר, אני פתאום הופך להיות אישה?". לא הפכתי ולא התהפכתי, ולא שמאל ולא ימין, לא בכל רגע צריך להדפיס טייטל לאיזה צד שייכים. אני משתדל תמיד להיות בצד של האנשים שרוצים לחיות ולא רוצים למות. רק שזה לא תמיד תלוי בי, ושזה כך, אני הולך על כל הקופה.

אני משתדל לא להשתכנע ממניפולציות הסברתיות של כל מיני ראשי ארגונים לזכויות אדם, כאלו מסתובבים לנו הרבה בין הרגליים. אני לא מוכן בשום אופן להפוך לאשם בעל כורחי ולעמוד דום בכיכר רבין לזכר קורבנות חפים מפשע. במלחמה אף צד לא חף מפשע. לא מוכן שתתנהל מלחמה עם חוקים בזויים ולא אנושיים של ארגון טרור ואחרי זה לבכות את מר גורלם של משתפי פעולה, מרצון או שלא מרצון.

כן, המתים שלנו קודם

בלי קשר לזכות הדמוקרטית להגיד בכל רגע מה שרוצים, אני לא מוכן להשלים עם זה שחבורה של אמנים והוגי רוח שחושבים באופן אוניברסלי יעמדו דום לזכר הקורבנות בעזה. זה נורא בעיני. חברים מלומדים ונאורים, בואו נעמוד דום קודם לזכר הקורבנות שלנו, בואו קודם נספור את המתים שלנו. בואו נבכה את ההרס והחורבן של משפחות שהבנים שלהם נהרגו במלחמה הארורה הזאת. בואו קודם כל נעמוד דום לזכרם.

דווקא כשהתותחים רועמים | נשיא הקרן החדשה לישראל

בסדר, אל תעמדו דום, לפחות תזכירו שהם נפלו כדי שתוכלו לעמוד זקופים ובטוחים בכיכר רבין ולדמוע על מתים שמתו בעזה. יש עוד איזה עניין לא מאד משמעותי, בלי קשר לדמוקרטיה ובלי קשר לאפשרות שתוכלו להגיד מה שאתם חושבים בכל רגע - לאורנה בנאי גזרו חוזה של 250 אלף שקלים. בסדר שהיא מזדהה, יש לה זכות מלאה להגיד הכול, אבל אמנים לא מספיק חכמים מפסידים.

אולי זה לא קשור, אבל בעיני זה ועוד איך קשור. כשיזדמן לכם לפגוש את אורנה בנאי, היא בטח תספר לכם כמה זה קשור. יושב פה חצי עם במקלטים, מאות אלפי אימהות בחרדות שיהפכו לחרדות קבע, עשרות אלפי קצינים וחיילים נלחמים סביב השעון, חלק מהם יחזרו בארון, ואתם עומדים דום לזכר המתים בעזה? אני מתבייש להיות שייך לעם עם ריכוז כזה של אנשים.

לכל הטורים של אייל גפן בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully