וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש הוארכה שוב עד הלילה בחצות. חמאס: לא ניענה

27.7.2014 / 7:30

הקבינט נענה לבקשת האו"ם והחליט שישראל תנצור אש עד בחצות. בנט, ליברמן ואהרונוביץ' התנגדו, היתר תמכו. חמאס: קודם להפוגה, על ישראל לסגת מהרצועה. הרוג מפגיעת פצמ"ר אמש

צילום: לע"מ, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

למרות החלטת שרי הקבינט המדיני-ביטחוני להאריך את תוקפה של הפסקת האש ההומניטרית ב-24 שעות נוספות, הירי לעבר ישראל נמשך: מטח רקטות שוגר הבוקר (ראשון) לעבר אשדוד ואשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי אשדוד ושתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים לא מיושבים באשקלון. כשעתיים קודם לכן שתי רקטות בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת גרמה נזק לכלי רכב, אך לא לנפגעים. רקטה נוספת פגעה ברפת וגרמה למות פרה. מוקדם יותר נהרג נגד צה"ל, רב סמל במילואים ברק דגורקר מפגיעת פצמ"ר.

בתום דיון לילי, החליטו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני להיענות לבקשת האו"ם, ולהאריך את תוקפה של הפסקת האש ההומניטרית ב-24 שעות נוספות עד היום (ראשון) בחצות. מדובר בהפסקת אש חד-צדדית שכן ארגוני הטרור ממשיכים לירות רקטות ופצמ"רים לעבר שטחי ישראל.

השר נפתלי בנט, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, הצביע אתמול נגד הארכת הפסקת האש לטווח ארוך בנימוק שדרושות עוד ערבויות משמעותיות מהקהילייה הבינלאומית לגבי הדרישה לפירוז רצועת עזה. גורמים בסביבתו של בנט אמרו אמש כי הוא סבור שהמבצע בעזה נמצא ב"נקודת הכרעה ", לאחר שצה"ל פרץ את "הקליפה הקשה" של התנגדות חמאס. לפיכך, על ישראל לחתור לפירוז הרצועה מרקטות ומנהרות – באמצעים מדיניים או צבאיים.

לצד בנט, הצביעו נגד הארכת הפסקת האש גם השרים ליברמן ואהרונוביץ', נציגי ישראל ביתנו בקבינט. שאר השרים - יעלון, לבני, לפיד וארדן - תמכו בהצעה, שיחד עם תמיכת ראש הממשלה זכתה לחמישה קולות. השר ארדן הסביר את תמיכתו בכך שצה"ל ממשיך לפעול נגד המנהרות בעזה בשעה שישראל נהנית מתמיכה בינלאומית. בישיבה עצמה שמעו השרים כי צה"ל פגע במהלך היממה שחלפה בארבע מנהרות וימשיך לפעול לנטרולן גם ביממה הקרובה.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
"האויב מפחד": כתב וואלה! חדשות עם לוחמי הנח"ל בבית חאנון
הותרו לפרסום שמות 4 חיילים שנהרגו ביממה האחרונה
בזמן ההפוגה: בעזה נחשפו לחורבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בהערכת מצב בקריה, יולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב בקריה, הערב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

דובר חמאס, סמי אבו-זוהרי, הבהיר כי "אין הפסקת אש", ושהארכתה הינה מהלך חד-צדדי של ישראל. לדבריו, על צה"ל להסיג תחילה את כוחותיו הקרקעיים מרצועת עזה.

גורמים מדיניים טוענים כי במהלך הפסקת האש ההומניטרית ביממה החולפת, כוחות צה"ל נטרלו ארבע מנהרות ברצועת עזה. אותם גורמים הדגישו כי צה"ל ימשיך לפעול נגד המנהרות במקביל להפסקת האש ההומניטרית, גם במהלך 24 השעות הקרובות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ישיבת סיעה של הבית היהודי. נועם מושקוביץ
בסביבתו מאמינים שצה"ל פרץ את "הקליפה הקשה" של התנגדות חמאס. בנט/נועם מושקוביץ

ההחלטה הראשונית על הארכת הפסקת האש בארבע שעות התקבלה בתום הצבעה טלפונית על ידי שרי הקבינט. בארבע השעות הנוספות, כך הוחלט, יוכל צה"ל להמשיך לפעול נגד המנהרות ההתקפיות של חמאס שנחשפו ברצועת עזה.

במהלך הפסקת האש ההומניטרית ממשיכים כוחות צה"ל ברצועת עזה בהריסת מנהרות הטרור שמובילות לישראל. במהלך 12 שעות ההפוגה הראשונות, שהסתיימו עד כה, נמשכה הפעולה כמתוכנן - וכך צפוי להמשיך הצבא גם בשעות הקרובות.

טנקים בגבול רצועת עזה – 26-25 ביולי 2014. אסור להשתמש
ישראל נוצרת את האש, בינתיים. חייל בגבול הרצועה, בסוף השבוע/אסור להשתמש
שר החוץ ג'ון קרי בעלייה למטוסו – פריז, 26 ביולי 2014. AP
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עוזב את פריז בחזרה לארה"ב, אמש/AP

טורקיה וקטאר התכנסו בצהרי השבת בפריז כדי לנסות להרחיב את הפסקת האש ההומניטרית. נציג של האיחוד האירופי השתתף אף הוא בפגישה. "כולנו קוראים לצדדים להאריך את הפסקת האש הצבאית המתקיימת כעת", אמר לכתבים שר החוץ של צרפת לורן פביוס, בשם כלל השרים שנכחו בפגישה. את הפגישה הוביל שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שהצעתו להפסקת אש הומניטרית בת שבוע נדחתה אמש באופן גורף על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי בחמאס טרם השיבו ליוזמת קרי, אך שהם נוטים לקבל אותה.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה זמן קצר לפני הפסקת האש ההומניטרית. 26 ביולי 2014. רויטרס
צה"ל צפוי לנצור אש עד חצות/רויטרס

מאז החלה הפסקת האש בבוקר שבת, התאפשר לתושבי הרצועה לצאת ולהצטייד במזון ובמים. בה בעת, הוצאו מהריסות מבנים שהופצצו יותר מ-130 גופות – כך מסר דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קידרה. בכך עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" ליותר מאלף. בבית חאנון שבצפון הרצועה הוצאו מבין ההריסות 33 מתים.

"מספר גדול של אנשים עדיין נמצאים תחת ההריסות. לא ניתן להוציא אותם עד שעה זו בגלל שמדובר במבנים בעלי מספר קומות", אמר אחד מעדי הראייה לסוכנות הידיעות א-רסאלה. "כמו כן, ישנן גופות מפוחמות כתוצאה מהאש שפרצה בבתיהם לאחר ההפצצות". אחד משוטרי ההגנה האזרחית אמר לא-רסאלה: "אנחנו מנסים לעזור לאזרחים להוציא מההריסות אנשים שעדיין בחיים או להוציא חלק מרכושם".

הריסות בבית חאנון שבצפון רצועת עזה אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש ההומניטרית. 26 ביולי 2014. רויטרס
הריסות בבית חאנון שבצפון רצועת עזה אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש ההומניטרית. 26 ביולי 2014/רויטרס

"אנו מניחים שיש במנהרות מחבלים, ואם תהיה שם אש – תהיה לחימה", אמר קצין בכיר בצה"ל בהתייחסו לפעילות הצבא בשטח אשר נמשכת במקביל להפסקת האש. "להערכתנו, יש מחבלים נצורים במנהרות ואנחנו מניחים שהם ירדו להסתתר או שהם מרגישים במנהרות בטוחים יותר מאשר בחוץ, או שהם נמצאים בתחנת ביניים בדרך לבצע פיגוע בישראל. יש נוהל מסודר כיצד לטפל במנהרה ואנו לא מוציאים מכלל אפשרות שאנו מפוצצים מחבלים שבתוך המנהרות".

עדכון ראשון: 21:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully