וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי

סלאח אבו חוסיין חוסל בידי כוחות משולבים של צה"ל ושב"כ. לפי דיווחים פלסטינים, יחד איתו נהרג גם בנו בן ה-15 ו-11 נפצעו. מצה"ל נמסר כי ביממה האחרונה חוסלו 40 מחבלים

צילום: דובר צה"ל

עם התקדמותו של מבצע "צוק איתן", הבוקר (שישי) חיסלו כוחות משולבים של צה"ל ושב"כ את ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, סלאח אבו חוסיין. לפי דיווחים פלסטיניים, אבו חוסיין נהרג יחד עם בנו בן ה-15 בתקיפת צה"ל ברפיח. בתקיפה, על פי הדיווחים, נפצעו 11 בני אדם נוספים.

צה"ל מסר כי ביממה האחרונה תקפו כוחותיו 130 מטרות ופגעו בכ-40 מחבלים. בסך הכול, מתחילת מבצע "צוק איתן", הותקפו 3540 מטרות ו-240 מחבלים נהרגו ונחשפו כ-31 מנהרות. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת המבצע מספר ההרוגים בעזה עומד על 809, ומספר הפצועים הוא 5,211.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
יוזמה חדשה של קרי: הפסקת אש של שבוע החל מיום ראשון
אלפי פלסטינים הפגינו בגדה; אחד נהרג, מאות נפצעו
פגיעה מוראלית בחמאס: מחבלים הניחו נשק - ונכנעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלאח אבו חוסיין, ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי שחוסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוח שריון חשף הלילה פיר מנהרה נוסף, ובמהלך הפעילות נתקלו החיילים בחוליית מחבלים שפתחה לעברם באש. לפי דיווחי צה"ל, לאחר חילופי ירי בין הכוחות נפגעו שני מחבלים. בהמשך חשף כוח שריון נוסף בית ממולכד במרכז הרצועה ובו משגרים מוטמנים. כמו כן, תקף צה"ל כמה עמדות ששימשו מפקדות פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור, ובהן המשרד לביטחון הפנים של חמאס ומשרדו הצבאי של בכיר במערך הייצור של הזרוע הצבאית של חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תקיפות בעיר עזה בשעות הלילה, יולי 2014. AP
עשן מיתמר מהעיר עזה במהלך תקיפות צה"ל על העיר במהלך הלילה/AP

לאחר לחימה ממושכת של 18 ימים, שבמהלכם חמאס לא חדל מירי הרקטות לעבר שטחי ישראל וצה"ל ממשיך להשמיד מטרות טרור ברצועת עזה מהאוויר, מהים ומהקרקע, הציע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לישראל ולחמאס לנצור את האש. על פי ההצעה, שעליה דיווח גורם אמריקני רשמי המעורב במגעים ל"ניו יורק טיימס", הפסקת האש תימשך שבוע, החל מיום ראשון הקרוב. על פי ההצעה, במהלך שבוע זה ידונו הצדדים בהפסקה כוללת של הלחימה. הנושאים והנותנים הישראלים והפלסטינים ידונו בשבוע זה בנושאים הכלכליים, הביטחוניים והמדיניים של תנאי הפסקת האש הקבועה.

בית ליד העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום, יולי 2014. AP
בית בעיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום/AP

עם זאת, לפי שעה הן חמאס והן ישראל לא ממהרים לאמץ את ההצעה של קרי, והקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס היום בצהריים כדי לדון בה. בצד השני, חמאס "הסכים עקרונית" למתווה, כך על פי דיווח ב"אל-חיאת" מפי מקורות פלסטינים ידעי דבר. עם זאת, חמאס עדיין מעמיד תנאים למימוש ההסכם, שלפי הדיווח יפסיק את הירי למשך חמישה ימים, החל מיום שבת. לפי הדיווח, קרי הציע לחמאס ערבויות להסרת המצור מהרצועה לאחר הפסקת האש, מבלי לכלול בהן את שחרור עצורי עסקת שליט שנלכדו במסגרת מבצע "שובו אחים" בחודש שעבר. עם זאת, חמאס עדיין מעמיד תנאים להסכמה על הפסקת האש הזמנית, ובהם ביטול אזורי ההפרדה בחיץ שבגבול רצועת עזה, הגדלת התחום המותר לדיג ל-12 מייל ימי מהחוף וכן שחרור עצירי שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully