וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המבצע בעזה: ריבלין יושבע לנשיא המדינה

24.7.2014 / 3:21

על רקע הלחימה הקשה ברצועה ייערך טקס השבעתו של הנשיא הנבחר בכנסת במתכונת צנועה ולא חגיגית. נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון נפרד מהנשיא היוצא פרס: "תודה על מנהיגותך ושירותך"

ראובן ריבלין בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
טקס ההשבעה יתקיים במתכונת צנועה. הנשיא הנכנס ראובן ריבלין/יותם רונן

השבעה תחת אש: בצל מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, ייערך היום (חמישי) בכנסת טקס השבעתו של ראובן ריבלין לנשיא המדינה. בהחלטה משותפת של ריבלין ושל יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הוחלט לערוך טקס צנוע ולא חגיגי, וזאת בהתאם לימים הקשים שחווה מדינת ישראל. השניים הסבירו את ההחלטה בכך ש"כאשר חיילי צה"ל נלחמים ואזרחי ישראל נמצאים תחת מטחי רקטות, סברנו שיש מקום לקיים את האירוע במתכונת צנועה יותר".

הטקס שיתקיים היום ייפתח עם משמר כבוד לכבוד ריבלין ברחבת הכנסת. לאחר מכן, תיערך בלשכתו של יו"ר הכנסת התכנסות מצומצמת יחד עם ריבלין, הנשיא היוצא פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. בהמשך יצהיר ריבלין אמונים בישיבה שתיערך במליאת הכנסת, ובכך ייפרד באופן סופי מהפרלמנט שהיה ביתו בעשרות השנים האחרונות. בישיבה יישאו דברים יו"ר הכנסת, הנשיא פרס והנשיא הנכנס ריבלין, שיתבקש להניח את ידו על ספר התנ"ך ולקרוא את הצהרת האמונים למדינת ישראל.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
נכי צה"ל ביקרו פצועי "צוק איתן": "לתת להם הכול"
צה"ל: דרושים עוד כמה ימים להשלמת השמדת המנהרות
יחפים ובתחתונים: כך הובלו 150 אנשי חמאס מעזה לישראל

נשיא המדינה שמעון פרס בביקורי תנחומים אצל משפחות החיילים ההרוגים. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא היוצא פרס במפגש עם משפחת החייל ההרוג איתן ברק/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בתכנון המקורי, לאחר הצהרת האמונים והקריאה "תחי מדינת ישראל", אמורים היו חברי הכנסת והאורחים להמשיך להרמת כוסית בטרקלין "שאגאל", אך לאור המצב הביטחוני הוחלט לבטל את החלק השלישי של האירוע. גם משמר הכבוד שייערך ברחבת הכנסת יהיה מצומצם מכפי שתוכנן. לאירוע הוזמנו ראשי רשויות מהדרום, שנתונים תחת אש מאז תחילת הלחימה.

נשיא המדינה היוצא שמעון פרס הקדיש את ימיו האחרונים בתפקיד למאמץ מדיני לשים קץ ללחימה בעזה, במקביל לסבב ביקורים שערך אצל המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן במבצע "צוק איתן". פרס ערך אתמול פגישת פרידה משר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בבית הנשיא בירושלים. כמו כן, שוחח בטלפון עם נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ש"בירך" אותו על הפיכתו לנשיא לשעבר. קלינטון סיפר על השיחה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "תודה לך שמעון על מנהיגותך ושירותך".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully