וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמ"ח הנפגעים לשעבר ששכלה בן ביקרה את מפקדו הפצוע

23.7.2014 / 17:20

בנה של אל"מ (במיל') ורדה פומרנץ, שבמשך שנים מסרה את בשורת האיוב למשפחות, נהרג בתקרית הנגמ"ש. חרף האבל הכבד היא יצאה לבקר את המ"מ, היחיד שנותר בחיים. "הצלת אותי מטיפולים פסיכולוגיים"

סמ"ר דניאל פומרנץ, בן 20 מכפר אז"ר, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
"אמו לא נותנת לעצב להכניע אותה". סמ"ר דניאל פומרנץ/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

רבים מהמנחמים שבאו בימים האחרונים לביתה של ורדה פומרנץ בכפר אז"ר, דיברו על אופייה החזק ועל חוסנה הנפשי. דניאל, בנה של אל"מ (במיל') פומרנץ, ראש מחלקת נפגעים לשעבר בצה"ל, נהרג בתקרית הנגמ"ש ברצועת עזה בלילה שבין שבת לראשון. בין הכינויים שדבקו בפומרנץ היה גם "אשת הברזל" – ונראה כי לא לשווא. אתמול היא הוכיחה זאת כאשר החליטה לנסוע לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, לבקר את אוהד רייסבלט, מפקד המחלקה של בנה, המטופל שם בעקבות תקרית הנגמ"ש. הוא יצא מהנגמ"ש הישן ומיהר להזעיק עזרה, ואז נורה פגז RPG לעבר הכלי הכבד. רייסבלט, היחיד שנותר בחיים אחרי התקרית, פונה לבית החולים לניתוח ברגלו.

בביקור חשה פומרנץ חובה לשחרר את מפקדו של בנה מרגשי האשם שתקפו אותו, לחזק אותו ולהבהיר לו שהוא אינו אשם בכך. הוא בתגובה השיב לה כי היא הצילה אותו מטיפולים פסיכולוגיים בהמשך חייו. גורם בצה"ל אמר כי רייסבלט היה חלק אינטגרלי מתחקיר האירוע, ודקות ספורות לפני כניסתו לחדר הניתוח שחזר את האירוע הקשה. כמו כן, דבריו סייעו גם בבדיקת נסיבות היעדרותו של החייל אורון שאול.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
30 אלף בהלוויית החייל הבודד מקס שטיינברג בהר הרצל
"הכול היה מוכן": הקצין שנהרג היה אמור להתחתן בקרוב
קרי בישראל: "התקדמנו, אבל יש עוד עבודה לעשות"

"אני יודעת מהו הפרוטוקול, אני כתבתי אותו"

רבים פקדו היום את בית משפחת פומרנץ, ביניהם בני משפחתו של הנווט רון ארד, של שבויים ששוחררו בעסקת ג'יבריל ועוד רבים אחרים שזכרו חסד לקצינה הבכירה. עשרות רבות של גברים, נשים וקשישים שקרוביהם נפלו במהלך שירותם הצבאי. "היא לא נותנת לעצב להכניע אותה", סיפרו חברים שהגיעו לנחם את המשפחה. "היא מבינה שהוא חלק מהתהליך והיא מתמודדת עמו ולא מראה חולשה. כשהיא לבד בלילה, ההתמודדות היא בטח יותר קשה ואז העצב חודר". במהלך היום מסתובבת פומרנץ בין המנחמים, מקשיבה לכל פרט שיש לחברים לומר על דניאל, מקליטה כל סיפור שיש להם לספר. "זה מאוד חשוב לה", אמרו כמה מנחמים. "כל פרט מידע שיש לאנשים לספר עליו, היא רוצה לדעת".

החייל דניאל פומרנץ, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
"כשקצין העיר הגיע, היא פשוט ידעה". פומרנץ עם חבריו ליחידה/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

דפנה הררי, מפקדת מרכז קשר למשפחות במילואים וחברתה של פומרנץ, אמרה: "היא הייתה בחזרה גנרלית לאירוע הזה, היא ידעה שזה לא יפסח גם עליה". מרגלית, חברה אחרת, סיפרה: "כשקצין העיר הגיע אליה הביתה, היא פשוט ידעה. הוא לא הספיק להגיד מילה והיא אמרה לו, 'תודה, הבנתי, אתה יכול ללכת'". לדברי החברה, הקצין הסביר לפומרנץ כי עליו להקריא לה כמה מסמכים כחלק מהמדיניות ומהפרוטוקול. היא השיבה לו: "אני יודעת מהו הפרוטוקול, אני כתבתי אותו".

דניאל פומרנץ סיים את לימודיו בתיכון בליך ברמת גן והתגייס לצה"ל, שם שירת ביחידת גולני. לפני חודש וחצי הוא סיים קורס מ"כים. אור, חברו לקורס, ספד לו אתמול: "דניאל היה מאיר את כולנו עם שמחתו: היכרות של יומיים עם הבן אדם ואתה לא מפסיק לצחוק, תמיד דאג לכולם באוכל, בשמירות ובבקשות יציאה, היה מארגן ארוחות בשביל כולנו כדי שנהיה ביחד ונזכור את הרגע. זכיתי לחוות הרבה מהרגעים הללו אתו ואני מודה על כך לה', לא מסוגל לעכל את מה שקרה אבל יודע שהוא עשה את מה שהוא תמיד רצה. הבנאדם הזה נתן לי דוגמה לאיך להיות בן אדם יותר שמח ואני בטוח שאני אחד מיני רבים, יהי זכרו ברוך. תמיד שהיה חסר למישהו ציוד, פומרנץ היה פותר את הבעיה. הוא היה בנאדם היפראקטיבי שניתב את היכולות שלו לחריצות ולחברות טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully