וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי רקטות הופכים למזכרות: "חוסר אחריות"

23.7.2014 / 3:28

חבלנים שהגיעו לזירה ביבנה שבה נפל חלק רקטה שיורטה הופתעו לגלות שמישהו הקדים אותם ולקח אותו הביתה, לא לפני שהעלה תמונה לרשת. במשטרה מדגישים: "עלולה להיגרם פגיעה קטלנית"

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, דובר צה"ל רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

(מסיבת העיתונאים של מזכ"ל האו"ם ושל ראש הממשלה, אתמול)

כשבועיים לאחר שהחל, חלק מאזרחי ישראל כבר מחפשים מזכרות ממבצע "צוק איתן". אתמול (שני) נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר העיר יבנה. שתיהן יורטו באמצעות סוללת "כיפת ברזל", ושרידיהן נפלו בשטחים פתוחים באזור. חבלני משטרת ישראל שהגיעו למקום שבו נפל אחת מהם, הופתעו לגלות שמישהו הקדים אותם - ולקח חלק מהרקטה.

רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח בשפלה, יולי 2014. יגאל רביב,
"לא להתקרב לזירות הללו". רקטה שנפלה בשטח פתוח בשפלה, השבוע/יגאל רביב

החבלנים תשאלו עוברי אורח, ואלה מסרו את זהותו של אדם שהגיע למקום, צילם את החלק והעלה את התמונה לאחת הרשתות החברתיות. לאחר מכן לקח האיש, שמתגורר במושב סמוך לעיר, את שריד הרקטה לביתו. החבלנים איתרו את מקום מגוריו ומצאו בקרבת ביתו את הרסיס שנלקח.

גורם במשטרה התייחס אתמול לאירוע ואמר כי התנהגותו של האיש הייתה "חסרת אחריות". לדבריו, "חלקי רקטות שיורטו או שנפלו בשטחים פתוחים בשטח ישראל מבלי שנפגעו על ידי מערכת 'כיפת ברזל' עלולים להכיל ראש קרב עם מנגנון שבו חומר נפץ שלא התפוצץ. נגיעה בחלקים כאלה או הזזתם ממקום למקום יכולה להביא להפעלת המנגנון, ופיצוץ ראש הקרב - מה שיכול לגרום לפגיעה קשה ואף קטלנית".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הפסקת האש מתרחקת: מצרים מתעקשת, חמאס לא מתפשר. פרשנות
אלפי נוסעים נתקעו בנתב"ג: "הניצחון של חמאס"
אבו מאזן תוקף: ”כוחות הכיבוש עברו כל גבול”

שברי רקטה צפונית לרעננה. יולי 2014. שלומי גבאי
"ההוראות מצילות חיים". רסיסי רקטה שיורטה מצפון לרעננה, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

ממשטרת ישראל נמסר: "אתמול, בעת שחבלני משטרה הגיעו לטפל בזירת נפילת רקטה בשטח פתוח ביבנה, עלה שאדם שהיה במקום לקח עמו מזכרת, שריד מהרקטה. השוטרים הגיעו לחפץ, שנלקח להמשך טיפול חבלה".

במשטרה הוסיפו ופנו לציבור בבקשה לציבור "שלא להגיע ולא להתקרב לזירות הללו, ולתת לחבלני המשטרה לעשות את עבודתם. שרידים אלה עלולים להוות סכנה ממשית לחיים ואין להתקרב אליהם או לגעת בהם. הוראות אלו מצילות חיים".

עד כה, במהלך מבצע "צוק איתן" שוגרו לפחות תשע רקטות מרצועת עזה לאזור יבנה. ביומו החמישי של המבצע התפוצצו חמש רקטות בשטחים פתוחים, ושתיים נוספות יורטו - אחת ביבנה ואחרת בראשון לציון. בכל המקרים לא דווח על נזק או על נפגעים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully