וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לאזרחיה: הימנעו מביקורים בישראל

22.7.2014 / 0:39

בשל מבצע "צוק איתן", קוראת מחלקת המדינה לאמריקנים להימנע מביקורים בישראל ובגדה המערבית, ומחדדת את אזהרת המסע מפני ביקור ברצועת עזה. "האווירה הביטחונית מורכבת"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי
ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בווינה. AP
קורא לאמריקנים להימנע מביקור כאן. שר החוץ קרי/AP

מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה הלילה (שלישי) את אזרחיה מפני ביקורים בישראל, כמו גם בשטחי הרשות הפלסטינית, בשל מבצע "צוק איתן" והלחימה בין ישראל לחמאס. "מחלקת המדינה ממליצה לכל האזרחים האמריקניים לשקול לבטל ביקורים בישראל ובגדה המערבית, ומחדדת את האזהרה הקיימת מפני ביקורים ברצועת עזה", נמסר בהודעה. עוד נמסר: "האווירה הביטחונית המורכבת בישראל, בגדה המערבית ובעזה, מצריכה את אזרחי ארצות הברית להיות מודעים לסיכוני הביקור שם, בשל העימות בין ישראל לחמאס".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
דיווח: חמאס מסכים להפסקת אש
חשש לאירוע ביטחוני בעוטף עזה: כביש באזור נחסם
20 אלף בני אדם בהלוויית החייל הבודד שון כרמלי

ברקע, בקהיר מתנהלים הלילה מגעים אינטנסיביים לקראת הפסקת אש בין הצדדים, בין נציגי הרשות הפלסטינית, בראשות מפקד המודיעין הכללי מאג'ד פראג', לבין נציגים מצריים, על הכנסת שינויים ביוזמה המצרית להפסקת אש. פראג', שנכח בפגישה בקטאר בין ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יצא לאחריה בבהילות לקהיר.

על פי מקורות פלסטיניים שונים, משעל הסכים להצעה המצרית לעצור את האש באופן מידי, אך דרש להכניס בה תיקונים שונים, העיקרי שבהם הוא קריאה להסיר את המצור על עזה. משעל אף דרש ערבויות להסרת המצור – לא מצד מצרים, אלא בין היתר מהרשות הפלסטינית ומארצות הברית, אולם לא התעקש על הכנסה של דרישות חמאס במהלך השבועיים האחרונים לתוך היוזמה, כמו פתיחת מעבר רפיח, שחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב במהלך מבצע "שובו אחים" ביהודה ושומרון, הקמת נמל ועוד. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מוקדם יותר מפי מקורות במצרים כי קהיר לא תתנגד להכנסת תיקונים ביוזמה. אמש הגיע גם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, למצרים, על מנת להשתתף בניסיונות להשגת הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס.

אם יתקבל הנוסח הזה, משמעו שחמאס נסוג למעשה מדרישותיו להפסקת אש בתמורה לתנאיו. עד כה לא נשמעה עמדה רשמית של חמאס בנושא, אולם מקורות ברשות הפלסטינית טוענים כי הארגון מסכים לנוסח שסוכם בין משעל לאבו מאזן. היום צפוי אבו מאזן להיפגש בקהיר עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ועם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, ותיתכן הכרזה על הפסקת אש הומניטרית ארוכת טווח על פי נוסחה זו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
20 אלף בני אדם בהלווייתו של החייל הבודד שון כרמלי בחיפה 22 ביולי 2014. ערן גילווארג
הלווייתו של החייל הבודד שון כרמלי בחיפה, הלילה/ערן גילווארג

לצד הניסיונות להגיע להפסקת אש, התקיימו הלילה ואתמול הלוויותיהם של כמה מחיילי צה"ל שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן". למעלה מ-20 אלף בני אדם ליוו הלילה את החייל הבודד סמל-ראשון שון כרמלי, שנטמן בבית העלמין הצבאי בחיפה. הוריו שמתגוררים בארצות הברית הגיעו להלווייה.

מוקדם יותר אתמול, ליוו בני משפחה וחברים רבים למנוחות את סמל-ראשון משה מלקו בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. מלקו, לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מירושלים, נהרג בלילה בין יום שבת ליום ראשון בקרבות בעזה. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושמונה אחים.

הלווייתו של משה מלקו שנהרג ברצועת עזה, בהר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלוויית סמל-ראשון משה מלקו, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

שלשום הובאו למנוחות חמשת חיילי צה"ל שנהרגו בסוף השבוע בתקריות שונות ברחבי רצועת עזה ובישראל, בכמה בתי עלמין צבאיים במדינה. סמל ראשון איתן ברק, בן 20 מהרצליה, נטמן בבית העלמין הצבאי בעיר. ברק, לוחם בחטיבת הנח"ל, נהרג בבית חאנון בלילה שבין חמישי לשישי, ביום הראשון לשלב הקרקעי במבצע. ככל הנראה, הוא נהרג מאש כוחותינו.

רב-סרן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, נטמן בחלקה הצבאית בעיר. גרינברג, ששימש קצין מבצעים, נהרג בתקרית חדירת המחבלים לקיבוץ עין השלושה.

רב-טוראי אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, נקבר בבית העלמין בעיר. ברסנו, ששירת כנהג, נהרג ביום ראשון בהיתקלות עם חוליית מחבלים שחדרה מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה.

סגן-משנה בר רהב, בן 21 מרמת ישי, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית טבעון. רהב נהרג כתוצאה מפגיעה של טיל נגד טנקים בכלי הנדסי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, בפעילות של חטיבת הצנחנים. רהב נפצע באורח אנוש באירוע, ופונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו תוך זמן קצר.

בהמשך הערב הובא למנוחות גם סמל בניה רובל. רובל, בן 20 מחולון, נקבר בבית העלמין הצבאי בעיר. הוא נהרג בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה, שבה נפצע בינוני קצין צה"ל.

איתן ברק, לוחם נח"ל שנהרג בכניסה הקרקעית לעזה במסגרת מבצע צוק איתן, כתבה בעיתון במחנה. במחנה
סמל ראשון איתן ברק נהרג בבית חאנון בלילה הראשון של המבצע הקרקעי בעזה/במחנה
סגן משנה בר רהב שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה, ספק 500
סגן-משנה בר רהב נהרג כתוצאה מפגיעה של טיל נגד טנקים בכלי הנדסי/ספק 500, באדיבות המשפחה
אמוץ גרינברג, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים ליד עין השלושה במבצע "צוק איתן". 19 ביולי 2014. שלומי גבאי
רב-סרן/שלומי גבאי
בניה נהרג ברצועה: "היה מוכן למות למען המולדת". צילום מסך
סמל בניה רובל נהרג בהיתקלות ברצועת עזה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully