וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטת הפה של קרי: זו חתיכת פעולה "נקודתית"

שר החוץ של ארה"ב נפל בלשונו לפני ריאיון, כשביקר את פעילות צה"ל בעזה בזמן שהמיקרופון פתוח. כשנשאל על הדברים השיב: "הגבתי כפי שכל אחד היה עושה מתוך כבוד לילדים ולאזרחים"

יח"צ - חד פעמי

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, נתפס בפליטת פה רגע לפני ריאיון ששודר היום (ראשון) ברשת פוקס ניוז. "בזמן שהיית מול המצלמה ועם מיקרופון פתוח שוחחת עם אחד מהיועצים הבכירים שלך על המצב בישראל", אמר המראיין כריס וואלס לקרי, והציג בפניו את ההקלטה שבה נראה קרי משוחח בטלפון ואומר, במידה מסוימת של תסכול וציניות: "זו חתיכת פעולה נקודתית, חתיכת פעולה נקודתית" ("It's a hell of a pinpoint operation) בהתייחסו למבצע "צוק איתן" ולפעילות צה"ל ברצועת עזה. בהמשך השיחה הוסיף קרי: "אנחנו חייבים להגיע לשם, אני חושב שצריך ללכת הלילה" וכי זה "מטורף" לשבת "בחיבוק ידיים".

מבצע ”צוק איתן” ברצועת עזה: עדכונים שוטפים
הפסקת האש בשג’אעיה הוארכה עד 17:30
לפיד במשדר וואלה!: ”גם כיבוש עזה על השולחן”
גורם צבאי: השמועות על חטיפת חייל בעזה - מוטעות

כשנשאל קרי אם התבטאות זו נבעה מתסכול מעוצמת המבצע הישראלי, השיב קרי כי מדובר במצב קשה וארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. לאחר מכן הוא הסביר את דבריו: "אני הגבתי, כמובן, באופן שכל אחד היה עושה, מתוך כבוד לילדים צעירים ולאזרחים".

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בשגרירות ארה"ב בבגדאד. 23 ביוני 2014. רויטרס
"אנחנו חייבים להגיע לשם, אני חושב שצריך ללכת הלילה". קרי/רויטרס

"מלחמה זה דבר קשה. אמרתי זאת, ואומר זאת שוב. אנו מגנים על זכותה של ישראל לעשות את שהיא עושה", הוסיף קרי. "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני רקטות שממשיכות ליפול. חמאס התחיל לשגר רקטות אחרי שישראל ניסתה לאתר את האנשים האחראים לרצח של שלושת הנערים, בהם ילד אמריקני, שלושה ישראלים צעירים". בריאיון לרשת סי-בי-אס סיפר קרי למראיין בוב שייפר כי הוא מתכנן להגיע לישראל בזמן הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014. רויטרס
פצועים פלסטינים בשכונת שג'אעיה בעזה, היום/רויטרס

למרות שקרסה מוקדם יותר, הודיע צה"ל אחר הצהריים על הארכת הפסקת האש ההומניטארית בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה עד לשעה 17:30. משעות הלילה תקף צה"ל בשכונה באופן מסיבי ביותר, ואנשי חמאס ביקשו הפוגה שתאפשר לפנות את הפצועים הרבים. צה"ל נענה לבקשת הצלב האדום בעניין, אולם בסביבות השעה 14:00 בצהריים תקף מסוק קרב של חיל האוויר חוליה של חמאס ולאחר כ-20 דקות תקף פעם נוספת. חמאס מצדו המשיך לירות לעבר הכוח. גורמי צבא הטילו את האחריות לקריסתה של הפסקת האש על חמאס, שהמשיך לנסות לפגוע בלוחמי צה"ל בשג'אעיה.

שריפה שפרצה באזור רחובות לאחר נפילת רסיסי רקטה שיורטה. רפי סעדון, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בשטח פתוח באשקלון בעקבות נפילת רקטה/מערכת וואלה! NEWS, רפי סעדון

גורם ביטחוני בכיר מסר בצהריים כי "חמאס הפר את הפסקת האש בשג'אעיה בשיגורי רקטות ובניסיון לפגוע בחיילי צה"ל". לדבריו, התקיפות ממסוקי צה"ל "הן ממוקדות ובאות בתגובה לירי נשק קל ונשק נגד טנקים על כוחות צה"ל בשג'אעיה, וזאת תוך כדי המסדרון ההומניטרי". הוא הוסיף וציין כי הלחימה בשג'אעיה "היא קשה ומורכבת, אבל צה"ל ימשיך להילחם וכבר עכשיו הוא מביא להישגים". הגורם התייחס גם למאמצים לנהל משא ומתן מול חמאס: "המטה המדיני של חמאס עזה רוצה להגיע להפסקת אש, אבל הוא נתקל בקשיים בוויכוח מול חמאס חו"ל ובראשו חאלד משעל". לדברי הגורם, "הלחימה של צה"ל לא תיפסק".

גורם מדיני אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי ישראל מתכננת להרחיב את המבצע הקרקעי ברצועת עזה ולהוביל לפגיעה משמעותית בחמאס. הגורם הסביר: "אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול כדי להחליש את חמאס. אין כרגע שום כוונה להוריד את הלחץ - ההיפך הוא הנכון. אנחנו נערכים לפעילות שתימשך לאורך זמן". לדברי הגורם, בשעות אלה אין "מאמץ אפקטיבי" להביא להפסקת אש, למרות מעורבותם של גורמים בכירים בקהילייה הבינלאומית. "הלחץ הבינלאומי הוא על חמאס, לא על ישראל", אמר הגורם. הערב צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס בתל אביב ולדון באפשרות לגייס כוחות מילואים נוספים.

מסוק צה"ל בגבול רצועת עזה – 20 ביולי 2014. רויטרס
מסוק ולוחם של צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully