וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניה היה אמור לקבל את עיטור המופת"

20.7.2014 / 12:32

במשפחתו של החייל שנהרג אמש בהיתקלות עם מחבלים סיפרו על בן פטריוט ואמיץ שרצה להיות כמו אחיו ששירתו בקרבי. "הוא שירת את המדינה בגאווה והיה מוכן למות למען המולדת"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

במשפחתו של סמל בניה רובל בן ה-20, לוחם חטיבת הצנחנים שנהרג אמש (שבת) בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה, מתקשים לעכל את הבשורה הקשה. המשפחה מספרת על חייל ובן אהוב, פטריוט ואמיץ שהיה מנהיג בכל רמ"ח איבריו. "בניה היה אמור לקבל את עיטור המופת, אבל לבסוף זה ניתן לחייל אחר כדי לדרבן אותו. בחדרי חדרים אמרו לו שהוא ראוי לתואר הזה", אמרו בכאב בני משפחתו של רובל.

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

סמל בניה רובל, נהרג ברצועת עזה. ספק 500
ראה באחיו ששירתו בקרבי כמודל לחיקוי. סמל בניה רובל/ספק 500

בניה היה בן הזקונים של זאב ועדה, מבין ארבעה אחים: ירין, בן 24, ליאל, בן 27, ועומר, בן 36. בתיכון השתתף בנבחרת הריצה של תיכון יצחק נבון בחולון, ואף היה ספורטאי מצטיין ושימש כעוזר מאמן. "הוא ראה באחיו הגדולים ששירתו בקרבי כמודל לחיקוי ורצה להידמות להם", סיפר אביו. "זו הייתה שליחות בשבילו, השם נתן והשם לקח ואנחנו גאים בו על כל הדרך שעשה. אנחנו מקווים שהוא נמצא מקום טוב יותר", הוסיף האח ירין.

אמו סיפרה על שיחת הטלפון האחרונה עם בניה, ביום חמישי האחרון בצהריים. "אמא, אני אוהב אותך מאוד. אני סוגר את הטלפון כי אנחנו נכנסים לתוך עזה. אנחנו עם הרבה כוחות של צה"ל, אל תדאגו לי", שחזרה בכאב. "מאז לא שמענו ממנו, עד שאמש ב-23:00 בלילה הגיע קצין העיר והודיע לנו על מותו".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
מח"ט גולני נפצע מרסיסים: "רוצה לשוב להילחם"
מתקפה כבדה בשג'אעיה; ישראל דחתה הפסקת אש הומניטרית
כמה עולה עד כה מבצע "צוק איתן" למשלם המסים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סמל בניה רובל מחולון שנהרג בפעילות ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. באדיבות המשפחה
"העוגן של המשפחה". סמל בניה רובל/באדיבות המשפחה

"הוא תמיד היה אומר לי 'תהיי חזקה'", אמרה האם. "היום אני רוצה לממש את הצוואה הזאת בשבילו. הוא היה העוגן שלנו. אני מבטיחה שאני אהיה חזקה בשבילו. אנחנו משתתפים בצער כל המשפחות השכולות ומחזקים את משפחות כל החיילים שלוחמים כעת בשטחים. שנשמתו תהיה צרורה בצרור החיים".

סמל בניה רובל מחולון שנהרג בפעילות ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. באדיבות המשפחה
"תמיד אמר לנו לא להיות מודאגים"/באדיבות המשפחה

"השבת הזו הייתה החמישית ברציפות שהבן לא הגיע הביתה, בעקבות חטיפת שלושת הנערים", סיפרה האם. "היינו אצלו בשישי שעבר בצאלים כדי להביא לו כסף ובגדים. עצרנו בדרך, כי כמובן היה 'צבע אדום'. הוא כל הזמן שלח לנו הודעות שהוא אוהב אותנו מאוד. בשלישי האחרון הוא יצא ל'אפטר' והגיע הביתה. זו הפעם האחרונה שפגשנו אותו. החזרתי אותו לתחנה המרכזית ומאז לא ראיתי אותו", היא שחזרה.

אחיו של בניה תיארו אותו כאדם יוצא דופן ואהוב על הסובבים אותו. "הוא היה פטריוט רציני, אמיץ, אהב את המולדת. גיבור. בעל כושר פיקוד יוצא מן הכלל. שלושתנו היינו קרביים והוא רצה להידמות לנו. הוא היה גאה בעצמו שעבר גיבוש של צנחנים לפני כשנתיים. הוא לא התלונן על הקשיים לאורך כל השירות, שירת את המדינה בגאווה. הוא היה מוכן למות על המולדת. מפרטים ראשונים שהגיעו אלינו, הוא יצא אל עבר מפקד הפלוגה שלו, הסתער ונהרג. בניה אמר לנו בשיחה האחרונה לא להיות מודאגים, הוא תמיד היה פחות מודאג מאיתנו. הוא היה צדיק שנהרג בשבת", אמרו.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully