וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המנהרות: כוחות מיוחדים יאבטחו יישובי עוטף עזה

19.7.2014 / 19:28

היחידות המיוחדות יתגברו את קו גדר המערכת והיישובים הסמוכים, זאת מחשש שחמאס יגביר את ניסיונות החדירה לשטח ישראל דרך מנהרות, לפני שצה"ל ישמיד אותן

צילום: דובר צה"ל, יותם רונן, רויטרס; עריכה: קשת סידי

בשל ריבוי המנהרות, צה" שולח כוחות מיוחדים לגדר המערכת: הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הנחה היום את יחידות העילית של צה"ל לתגבר את קו גדר המערכת והיישובים הסמוכים, זאת מחשש שפעילי חמאס ינסו להגביר את קצב חדירת חוליות הטרור באמצעות מנהרות לפני שצה"ל יהרוס אותן.

מבצע "צוק איתן" - הכותרות האחרונות:
הותר לפרסום: קצין וחייל נהרגו בהיתקלות בגבול הרצועה הבוקר
2 מחבלים נהרגו כשתקפו דחפור צה"ל ליד כיסופים
קצין צה"ל נפצע באורח קשה מירי צלפים ברצועה

חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
גורמי צבא העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי החוליות שנתפסו עד כה התכוונו לחדור לתוך היישובים כדי לבצע מסע הרג, ולא כדי לפגוע בחיילים/דובר צה"ל

גורמי צבא העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי החוליות שנתפסו עד כה התכוונו לחדור לתוך היישובים כדי לבצע מסע הרג או פיגוע מיקוח ולא כדי לפגוע בחיילי צה"ל. עוד העריכו הגורמים כי ככל שתתגבר הפעילות לאיתור מנהרות - שמוגדרת כשלב שני במבצע "צוק איתן" - יגבר הלחץ בקרב חמאס והג'יאהד האסלאמי להוציא אל הפועל פיגועים באמצעות המנהרות לפני שצה"ל יהרוס אותן.

על פי הערכות בצה"ל, בשטחי הרצועה נבנו עשרות מנהרות מסועפות שחלקן מחוברות זו לזו במטרה להגיע ליישובים ולמוצבים בשטח ישראל כדי לבצע פיגועים. יצוין, כי עד כה אותרו כ-20 מנהרות וחיילי חיל ההנדסה, ובפרט יחידת יהל"ם, פועלים להשמיד אותן ואת ההסתעפויות שלהן. בחלק מהמקרים רק אותרו פתחי מנהרות שטרם הושלמה בנייתן, וכעת נעשים מאמצים לחשב את התוואי שלהן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
עד כה אותרו כ-20 מנהרות טרור ברצועה/AP

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן קיבל היום סקירה על הפעילות בשטח והצלחת כוחות צה"ל בבלימת חוליות הטרור. תורג'מן ביקר אחר הצהריים בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, שם נפגש עם מפקדים ושיבח את פעולת הכוחות שפרושים בגזרה. תורג'מן הדגיש שההגנה על היישובים והאזרחים חשובה יותר ממשימת איתור המנהרות בתוך השטח הפלסטיני.

פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על גבות רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס

מחבלים שחדרו דרך אותן מנהרות גבו היום את חייהם של שני חיילי צה"ל. הערב (שבת) הותר לפרסם כי קצין וחייל צה"ל נהרגו הבוקר בהיתקלות עם חוליית מחבלים שחדרה מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרה באזור קיבוץ עין השלושה. הקצין שנהרג הוא רב-סרן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, ששימש בשירות המילואים כקצין מבצעים. החייל הוא רב-טוראי אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, ששימש כנהג. ברסנו הועלה במותו לדרגת סמל.

המחבלים פתחו באש מקלעים ובירי טילים נגד טנקים לעבר כוח צה"ל שסייר הבוקר באזור, וכתוצאה מכך נהרגו השניים. כוח צה"ל השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח רצועת עזה. במהלך חילופי האש חוסל אחד המחבלים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור מחשש להימצאות מחבלים בשטח, אולם הם לא איתרו דבר.

שני חיילי צה"ל נהרגו בהיתקלות עם מחבלים. צילום מסך
פינוי הפצועים מעין השלושה, היום/צילום מסך

שלושה חיילי צה"ל נפצעו באירוע, שניים בינוני ואחד באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד הפצועים בינוני סובל מפציעת ראש ומרסיסים בצוואר והועבר לטיפול נמרץ. פצוע אחר סובל מפציעה בגפיים והוא יאושפז במחלקה הכירורגית.

אחרי התקרית הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, באתר האינטרנט שלה כי קבוצת חמושים הצליחה לחדור לשטח ישראל במרכז הרצועה. בדיווח של חמאס נאמר כי במהלך חילופי האש עם כוח צה"ל נרשמו נפגעים "בשורות האויב". בכיר בהנהגת חמאס, עזת א-רישק, כתב בדף הפייסבוק שלו: "גיבורי ההתנגדות מעורבים במערכה עזה עם האויב בצירים רבים. אנו בטוחים כי מה שלא השיגו נתניהו וצבאו באוויר ובים, הם לא ישיגו גם ביבשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה שפרצה באזור רחובות לאחר נפילת רסיסי רקטה שיורטה. רפי סעדון, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה באזור רחובות לאחר נפילת רסיסי רקטה שיורטה/מערכת וואלה! NEWS, רפי סעדון
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה/AP
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully