וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה נהרסה: "השפילו אותנו כי אנחנו ישראלים"

18.7.2014 / 18:22

חייל צה"ל בחופשת שחרור, יחד עם זוגתו, סיפרו כי אנשי משמר הגבול השוויצרי התנכלו להם וביצעו בדיקות פולשניות, בגלל מבצע "צוק איתן". "הם היו אדיבים - עד שראו את הדרכונים"

יובל אזולאי ואיתן קדמי בני זוג ישראלים שעברו התנכלות במעבר הגבול בין שוויץ וגרמניה בעקבות מבצע צוק איתן. באדיבות המצולמים
"זו הייתה החוויה הכי טראומטית והכי משפילה שחווינו אי פעם". אזולאי וקדמי/באדיבות המצולמים

איתן קדמי, חייל צה"ל בחופשת השחרור שלו, ובת זוגו, יובל אזולאי, לא שיערו לעצמם שמבצע "צוק איתן" יעיב על הטיול הפסטורלי שתכננו באירופה, אך לטענתם, כשחצו את הגבול מצרפת לשווייץ, הרשויות במדינה השפילו אותם ובדקו אותם באופן פולשני, בגלל פעולות הצבא ברצועת עזה. "זו הייתה החוויה הכי טראומטית והכי משפילה שחווינו אי פעם", אמרה אזולאי.

אנשי משמר הגבול ביצעו בדיקה פולשנית של המכונית בה נסעו, ניסו להדביק לשניים תווית של סוחרי סמים, ואף הפשיטו לחלוטין את יובל במסגרת הבדיקה, כך סיפרו קדמי ואזולאי. "זה קרה במעבר הגבול השוויצרי 'לה קרו'", סיפרה אזולאי, "הם היו אדיבים – עד שראו את הדרכונים".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
סקר: 17% מהציבור חושב שצריך וכדאי לדבר עם חמאס
תיעוד: הצנחנים חשפו 8 מנהרות טרור בקרבת הגבול
חייל ששב מהקרב: "חששנו, אבל הם מפחדים יותר"
מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
"בגלל המצב בישראל, חששנו שישתילו לנו משהו". כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה, היום/נועם מושקוביץ

לדברי בני הזוג, תגובת השוטרים לאחר שהבחינו כי מדובר בדרכונים ישראליים הייתה: "אה, אתם מישראל?". "הם אמרו את זה בטון מזלזל", הוסיפה אזולאי, "מיד בדקו את ידיו של איתן, וחקרו אותנו לגבי שימוש בסמים. לאחר המתנה של כרבע שעה, בדקו גם את ידיי".

מסכת ההשפלה של בני הזוג לא הסתיימה שם. "הרגשתי כאילו עברתי שם אונס", סיפרה אזולאי, "לא מספיק שהוציאו אותנו מהרכב וחיטטו לנו בכל הציוד, כשביקשתי להתפנות ענו לי בשלילה. לקחו אותי לבד למבנה מרוחק. חשבתי שהם לוקחים אותי לשירותים, אבל הכניסו אותי לחדר חקירות, הכריחו אותי להתפשט ולעבור בדיקה חודרנית ומשפילה בעירום מלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קדמי ואזולאי סיפרו כי השוטרים ביצעו בדיקות משפילות, בין היתר במקומות מוצנעים, של שני בני הזוג. במהלך הבדיקה של איתן, הוא שאל את הבקרים במעבר הגבול אם מדובר בבדיקה "בגלל שאנחנו ישראלים". בתגובה, נאמר להם כי נמצאו שרידי מריחואנה – מה שהתברר בדיעבד כלא נכון. בסיום הבדיקה, הוחזרו הדרכונים לשניים והם שוחררו.

"בגלל המצב בישראל ובגלל שידענו שכל היחס הזה הוא כיוון שאנחנו ישראלים, חששנו מבחינה ביטחונית, שמא ישתילו לנו משהו", סיפרו. בני הזוג הגישו תלונה לשגרירות ישראל בשוויץ, על מנת לבדוק את הסיבה ליחס אותו קיבלו בני הזוג. בשיחה שקיים הקונסול הישראלי עם הגורמים הממונים על מעבר הגבול 'לה קרו', נאמר לו כי תוך שלושה ימים יספקו דוח אודות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully