וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בין 295 ההרוגים בהתרסקות המטוס המלזי

אביו של איתמר אבנון הודיע על מותו בפייסבוק וספד לו: "הוא שרד את עופרת יצוקה אבל נהרג במטוס בשמי אוקראינה". בעקבות הפלת המטוס, חברות תעופה רבות לא יטוסו מעל אוקראינה

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

בין 295 ההרוגים מהתרסקות המטוס המלזי שהופל אתמול (חמישי) בשמי אוקראינה היה גם הישראלי איתמר אבנון. אביו, דב אבנון הודיע בחשבון הפייסבוק שלו על האירוע. "לצערי אני חייב לשתף עם כל ידידי בפייסבוק שהבן שלי איתמר היה במטוס שהתרסק מעל אוקראינה. הוא היה בדרך חזרה לאוסטרליה אחרי ביקור בהולנד. הוא שרד את השרות הצבאי בפלחה"ן (פלגת החבלה וההנסה) צנחנים ועופרת יצוקה אבל הוא קורבן למטוס שהתרסק מעל אזור הקרבות באוקראינה".

עוד בנושא:
מטוס בואינג מלזי ובו מאות נוסעים הופל בשמי אוקראינה
נוסע במטוס המלזי צילם אותו למקרה שיתרסק

איתמר אבנון, שנהרג במטוס המלזי שהופל בשמי אוקראינה. מתוך פייסבוק, צילום מסך
היה בדרכו חזרה לאוסטרליה. איתמר אבנון/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בפוסט מאוחר יותר סיפר האב על בנו בהרחבה. "רצה הגורל אבל המסע האחרון של איתמר כלל פרידה מהרבה אנשים. איתמר טס מאוסטרליה לישראל לחתונה של ידיד נפשו מיכאל גורין", כתב דב. "הוא בילה יומים אצל אבא שלי ושמע עוד פעם את כל הסיפור איך אבא שלי עבר את מלחמת העולם השנייה. איתמר בילה כשבוע בארץ ונפגש עם הרבה מכרים ישנים".

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט אמר הלילה כי ככל הנראה מורדים הנתמכים בידי רוסיה אחראים להפלת המטוס המלזי בשמי אוקראינה אמש. בתוך כך הודיעו חברת התעופה האוסטרלית קוואנטאס וחברות התעופה הקוריאניות קוריאה איירליינס ואסיאנה איירליינס כי שינו את מסלול טיסותיהן העוברות מעל אוקראינה כבר לפני חודשים במקביל למתיחות בין הבירה למורדים הפרו-רוסים. "העברנו את מסלול הטיסה שלנו מלונדון לדובאי כ-400 מיילים ימיים דרומה לפני כמה חודשים", אמרו בחברה האוסטרלית. גם רשות התעופה האמריקנית וחברת אווה איר הטאיוונית הודיעו כי מטוסיהן לא יחלפו מעל שמי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מוקדם יותר התקשר נשיא ארצות הברית ברק אובמה לראש ממשלת הולנד מארק רוטה וניחם אותו על מות האזרחים ההולנדים שהיו על המטוס כאשר הופל. אובמה הדגיש כי וושינגטון תתמוך בחקירה עצמאית מידית של ההתרסקות. "הנשיא אמר לראש הממשלה כי ארה"ב מוכנה לספק סיוע מידי לביצוע חקירה בינלאומית מידית, מלאה, אמינה ולל הפרעות", נמסר מהבית הלבן. "הנשיא וראש הממשלה הסכימו בדבר הצורך להבטיח גישה מידית של חוקרים בינלאומיים לאתר ההתרסקות על מנת לחלץ את שיירי המטוס ולבצע חקירה מקיפה".

המטוס, של חברת "מלזיה אירליינס" התרסק אתמול במזרח אוקראינה. לפי הצהרת החברה, במטוס הבואינג 777 היו 298 בני אדם, בהם: 154 נוסעים מהולנד, 43 ממלזיה (כולל 15 אנשי הצוות), 27 מאוסטרליה, 12 מאינדונזיה, 9 מבריטניה, 4 מגרמניה, 4 מבלגיה, 3 מהפיליפינים, 1 מקנדה, 1 מניו זילנד ו-40 נוסעים שטרם פורסמה זהותם.

המטוס המריא מאמסטרדם לקואלה לומפור. חברת התעופה המלזית אישרה כי איבדה קשר עם טיסה טיסה MH17 אחרי שהמטוס למרחב האווירי של אוקראינה. במטוס היו עשרות נוסעים הולנדים ולפחות 23 אזרחים אמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully