וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ילדים לקו בזיהום מסכן חיים מתמיסת הזנה של "טבע"

17.7.2014 / 23:39

לאחר שמשרד הבריאות פרסם אזהרה לרופאים ולהורים מתמיסת TPN, המיועדת לילדים הסובלים מבעיות מעיים, נודע כי 8 מקרים נקשרו בוודאות לשימוש בה, ונבדקים 5 מקרים נוספים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

במשרד הבריאות ממשיכים לחקור את החשד כי ילדים שקיבלו הזנה תוך-ורידית מתמיסת TPN של חברת "טבע" לקו בזיהום מסכן חיים. במשרד הבריאות ממשיכים לקרוא להורים לחדול משימוש בתמיסה ולשים לב לסימני מחלה אצל ילדיהם. עד כה התגלו שמונה מקרים ברחבי הארץ שקשורים בוודאות, על פי משרד הבריאות, לשימוש בתמיסה. כמו כן, נבדקים חמישה מקרים נוספים החשודים כקשורים לשימוש בתמיסה.

הטיפול בתמיסה ניתן בדרך כלל עבור ילדים הסובלים מתסמונות מעי שונות הנוגעות לקשיים בספיגת האוכל. חלק מהילדים מקבלים את ההזנה בבתיהם, ולכן משרד הבריאות קורא להוריהם להפסיק מיד את הטיפול בתמיסה. השבוע עלה החשש כי ילד כבן חמש, שטופל בתמיסה, מת כתוצאה משימוש ממנה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אולם לאחר בדיקה של משרד הבריאות את נסיבות מותו, נקבע כי הילד מת מחיידק מסוג אחר, ונשלל קשר בין מותו לבין השימוש בתמיסה.

ביום שלישי השבוע פרסם משרד הבריאות אזהרה להורים שילדיהם מקבלים טיפול בהזנה תוך-ורידית של תמיסת TPN מתוצרת חברת "טבע", והורה להם להפסיק מיד את ההזנה של ילדיהם בחומר, ולשים לב לתופעות לוואי שונות, כגון חום. זאת, לאחר שהתגלו כמה מקרים של ילדים שמטופלים בתמיסה ופיתחו זיהום. הילדים שאובחנו טופלו באנטיביוטיקה ומצבם טוב, אך מאז הפרסום התגלו מקרים נוספים. אם לא יטופלו הילדים שפיתחו זיהום, עלול הדבר, כאמור, לסכן את חייהם.

עוד בוואלה! חדשות:
חיל האוויר יירט מזל"ט שחדר לישראל משטח הרצועה
מטחים לעבר גוש דן ; 11 רקטות יורטו בדרום
מטוס מלזי ובו מאות נוסעים הופל באוקראינה

החשד התעורר לאחר שמשרד הבריאות קיבל דיווח מבית החולים שניידר שבפתח תקווה על שלושה ילדים שמקבלים טיפול ב-TPN, ופיתחו זיהום קל מזן PANTOEA, הניתן לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה. מאז כאמור, אותרו מקרים נוספים.

משרד הבריאות החל בחקירת המקרה מול חברת "טבע" לבדיקת הליכי הייצור. במסגרת הליך החקירה נבדק מקור הזיהום, סטריליות התמיסות השונות המוכנסות להכנה ושמסופקות על ידי מגוון יצרנים אחרים, והצנרת והציוד הנלווה. המשרד פנה למיקרוביולוגיים, לרופאים מומחים ולבתי החולים במטרה והנחה אותם אותם להפסיק את הטיפול בחוליהם בתמיסה, להתייעץ עמם טיפול חלופי וכן כדי לאתר מקרים נוספים. כמו כן, הורה משרד הבריאות ל"טבע" על הפסקה מידית של השימוש בחומרי הזנה תוך ורידית המיוצרים על ידי החברה.

"טבע": החברה משתפת פעולה עם משרד הבריאות

חברת "טבע" פתחה מוקד מידע למטופלים ולרופאיהם במספרים 054-8884466 או 054-8884474. במשרד הבריאות קוראים למטופלים ב-TPN לפנות לרופא המטפל או למוקד המידע של "טבע" כדי לקבל הנחיה והדרכה לגבי המשך טיפול. מטופל ב-TPN שמפתח חום מתבקש לפנות בהקדם לחדר מיון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לכתבה: "אנו בודקים כל אירוע חריג של TPN. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, הנחה את קופות החולים ובתי החולים לטפל באופן פרטני בכל מקרה. המשרד נמצא במעקב עם כלל הגורמים המקצועיים בבתי החולים וקופות החולים".

מחברת "טבע" נמסר: "חברת טבע מדיקל משתפת פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות בבירור הנושא. מיד עם היוודע הפרטים החלה החברה בבדיקות מקיפות לאיתור מקור הבעיה והפסיקה את הייצור עד לקבלת תוצאות בדיקות אלו. החברה תעדכן מיד כאשר יהיו בידה פרטים מעבר לאלה אשר נמסרו בהודעת משרד הבריאות".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • זיהום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully